Label 10

Home » » DemobabiKL !! Menumpang Kuah Hanyir Samsidar !!

DemobabiKL !! Menumpang Kuah Hanyir Samsidar !!

Written By AAKJ on Monday, January 14, 2013 | 8:30 PM

Photo: #KL112 #HKR112 1210- Peserta perhimpunan sedang membanjiri  Stadium Merdeka.

GAGAL !! itu saja yang keluar dari mulut semua peserta yang hadir demobabiKL semalam..muka cuak..muka kecewa..muka malu dan bermacam muka yang terpancar d raut wajah mereka yang datang dengan 1001 harapan..harapan musnah..hihi

Tapi dalam pada muka yang pelbagai wajah..ada muka yang berseri..senyumm..puashati..menumpang kuah walau basi tapi ianya tetap kuah..Himpunan Sokong Samsidar memberi mereka ruang untuk terus 'hidup' dalam arena politik Malaysia.

Adun dan Ahli Parlimen serta barisan kepimpinan pakatan haramjadah tersenyum puas..mereka tak risau dengan angka yang tak tercapai..mereka tak malu..tak terasa hina kerana jumlah kehadiran peserta demobaiKL tidak penting bagi mereka..yang penting..mereka hadir !! biar penganut mereka lihat bahawa mereka bekerja kuat untuk rampas Malaysia dan Putrajaya dalam genggaman mereka..mereka nak semua lihat..mereka hadir bagaikan panglima perang untuk memimpin penganutnya ke syurga yang mere sendiri ciptakan..

Sebagai Wakil Rakyat pakatan haramjadah..mereka tak perlu turun padang melihat rakyat d kawasan mereka menderita..tak perlu berjaga sehingga lewat malam seperti Khalifah Umar r.a..tak perlu susahkan diri rakyat terkena bala..kerana semua itu dah dan akan serta wajib d uruskan oleh UMNO BN..buat apa lagi nak bersusah payah..UMNO BN d setiap Dun dan Parlimen sudah ada bantu rakyat yang mengundi mereka !!

Mudah saja kerja mereka..d mana ada rapat umum..d mana ada ceramah politik..d mana ada huru hara..wajah mereka kelihatan seperti singa mabuk petai..mabuk dan bertenaga kononnya nak bantu rakyat..salahkan UMNO BN..nak nampakkan bahawa mereka sedang bekerja d setiap demo jalanan..kawasan sendiri tak payah nak pikir..tuihhH !!

Anwar..Nik Aziz..hadi awang..dan barisan pemimpin hapak haramjadah pasti muncul dengan iringan kawalan keselamatan yang amat ketat..dengan bodyguard yang berbayar hasil kutipan sedekah peserta yang hadir..datang dan memberi ucapan membakar semangat munafik..mencipta tentera yang layu dan tak tahu mana nak tuju peluru..itu nasib anwar..nik aziz dan hadi..serat mat sabu..

Karpal..kit siang..anak karpal..anak kit siang..pemimpin dap cina yang lain hanya datang tunjuk muka..kononnya mereka juga sedang bekerja..datang melawat dengan tangan bersilang belakang..dengan ada pemandu..dengan ada pengiring siap berbaju kemeja F1 yang baru d tempah..datang dengan kereta besar..kononnya mereka juga sedang bekerja sebagai wakil rakyat..

Kerja memenuhi janji tak pernah wujud dalam kitab harian mereka..apa yang ada dalam kitab sesat hanyalah jadual ceramah..jadual fitnah..kat mana nak jual dan tabur fitnah malam ini..biar rakyat dan pengundi mampus kesusahan namun mereka terus menerus bekerja d pentas ceramah dan hadir d setiap perhimpunan demobabi..itu kerja utama...

Penganut yang bodoh, bingai dan segala macam perkataan aakj boleh tulis d sini pun beranggapan Wakil Rakyat mereka sedang bekerja dalam Stadium Merdeka..penganut bersila berpanas d rumput dan simen yang kotor..pemimpin mereka yang bekerja keras duduk d tempat duduk berbumbung..

Penganut makan dalam polister..pemimpin makan berhidang..penganut minum air suling yang d botolkan..pemimpin minum oren jus sambil dengar ceramah bodoh..semuanya angguk..faham bahawa pemimpin mereka sedang bekerja..

Bersandarkan nama besar dalam hidup anwar..SAMSIDAR..Himpunan Sokong Samsidar..maka semua dapat rasa kuah walau hanyir..

Berbaloi pada yang dapat tidur d hotel mewah..
Berbaloi pada yang dapat upah beribu..
Berbaloi pada yang bakal jadi calon Wakil Rakyat lagi sepenggal..

Penganut angguk juga..
Penganut yes juga
Penganut akur dalam terpaksa sebab mereka semua sedan bekerja !!

Kuah Samsidar hanyir dan hapak..di hirup juga
Kuah Samsidar laku sebab kuah buatan anwar..

Bawa anak kecil..kendong anak kecil..berjalan 7 kilometer berarak demi sokong Samsidar..itu bukan halangan sebab upah sudah d beri..kuah yang d hirup menjadikan nilai nyawa anak kecil begitu murah..semua angguk..sebab wakil rakyat mereka sedang bekerja..nak capai sejuta manusia bukan senang kata mereka..kesian wakil rakyat..mereka sedang bekerja !!

..bersambung...ulat dalam kangkang Samsidar penawar sakit belakang ketika demobabiKL..!!
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger