Label 10

Home » » BANJIR SELANGOR ADA KAITAN DENGAN PUSAT PELACURAN ?!!

BANJIR SELANGOR ADA KAITAN DENGAN PUSAT PELACURAN ?!!

Written By AAKJ on Saturday, November 10, 2012 | 4:00 PM


Setiap kejadian alam ini ada kaitan dengan amalan manusia..amalan orang Islam..amalan yang mula jauhkan manusia kepada Pencipta..amalan yang menarik murka Allah swt !!

Bukan niat aakj nak mengajar ustaz atau ulama yang ada d Malaysia..sekadar mengajak sesama kita..berfikir sejenak..betulkan kiranya salah apa yang aakj utarakan d sini..kena sama-sama tepuk dada tanya iman..

Memang kita tak nafi..setiap perkara yang berlaku ada hikmahnya..ada sebab musababnya..perlu d terjemah dengan hati yang terbuka..perlu tawaduq..salahkan diri..baiki segera...sebelum Allah "ajar" kita seperti Allah ajar ummat yang terdahulu !!

Firman Allah s.w.t yang bermaksud ”Dan sesungguhnya akan kami berikan ujian kepadamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang yang sabar.” (surah al-baqarah, ayat 155). Kemudian Allah jelaskan mengenai orang yang sabar dalam firman-Nya yang bermaksud : ”(iaitu) mereka yang apabila ditimpa musibah lalu berkata sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada-Nya (Allah) jugalah (tempat) kami kembali.” (surah al-baqarah,ayat 156). 

Allah menyatakan bahawa setiap hamba-Nya akan diuji. Ujian Allah berlaku dalam pelbagai bentuk, seperti bencana banjir, tanah runtuh, kematian, kekayaan, kemiskinan, kesihatan dan kesakitan.

Bala yang Allah turunkan terkena kepada semua..yang tidak berdosa juga turut merasai..inilah golongan yang Allah maksudkan supaya bersabar !!

Yang kaki buat dosa? yang luluskan permit tempat maksiat ? mereka lepas dari bala ini ? 

Kata ulama..aakj dengar masa zaman sekolah dulu..tiap amal perbuatan kita bakal menarik rahmat atau bala dari Allah..contoh yang d berikan ustaz aakj saat itu adalah amat mudah :

- Kiranya berlaku gerak gempa dan banjir itu tandanya kawasan itu banyak berlaku maksiat zina yang berleluasa...

-Kiranya berlaku musibah kelaparan atau kebuluran tandanya peniaga d kawasan tersebut menjalankan perniagaan timbang dan sukat yang tidak betul..menipu dalam perniagaan.. 




Malah banyak lagi amalan orang Islam yang mampu menarik rahmat atau kemurkaan Ilahi..wallahualam..kalau salah mohon betulkan...

Takkan kita tak tahu..apa jadi dengan Selangor sekarang..pusat pelacuran yang berselindung dan tidak berselindung..tumbuh bagaikan cendawan..hehe mana pergi exco agama Islam Selangor yang alim tu..mana mung pi gagap?

Dahlah Si Gagap tu lantik diri sendiri sebagai Exco Agama..di lantik pula si pelanggan pelacur sebagai penasihat ekonomi Selangor..hahaha mampusss laaa..patutlah bala datang bertimpa d Selangor...tuihHHH !!



Bersambung...
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger