Label 10

Home » » RAKYAT MALAYSIA MENILAI AZHAR IDRUS SEBAGAI ULAMAK NO 1 ?! KAH KAH KIOKKK !!

RAKYAT MALAYSIA MENILAI AZHAR IDRUS SEBAGAI ULAMAK NO 1 ?! KAH KAH KIOKKK !!

Written By AAKJ on Tuesday, November 6, 2012 | 8:30 PM


Bukan nak bandingkan siapa yang hebat ilmunya..bukan nak ukur antara ilmu aakj dan azhar atau siapa saja dengan azhar..sekadar renungan..kalau tak leh terima maka jangan dok latah..nanti sawan unta hehe..

Bila kita pejam mata..renung elok-elok..apakah semudah ini rakyat Malaysia memuja seseorang hanya berdasarkan beliau atau siapa saja yang boleh atau petah cakap agama..boleh wat joke lebih kurang..boleh main gitar atau boleh menyanyi ketika ceramah agama maka dia d kira Ulama yang hebat ?

Aakj bukan nak kutuk azhar..sekadar berpesan pada diri..berpesan pada sahabat taulan..supaya kita tak terpedaya dengan helah manusia yang bertopengkan agama demi kesenangan d dunia..hehe azhar..mung jangan panik atau stress..baca sampai habis..

Kita sebagai sebuah negara Islam yang d hormati d seluruh dunia kerana punyai pemimpin Islam yang mampu amankan rakyat yang berbeza kaum ..keturunan dan berbeza kepercayaan..itu uniknya Malaysia..bukan kerana kita punyai tokoh lawak yang dok guna agama untuk kekayaan duniawi.

Siapa yang labelkan azhar sebagai ulama? siapa dia ? lulusan apa? pendidikan formal d mana ? ini semua kena ambik kira..kalau kita butakan mata kerana beliau kononnya sohor..maka kita terpaksa jawab depan Allah swt..kita yang setkan standard bahawa orang yang boleh berceramah agama dengan hafal sepotong dua hadis atau firman..(itu pun tulis d kertas kecik hehe) d kira ulama sohor..

Kalau camnilah taraf ulama Malaysia..aakj malu..atau mungkin anda setuju dengan aakj..cu pergi melawat dunia islam lain..supaya otak kita tak bertaik macam puok bulan..asal masuk pas..semua ustaz..mat sabu timbalan presiden yang ada kes d tangkap dengan bini kawan pun ostak ke..bingai !! puihhHH !!


Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
November 6, 2012 at 8:44 PM

ostat azha derus ni sampai la ni tak jawab hukum pluralisme dalam islam klu bab hukum melancap dlm isle bole kata setiap kali soal jawab soalan ni mesti ada...hampeh

Anonymous
November 6, 2012 at 8:59 PM

azhar kaki jubor..

Anonymous
November 6, 2012 at 9:44 PM

tu lom kira ustaz bob lokman lg bro....wakakaka

dgn ustazah abby.....wakakakaka

Anonymous
November 6, 2012 at 10:09 PM

Sepatutnya Jabatan Agama siasat dulu mereka2 yang nak berceramah agama nanti kita kuatiri mereka2 ini orang2 yang nak jadi popular nak glamour macam artis dan nak hidup mewah dengan jalan mudah penuh dengan penipuan. Kita harap seandainya ada mereka yang betul2 kenal dengan beliau tampil kehadapan jelaskan siapa beliau sebenarnya. Mudah2an kita tak menjadi sesat lagi menyesatkan.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger