Label 10

Home » , , , , » Video ! Ustak Mek Dee Sokong Kerajaan BN !

Video ! Ustak Mek Dee Sokong Kerajaan BN !

Written By AAKJ on Monday, February 4, 2013 | 1:00 PM



baca d SINI


baca d SINI


Pertama kali aakj tengok TV3 siarkan Mek Dee keluar TV3 sempena program di Stadium Kuantan semalam. Entah mabuknya d mana..puok TV3 dah jadi pening..100 Ribu angka d beri pada Stadium Negeri yang hanya mampu muatkan 40 Ribu manusia dan kalau d campur tengah padang sekali pun jumlah takkan cecah 50 Ribu pun adehhhHH..nak ludoh ke tak ni hehe..

Aakj tetap berpegang pada Sirah Nabi saw, mana ada dakwah d selitkan hiburan. Mana ada perjalanan Nabi saw untuk bawa manusia kepada Allah swt d sulami dengan iringan gendang dan muzik semasa Baginda saw menyampaikan wahyu yang Allah swt turunkan..ada ke..kalu ada maka tinggalkan d ruang komen mudah-mudahan kita berkongsi ilmu..manalah tau aakj terlepas pandang dan terlepas bab dakwah Nabi saw kena sesuaikan dengan zaman ini.

Nabi saw d utuskan untuk manusia sehingga kiamat..ini zaman Baginda saw..tiada Nabi selepas Nabi saw..kekal hingga kiamat dan sesuai hingga kiamat setiap amal perbuatan Baginda saw.

Janganlah singkat sangat dok pikir nak repair apa yang Nabi saw bawa..apa yang Nabi saw tinggalkan pada kita. Sesungguhnya apa yang Nabi saw tinggalkan pada kita adalah jalan yang bawa ummmatnya bertemu Pencipta d akhirat nanti.

Janganlah terdesak sangat berfikir ini zaman moden, ini zaman teknologi maka ajaran Islam kena sesuaikan dengan zaman..inilah bisikan iblis yang akan merosakkan kesucian Sunah Nabi saw. Nabi saw berpesan, sunnah Baginda saw membezakan antara Islam dan kafir, membezakan cara hidup yahudi dan nasrani dengan cara hidup Islam.

Jangan berfikiran nak jumlah pengikut yang ramai datang dengar celoteh kononnya ilmu maka nilai perjuangan dan cara Nabi saw menyeru manusia d ketepikan..bertaubatlah Mek Dee..

Aakj malas nak bergaduh soal hukum hakam..aakj bukan ahli fatwa..jauh sekali pembuat fatwa..aakj hanya sharing apa yang aakj tahu..nak bergaduh apa..Mek Dee pun bukan ulama yang punyai Ilmu yang bertaraf Mufti atau Ulama muktabar..sekadar bertalaqi yang kita sendiri tak tahu d mana dia bertalaqi..

Akhir-akhir ini Mek Dee dah mula masuk TV..Allah uji..dulu dia anti TV..siap fitnah kumpulan Ulama Muda UMNO dok baham duit RM15 Ribu sebulan dan dapat masuk TV..kini giliran Mek Dee..Allah swt Maha Adil..dari dapat slot Astro..kini dah dapat liputan dalam TV3..hehehe boddo ke guane ni Mek Dee..

Apakah dengan ada slot sendiri d Astro..Mek Dee tak d bayar apa-apa?

Yang paling terkejut..tiba-tiba je Mek Dee kata dia akan sokong Kerajaan yang bagi dia tempat sebegitu rupa..rupanya dia baru sedar Kerajaan BN bukan Kerajaan yang menolak Islam..cuma kontrol sesuatu amalan bimbang amalan itu sesat maka polisi nak masuk TV ni kena ada.

Hehe harap sahabat sabar nanti aakj letak video yang beliau sokong Kerajaan yang benarkan beliau masuk Stadium hehe..kalau tak sabar maka sahabat-sahabat boleh tengok kat Tonton semalam..tengok berita utama TV3 semalam..hehe berkerut muka puok pakatan haram jadah bila Mek Dee buat kenyataan terbuka pula...

Dahlaa Menteri Besar Kedah pun dah suka baju BN hehehe


Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
February 4, 2013 at 11:14 PM

Saya setuju dengan komen saudara. Sebagai seorang guru, kami sering diperingatkan yg ketika dalam kelas, sessi pembelajaran dianggap sebagai satu majlis ilmu. Maka kami haruslah mengamalkan adab-adab yg diajar oleh Rasulullah s.a.w ketika berada di dalam majlis ilmu agar ilmu yg diajar diberkati Allah dan majlis itu turut disertai malaikat-malaikat rahmat. Dengan itu, para pelajar kami akan dapat belajar dengan tenang dan ilmu yg diajar juga lekat didada.

Antara adab-adab yg diajar oleh Rasulullah S.A.W ialah, jangan bercakap perkara2 yg lagha (melalaikan), jika buat lawak jangan sampai ada yg ketawa terbahak-bahak dan lawak juga haruslah sopan dan tiada unsur maksiat.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger