Label 10

Home » , , » #LahadDatu Terkini : Foto Mayat-Mayat Pengganas Yang Di Sembunyikan !!

#LahadDatu Terkini : Foto Mayat-Mayat Pengganas Yang Di Sembunyikan !!

Written By AAKJ on Tuesday, April 9, 2013 | 1:00 PM



Kesemua mayat yang rata-rata sudah reput dan hanya tinggal tulang tersebut dipercayai ditanam di situ selepas mati ditembak dalam pertempuran dengan pasukan keselamatan pada 1 Mac lalu. Salah satu mayat itu merupakan mayat pengganas wanita.




15 Pengganas Sulu Dikeluarkan Dari Tanah


Mayat itu dipercayai telah ditanam oleh pengganas Sulu yang terselamat dalam pertempuran tersebut.

Mayat itu dikeluarkan oleh pasukan keselamatan dan pegawai unit forensik dengan dikawal oleh anggota yang lengkap bersenjata api. Operasi mencari dan mengesan lubang itu bermula pada pukul 1 petang.




ANGGOTA Forensik Polis Diraja Malaysia menggali dan mengeluarkan mayat-mayat pengganas yang ditanam di dalam lubang di Kampung Tanduo semalam. 



Bau busuk menyelubungi kawasan sebuah ladang kelapa sawit di Kampung Tanduo di sini apabila pasukan penyelamat mengeluarkan mayat 15 puak pengganas Sulu yang dikeluarkan dari tiga buah lubang.

Kesemua 15 mayat pengganas itu telah ditanam di dalam tiga buah lubang bersaiz antara empat dan lima meter persegi. Jarak antara setiap lubang itu kira-kira tiga meter.





Bau busuk dan keadaan mayat yang berulat dengan isi daging yang sudah terlerai menjadi cabaran utama sepasukan unit forensik ketika menggali tiga kubur mengandungi mayat pengganas dipercayai ditanam rakan mereka selepas bertempur dengan pasukan keselamatan ketika Op Daulat di Kampung Tanduo, awal bulan lalu.




Bagaimanapun, katanya, kerja menggali semua kubur itu terhenti hampir satu jam akibat hujan lebat.


“Kerja mengeluarkan mayat kemudian disambung semula kira-kira jam 3.30 petang sebaik hujan mulai renyai dan semua mayat berjaya dikeluarkan sekitar jam 7 malam,” katanya.

Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
April 9, 2013 at 1:45 PM

eloknya bangkai pengganas sulu ni semuanya dibakar dan dicampar kelaut jad imakanan ikan..phtuiihh!

Anonymous
April 9, 2013 at 1:55 PM

kalau mati syahid ... mayatnya kekal utuh seperti baru mati hari ini ... bukannya busuk macam bangkai ..

Anonymous
April 10, 2013 at 4:34 PM

@Anonymous
jangan buang kat laut bro...nanti sotong yg makan bangkai2 pengganas tu....pas tu kita plak yg beli sotong kat pasar n makan sotong yg mkn bangkai penggans tu...biar bakar jd abu dan kirim abu tu bg kat TIRAM III

Anonymous
April 10, 2013 at 4:37 PM

@Anonymous

bro..jgan kata dah mati busuk mcm bangkai...TAK MATI LAGI PN PENGGANAS SULU NI DAH ada perangai BUSUK MCM BANGKAI...ada hati nak ceroboh tanah MALAYSIA.....

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger