Label 10

Home » » Skandal Adun Pas !! Siapa "Jarah Janda" !! Part I

Skandal Adun Pas !! Siapa "Jarah Janda" !! Part I

Written By AAKJ on Thursday, February 14, 2013 | 6:00 PM



Berat66 dah ni..makin lama makin panas..makin berahi makin tak ketahuan..harapkan pagar..pagar makan padi..harapkan wakil rakyat..amanah yang d beri telah d cabuli..guna kuasa yang ada untuk penuhkan hasrat nafsu berahi..nafsu d belai rakyat d lupai..tuiHHH !!

Lelaki penggoda isteri orang yang hebat, YB Dato’ Tengku Hassan, Adun Pas Ladang adalah di antara orang yang bertanggungjawab membawa kerugian sejumlah RM37.5 juta kepada anak syarikat Kerajaan Negeri, EPIC semasa Pas berkuasa di Terengganu, di mana beliau adalah antara Ahli Lembaga Pengarah bersama dengan Dato’ Wan Mutalib Embong.
Suatu angka kerugiaan yang teramatlah besar puluhan juta ringgit!!
Kerajaan PAS Terengganu antara 1999 dan 2004 telah membuat satu pelaburan sesat yang mengakibatkan EPIC rugi secara keseluruhannya lebih kurang RM 37.5 juta untuk membeli 66,350,711 saham di dalam syarikat AURADO ENERGY INC(‘Aurado’) .
Aurado ialah sebuah syarikat minyak yang didagang pada Toronto Stock Exchange. VELA ENERGY HOLDING LIMITED(‘VELA”) adalah pemilik saham sebanyak 48.67% atau 306,262,289 saham di dalam Aurado, yang mana 193,000,000 saham adalah hakpunya beneficial iaitu hak punya VELA tetapi didaftarkan di atas nama pihak yang lain (“saham beneficial”).
Urusan niaga utama VELA ialah pelaburan (investment holding) dan sebagai pemegang kuasa amanah (trustee) bagi pihak-pihak ketiga. Pelaburan di dalam syarikat Aurado ini adalah suatu peluang yang ‘high risk’ yang kemudian ternyata menjadi sia sia belaka gara-gara perkara berikut:
KLIK SINI
aakj; nafsu menjarah harta milik rakyat..boddo !! minta UMNO Terengganu katok rapat isu ni hehe...
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger