Label 10

Home » , , » Lahad Datu Inside !! Pengganas Bawa Duit Dalam Karung Plastik !! Dalang Di Buru...

Lahad Datu Inside !! Pengganas Bawa Duit Dalam Karung Plastik !! Dalang Di Buru...

Written By AAKJ on Friday, March 22, 2013 | 1:00 PM


Selama ini kita tahu bahawa Anwar Bin Ibrahim dan Nur Misuari merupakan dalang utama dalam pencerobohan Lahad Datu oleh para pengganas Filipina berikutan dengan pertemuan sulit mereka berdua sebelum pencerobohan tersebut.  Malahan Anwar keparat telah mendendangkan lagu Najib hilang Sabah dengan penuh gembira. Tambahan pula pengganas yang menyerang itu merupakan orang-orang kanan Nur Misuari.
Bukti ditambah lagi apabila seorang lelaki rakyat Filipina pengikut kumpulan pengganas Kiram yang dihadapkan ke Mahkamah Tinggi  mendakwa tindakannya menceroboh Lahad Datu adalah kerana diarah dan dibayar oleh seseorang  pada awal februari lalu .
“Saya diminta oleh seseorang dan dibayar. Saya bodoh melakukan perkara ini,” kata Holland Kalbi dalam bahasa Bajau Filipina kepada jurubahasa ketika prosiding memindahkan kes terhadapnya di Mahkamah Tinggi Tawau. 
Holland Kalbi yang menghadapi tuduhan di bawah Seksyen 130KA Kanun Keseksaan kerana menganggotai kumpulan pengganas turut menyifatkan tindakannya itu sebagai bodoh. Holland yang dipakaikan jaket keselamatan khas berwarna putih dengan tangan bergari, menyatakan demikian ketika memohon dibebaskan dengan jaminan.

Bagaimanapun Hakim P. Ravinthran menjelaskan pengakuan itu tidak direkodkan kerana tertuduh tidak diwakili peguam bela manakala prosiding berkenaan hanya untuk membacakan pertuduhan kepada tertuduh-tertuduh bagi mencatatkan sama ada mereka memahaminya atau tidak.

Dia dan lima lagi tertuduh, Habil Suhaili, Timhar Hadir, Lin Mad Salleh, Atik Hussin Abu Bakar dan Basad H Manuel, didakwa menjadi anggota pengganas di Kampung Tanjung Labian, Jalan Kastam Lama dan Kampung Tanduo, dalam daerah Lahad Datu, antara 9 Februari dan 4 Mac lalu.
Pendakwaan dibuat mengikut Seksyen 130KA Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara seumur hidup dan boleh dikenakan denda jika sabit kesalahan.
Atik Hussin dan Basad juga masing-masing didakwa dengan satu lagi pertuduhan, iaitu melancarkan peperangan terhadap Yang di-Pertuan Agong di Kampung Tanjung Labian dan di Kampung Tanduo, antara 9 Februari dan 3 Mac lalu.  Mereka didakwa mengikut Seksyen 121 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati, atau penjara seumur hidup dan boleh juga dikenakan denda jika sabit kesalahan.
Sesungguhnya mereka yang merancang dan menggerakkan serangan ke atas Lahad Datu ini wajib dikenakan hukuman seberat-beratnya.
Bagi kita rakyat Malaysia maka kita berjuang dengan cara menolak pakatan haram dalam PRU13 yang akan datang sedikit masa lagi..seterusnya baca d SINI
Share this article :

+ comments + 8 comments

Anonymous
March 22, 2013 at 1:48 PM

oi org BANGANG..baca ni org TAK BANGANG nak cerita...itu lagu "Najib hilang Sabah"..bukan bermaksud Sabah akan diberikan kpd Sulu @ mgkin lu fikir lagu tu sbg bukti keterlibatan Anwar dlm pencerobohan Sulu di Lahad Datu. itu lagu maksudnya..Kerajaan BN akan kehilangan kuasa pemerintahan negeri sepertimana Selangor, Kedah, Pulau Pinang, Perak (Klu tak dirampas)...apa punya bodohlah lu ni...klu bodoh tak payah jd blogger..

Anonymous
March 22, 2013 at 2:16 PM

Oooiii bahlol!! Lu pun dah kena jolok sama bg non.apapasal dia tak cakap sabah kita rampas!!! Ni Hilang!! Ni nuar lg lu mau pecaya ka? Silap2 jubo bini lu pun dia sebat bai

Anonymous
March 22, 2013 at 2:33 PM

Oo..nape x nyanyi perlis hilang ke..perak hilang ke..negeri2 lain hilang ke..kt negeri lain x konpiden blh mng kot..bahalol btl encik bahalol ni..

Anonymous
March 22, 2013 at 3:04 PM

Spinnnnn jgn tak spinnnnn....he..he..he

Anonymous
March 22, 2013 at 7:51 PM

MACAI.. LANGAU.. ABAI..TIBAI..
TIBAI.. TOLAK Individu Bernama Anwar Ibrahim..
CIBAI pulak???

Anonymous
March 22, 2013 at 8:51 PM

Woi anjing pakatan..g mampos lu dgn bang nuar lu..ptuiihh..sabah x kan hilang la..babi betol la nuar nih..anjing pakatan memg suka mencemar daulat negara..dasar bangsat yg hidup penuh sialan

Anonymous
March 22, 2013 at 10:27 PM

Sudah menyalak...sat gi dapat hadiah *suntut* la tu...

Anonymous
March 23, 2013 at 2:40 PM

Oi samdol..cara nk bg ilang tu dgn laga2 kan keturunan sulu malaysia yg menyokong kerajaan spy marah dgn isu pencerobohan pengganas sulu ni dan beralih sokongan kpd Pakatan Ranjang jubor berkunyit.. Lu pehal..jeles ke mahasiswa sabah kena liwat..lu nk kena jugak ke? Pegi la tadah kat BabI tu..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger