Label 10

Home » » ADUN DAP BABI TAK NAK UGUT AAKJ KE ?!! tuiHHH !! BERANI DENGAN PEMPUAN JE KE !!?

ADUN DAP BABI TAK NAK UGUT AAKJ KE ?!! tuiHHH !! BERANI DENGAN PEMPUAN JE KE !!?

Written By AAKJ on Monday, December 24, 2012 | 9:00 PM





Dato’ Hamidah Osman membuat laporan polis terhadap Adun Pantai Remis, Nga Ko Ming kerana membuat satu ugutan yang disifatkan sebagai mengancam diri dan keluarganya.

Menurut Hamidah, pada 20 Disember jam 3.30 petang semasa dia berada di Dewan Makan Dewan Undangan Negeri, Nga Kor Ming telah datang kemejanya lalu menuding jari dengan berkata ``You dedah (revealed) you watch out I will go after you’’.
Beliau menganggap kata-kata Nga Kor Ming itu bentuk ugutan dan percaya Adun Pantai Remis itu akan membuat sesuatu yang buruk terhadap dirinya dan juga keluarganya.

Semasa sidang Dewan kelmarin, Adun Slim, Dato’ Ahmad Khushairi Abdul Talib dan Dato’ Hamidah membuat pendedahan berdasarkan carian dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), Upaya Padu Plantation Sdn Bhd dimiliki hampir 100 peratus oleh Ngeh Koo Ham.

Hamidah ketika mencelah perbahasan Khusairi mendedahkan daripada dokumen yang diperolehi Upaya Padu yang mempunyai tanah 10,526 ekar dimiliki oleh Efektif Kirana Sdn Bhd dan Ngeh Koo Ham.

Efektif Kirana memegang saham 51 peratus bernilai RM16 juta dan Ngeh Ko Ham 40 peratus bernilai RM15 juta.

Dalam Efektif Kirana pula Ngeh Koo Ham memegang saham 99%, oleh itu syarikat Upayapadu Sdn. Bhd. sebenarnya kepunyaan Ngeh Koo Ham. baca lagi : 


http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/12/nga-ugut-dato-hamidah-laporan-polis.html

Dalam pada itu juga, Walaupun Adun Samseng DAP itu menafikan yang dia ada mengugut YB Hamidah, dia terlupa bersama YB Hamidah ketika itu terdapat 2 orang saksi iaitu Tan Sri Mohamad Tajol Rosli Ghazali dan Datuk Rusnah Kassim.


YB Dato Hamidah menyatakan bahawa Nga Kor Ming lupa ketika beliau membuat ugutan terhadap saya terdapat dua pemimpin berada bersama beliau yang menyaksikan kata-kata berbaur ugutan yang dihamburkan oleh Nga Kor Ming terhadap saya," kata YB Dato Hamidah. 

"Saya sudah mengagak Nga Kor Ming akan bertindak sedemikian kerana itulah sifat mereka yang cuba mengalihkan pandangan rakyat terhadap pendedahan pemilikan tanag seluas 10,526 ekar dihadapinya kini," kata YB Dato Hamidah.

"Saya juga difahamkan ada wartawan telah pun  menerima surat amaran daripada Nga Kor Ming, dengan niat agar untuk memberhentikan isu ini daripada didedahkan dalam suratkhabar, "kata YB Dato Hamidah ketika program turun padang di Pasar Tani Medan Gopeng.

"Memang ketika ugutan itu berlaku, Tan Sri Mohamad Tajol Rosli Ghazali dan Datuk Rusnah Kassim berada bersama saya, sebagai pemimpin yang berpengalaman, Tan Sri cuba menenangkan keadaan daripada berlaku pertengkaran dengan mengajak Nga Kor Ming, Datuk Rusnah Kassim bergambar bersama. 

Menghormati profesionalisme sebagai Adun saya pun bergambar bersama Nga Kor Ming walaupun dalam keadaan marah", jelas YB Dato Hamidah

"Saya sudah agak peristiwa bergambar tersebut akan digunakan oleh Nga Kor Ming untuk mengelirukan rakyat dengan menuduh saya pula yang buat laporan palsu serta meminta pihak polis menangkap saya," tegas YB Dato Hamidah lagi. 

baca lagi: http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2012/12/nga-kor-ming-lupa-semasa-dia-ugut-ada.html 

Inilah yang jadi apabila Samseng DAP diangkat menjadi YB, budaya samseng juga dibawa ke pentadbiran. Memang benarlah pengakuan terbuka bekas Pengerusi DAP Pantai Sepang Putra, R. Vellasamy Rasu bahawa DAP adalah sebuah parti MAFIA dan DAP didokong kuat oleh kumpulan gengster yang dipercayai mempunyai hubungan dengan beberapa pemimpin-pemimpin DAP.

TQMYMASSA
Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
December 24, 2012 at 9:10 PM

ini semua salah pak lah kaki tido bg loyar masuk politik. tahniah pak lah!!! hang bakal dikenali bapak tido, penjahanam melayu sama dengan menantu hang.

Anonymous
December 25, 2012 at 12:12 AM

Pak Lah ok sebenornya.Tp pihak pembangkg berjaya membuatkn dia nampak teruk.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger