Label 10

Home » , , » #PRU13 : Anwar Minum Kopi Dengan Madu Jijah ?!! Foto

#PRU13 : Anwar Minum Kopi Dengan Madu Jijah ?!! Foto

Written By AAKJ on Saturday, April 20, 2013 | 4:00 PM



Di dalam kekalutan Pakatan pembangkang yang tunggang langgang di hampir kesemua negeri di Malaysia dan berdepan dengan penyokong-penyokong parti PAS yang mulai berubah angin menyatakan sokongan kepada rakan mereka, Dr Mazlan Ismail di Permatang Pauh, Anwar Ibrahim pula berada di Paris, Peranchis.

Simon Kuper
Beliau minum kopi dengan madu, satu kombinasi yang agak pelik (very odd combination), kata Simon Kuper.

Anwar dikatakan berada di Paris kerana menyertai satu forum. Tak mengapalah jika parti sendiri berjalan dengan sempurna dan tidak tunggang langgang.

Simon Kuper adalah seorang wartawan yang menemuramah bapa Nurul Izzah dan suami Wan Azizah di Hotel Bristol, Paris. Laporan wartawan itu disiarkan di dalam FT Magazine pada 12hb April yang lepas.




Simon Kuper adalah kolumnis sukan di Financial Times sejak tahun 2002. Wartawan ini describe Anwar Ibrahim sebagai Malaysia's skinny opposition leader. Anda boleh baca profail wartawan sukan FT ini di dalam Wikipedia : KLIK INI


Ironinya, satu perkara penting yang tidak dilaporkan ialah Simon Kuper berbangsa Yahudi.

Kuper himself could certainly be described as at the centre of the European football network. Born in Uganda to South African Jewish parents,he was brought up in Holland before moving to England to study and work.
Simon Kuper dari keluarga Jewish atau Yahudi? Malah, Simon Kuper telah dikritik hebat kerana memandai-mandai menyibuk tentang hal ehwal negara lain!
Now of course it is wrong to hate a race of people but when people like Simon Kuper interferes in the affairs of a Country that he has no ties to or even lives in and then insults that countries patriots, then it is difficult not to hate him.
Yang lebih menariknya kaitan di antara wartawan Yahudi dengan Financial Times ialah portal tersebut dibiayai oleh pihak Zionis.


Before we go into just who Simon Kuper is, a bit first about this article here, that he has written for the Zionist run Financial Times, that makes for very interesting reading if you take the time to go through it.
Rakyat Malaysia tentu tidak tahu tentang perkara ini. Tetapi setelah tahu, kita tentu berasa amat ragu dan tertanya-tanya, kenapakah wartawan Yahudi untuk portal yang dibiayai oleh Zionis, berminat untuk menemuramah Anwar?


Yang lebih meragukan ialah artikel ini ditulis menjelang PRU13 dan Simon Kuper menulis, Anwar berseorangan sahaja ke Bristol. Pelik kerana calon PM pembangkang berseorangan ke Bristol! 


Dan sudah pasti, Anwar akan memburuk-burukkan negara Malaysia dengan pelbagai andaian yang kerap terpesong daripada realiti sebenarnya di negara ini. Yang lebih malangnya ialah wartawan Yahudi itu pernah disindir sebagai moron kerana tidak tahu bagaimana politik yang sebenarnya!


The moron Kuper, reveals in that heading, that he does not have a clue how politics really works. All politics is about populism. If a political party's policies are not popular then no one would vote for them. Unless of course you are a brain dead slug, who continues to vote for the Lib/Lab/con alliance, whose policies on illegal wars, etc are anything but popular.

Jika Simon Kuper tidak arif tentang politik, bayangkanlah betapa senang beliau ditipu atau hanya sekadar menulis melaporkan sahaja tanpa tahu sebenarnya pihak yang ingin ditemuramah dan ditulis. Dan memang benar, beberapa artikel beliau (selain daripada artikel sukan) wartawan Yahudi itu hanya melaporkan sahaja tanpa cuba memahami kedua-dua pihak. Itu baru moron namanya!



Lebih malang lagi ialah artikel wartawan Yahudi dari portal yang dibiayai oleh Zionis ini terpampang di dalam blog Anwar Ibrahim!


Dan mungkin suasana Paris yang bergelar the city of love, Anwar menyanyikan lagu 1960-an di depan wartawan Simon Kuper (foto di atas) . Di antara senikatanya :
“Please understand just how I feel / Your love for me, why not reveal? … ” atau pun terjemahannya "Tolong fahami perasaan ku/cinta mu kepada ku, kenapa tidak tunjukkan?...

Alahai...romantiknya!

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger