Label 10

Home » , , , » Royalti Lombong Emas Di Kelantan Nik Aziz Bawa Ke Mana ?

Royalti Lombong Emas Di Kelantan Nik Aziz Bawa Ke Mana ?

Written By AAKJ on Thursday, February 7, 2013 | 8:00 AM


Rupanya selama ini d negeri Kelantan ada lombong emas yang d usahakan oleh syarikat swasta..berapa ramai rakyat Kelantan tau hal ini dan berapa ramai cai kera tahu wujudnya lombong emas yang beroperasi dan tahu adanya royalti yang d bayar ? tuiHHHH !! dok sibuk dengan royalti yang tak wujud dan bukannya hak rasmi negeri..weyy ini hasil bumi Kelantan..RM juta-juta setahun!!

Kalu setahun Kerajaan Kelantan terima antara RM 5juta hingga RM 10 juta setahun maka lebih dari cukup setakat nak bina beberapa buah Masjid atau nak upgrade Masjid lama..takkan 22 tahun memerintah hanya 1 1/2 masjid je yang mampu puok taik ni buat ?

Kemana pergi duit raoyalti ni tahun lepas ?

Yang paling mengejutkan aakj..menurut sumber kenapa syarikat perlombongan tu 100% milik bangsa cina ? kalau salah maklumat dari sumber maka Kerajaan nik aziz kena perjelaskan status syarikat ini !

Kalau ditengok pada nama 'bos' syarikat lombong emas tu seolah mereka bukan dari cina Malaysia..adehhh ada cerita apa yang rakyat tak tahu ni..

Betul ke kiraan royalti tu..
Siapa Adun Pas yang jadi proksi ?
Siapa kroni ?

Sabar ye..aakj masih tunggu maklumat lanjut..kita bongkar dulu sebelum puok taik ni reka cerita..sebarkan..kita nak tengok siapa nak dikir barat..siapa nak jadi tukang karut !! SPRM ready !!

hehe anda semua tak perasan ke kenapa dekat PRU puok syarikat tu beri duit royalti ?

..sambung..
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger