Label 10

Home » » FOTO MODEL PAKAIAN D KEDAH WAJIB DEDAHKAN DADA ?!! DAP gilOOO !!

FOTO MODEL PAKAIAN D KEDAH WAJIB DEDAHKAN DADA ?!! DAP gilOOO !!

Written By AAKJ on Monday, October 15, 2012 | 10:00 PM




DAP Kedah sekali lagi menegaskan mereka akan menentang undang-undang yang berunsurkan Islam jika ia mahu dilaksanakan di negeri itu.

Pengerusinya, Lee Guan Aik berkata, tindakan itu termasuk dalam soal pelaksanaan garis panduan papan iklan antaranya menggunakan model berpakaian sopan dan perlu bertudung jika beragama Islam.

Katanya, sebarang perkara berkaitan undang-undang Islam perlu dipersetujui oleh semua parti dalam pakatan pembangkang di peringkat Pusat dan negeri.

“DAP negeri sekali lagi ingin menegaskan dan menjelaskan bahawa kami tidak akan memberi sokongan terhadap undang-undang hudud atau apa sahaja berkaitan isu negara Islam,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Guan Aik mengulas kenyataan Datuk Bandar Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS), Datuk Mat Noh Ahmad berhubung garis panduan pemasangan papan iklan di kawasannya yang meliputi penggunaan bahasa, landskap dan pakaian model iklan.

Antara perkara yang ditekankan dalam garis panduan itu ialah model dalam gambar perlu sopan dan berpakaian tidak menjolok mata dan jika model itu beragama Islam, dia perlu menutup aurat.

Guan Aik berkata, kenyataan Datuk Bandar tersebut cuma merupakan pendirian peribadinya kerana garis panduan yang dicadangkan itu selari dengan peraturan dalam Undang-undang Kecil Majlis Perbandaran Kota Setar (MPKS) 1992.

Jelasnya, pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri itu tidak mempunyai kuasa untuk menggubal atau mewartakan sesuatu peraturan tanpa dipersetujui oleh majlisnya yang yang diwakili oleh wakil daripada parti pakatan rakyat.

“Perkara ini serius dan masing-masing ada prinsip. Tidak kira apa undang-undang pun. “Setiap ahli majlis mewakili parti dan bertanggung jawab kepada parti. Parti tidak teragak-agak mengambil tindakan terhadap mereka jika mendapat tahu kepentingan parti diketepikan. Oleh itu mereka perlu tahu apa yang patut atau tidak patut disokong,” katanya – Utusan Malaysia

Share this article :

+ comments + 5 comments

Anonymous
October 15, 2012 at 10:06 PM

SIAL PUNYA CINA LAKNAT.
BOIKOT CINA, BUNUH CINA, SEPAK TERAJANG CINA YG MASUK CAMPUR HAL EHWAL ISLAM. DARAH CINA INI HALAL DI BUNUH....

October 15, 2012 at 10:19 PM

http://cetusankenyalang.blogspot.com/2012/10/dap-kedah-tentang-hukum-pas-apa-kata.html

October 15, 2012 at 10:20 PM

tengoklah tu DAP mula berlagak dan keras kepala. suruh berpakaian sopan pun dia nak bertegang urat. itu baru betul power menegakkan pendirian. kalau kata dia tak boleh, keputusan memang tak boleh. yg boleh PAS kedah duduk diam2 jgn nak byk buat undang atau fatwa, tak pasal2 kena tengking kat DAP. PAS pun jadi mcm orang hutan bodoh tersipu2 malu dan tergaru2 kepala yg tak gatal.PAS diperbodohkan2 eja oleh DAP kerana kejahilan dalam memerintah yg gila kuasa. PAS balik kg tanam jagung kemudian mkn taik ikan bilis byk2 biar bertambah bangangnya.

Anonymous
October 15, 2012 at 10:43 PM

Dap dah berak dan kencing kat muka puak2 Pas ni tapi pelik puak2 Pas masih tersenyum terhegeh2 menjilat segala air kencing dan berak puak2 dap yg melekat kat muka puak2 Pas...

macam ni Pas nak tegakan hudud dan negara islam bersama dap..??

Anonymous
October 15, 2012 at 11:01 PM

lepas ni akan ada iklan bogel dibawah kerajaan PR.. Pas terhegeh2 tumpang seronok

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger