Label 10

Home » » PAHIT PUN KENA TELAN !! KELEBIHAN ISTERI NIK AZIZ BERBANDING ISTERI PM !!

PAHIT PUN KENA TELAN !! KELEBIHAN ISTERI NIK AZIZ BERBANDING ISTERI PM !!

Written By AAKJ on Saturday, August 4, 2012 | 1:16 PM


Hehehe setiap manusia ada kelebihannya, walau sikit walau secuit kata orang kampung aakj..ianya tetap kelebihan...

Ada orang kelebihan dia makan banyak..ada lebihnya tidur lama..ada juga punyai kelebihan bercakap kosong yang banyak..dan paling pelik manusia yang lebihnya tak punyai apapun kelebihan selain dari tak punyai apapun kelebihan..hahaha berbelitla pulak aakj menulis hari ahad ni..

Tapi nak cerita sikit tang bini nik aziz, ehh sebelum aakj tulis panjang..'bini' dalam bahasa kelate tidak menggambarkan perkataan yang tak sopan..ianya sebutan Am yang tidak maksud menghina..so aakj bercakap dalam geluk kelate jadi should not have any problem yaa hahaha 

Bini nik aziz ni lebihnya mampu keluarkan produk atau zuriat yang ramai je berbanding dengan DS Rosmah..yang lain beliau tak lebih mana-mana..sekadar ikut nik aziz ke hulu ke hilir dan dok congok atas pentas macam tunggul ubi kayu itu bukan kelebihan..itu bahan pameran hehe...

Mana ada kita dengar buah fikiran beliau yang aakj dengar d terjemahkan oleh kerajaan negeri yang boleh memberi menafaat kepada rakyat kelantan yang menderita selama 22 tahun d bawah pemerintahan suami beliau..apa sumbangan akal fikiran Sabariah ? ke dok bagi idea tentang bagaimana nak kumpul harta sendiri atau nak susun anak menantu supaya kaya raya ?

Apakah Sabariah lupa bahawa Isteri-Isteri Nabi saw juga selalu memberi cadangan kepada Baginda saw tentang perkara yang memberi kebaikan kepada masyarakat Mekah dan Madinah ? ingat kerja Isteri-Isteri Nabi saw ni makan dan tidur danlayan suami d tempat tidur saja ke..huh !! hahahaha..



Apakah nik aziz hanya jadikan bini beliau bantal peluk dan kilang lahirkan anak ? itu menghina kaum hawa..atau malu nak terima cadangan bini beliau sendir atau memang bininya tak tahu apa-apa hinggakan terpaksa ambil menantu untuk membantu beliau..

Aakj harap Sabariah baca ni ;

Ketika wahyu datang pada Rasulullah saw, Jibril membawa kabar bahwa Aisyah adalah isterinya didunia dan diakhirat, sebagaimana diterangkan didalam hadits riwayat Tirmidzi dari Aisyah r.a,  " Jibril datang membawa gambarnya pada sepotong sutra hijau kepada Nabi saw, lalu berkata.' Ini adalah isterimu didunia dan di akhirat.

" Dialah yang menjadi sebab atas turunnya firman Allah swtyang menerangkan kesuciannya dan membebaskannya dari fitnah orang-orang munafik..."

Apakah nik aziz lupa bahawa tugas isteri membantu suami ?Lihat dan baca dengan hati yang lapang..Isteri Nabi saw pun mendekati rakyat.

Dalam penetapan hukum pun, Aisyah kerap langsung menemui wanita-wanita yang melanggar syariat Islam. Didalam Thabaqat, Ibnu Saad mengatakan bahwa Hafshah binti Abdirrahman menemui Ummul Mukminin Aisyah r.a.

Ketika itu Hafshah mengenakan kerudung tipis. Secepat kilat Aisyah menarik kerudung tersebut dan menggantinya dengan kerudung yang tebal.

Aisyah tidak pernah mempermudah hukum kecuali jika sudah jelas dalilnya dari Al Qur`an dan Sunnah. Aisyah adalah orang yang paling dekat dengan Rasulullah saw sehingga banyak menyaksikan turunnya wahyu kepada 
beliau. 

Aisyah pun memiliki kesempatan untuk bertanya langsung kepada 
Rasulullah saw jika menemukan sesuatu yang belum dia pahami tentang suatu ayat. Dengan demikian dapat dikatakan bahwa ia memperoleh ilmu langsung dari Rasulullah saw. 

Aisyah termasuk wanita yang banyak menghafalkan hadis-hadis Nabi saw, sehingga para ahli hadits menempatkan dia pada urutan kelima dari para penghafal hadis setelah Abu Hurairah, Ibnu Umar, Anas bin Malik dan Ibnu Abbas...adehhh panjangla pulak tazkirah ni hehe

Aakj malas nak tulis bab cerita yang kecoh d kelantan tang bini nik aziz punyai harta yang menimbun d Kelantan, malah yang lucunya ada Stesen Minyak Petronas, ada rumah kedai dan tanah yang banyak..aakj tak tuduh ni hehe ni yang aakj dengar dari mulut orang Kelantan.


Aakj hanya nak berkongsi cerita tugas isteri pemimpin je kali ni..bila kita renungkan baru aakj faham..patutlah penganut pas dan dap marah sangat kat DS Rosmah..anda tak nampak ke hehe..nak aakj terangkan jugak ke? adeh..

Sebabnya mudah je..DS Rosmah membantu suaminya, Perdana Menteri Malaysia dengan hanya menyumbangkan buah fikiran..samada idea beliau d terima atau sebaliknya itu soal lain..yang penting beri cadangan terbaik..susah sangat ke nak bantu suami cara ni ?

Atas faktor inilah penganut pas dan dap melompat sawan..hentak kepala ke dinding dan yang parahnya..letak muka d mangkok jamban hahahaha

Cu cerita bini nik aziz sebenarnya wat apa ? Bini Hj Hadi ? Bini Kit Siang ? Bini Guan Eng..haha dengar2 dok pasang badan si Betty chew nih..Bini Anwar ? semua tahu..wan jijah dok sibuk kepong lakinya takut ada liwat seterusnya hahaha..nampak tak...semua bini depa ni dok wat harta je kot..rakyat d tipu kering-kering !!

Baca d sini apa buah fikiran DS Rosmah yang berjaya memberi menafaat kepada anak bangsa :




klik SINI


klik SINI



klik SINI

Banyak lagi kalau aakj nak letak..sekadar buka pemikiran kita yang cuba d sempitkan kerana mereka takut..BINI mereka tak membantu langsung..huhu bini mereka d tipu je..senyap2 kawin satu lagi atau ada gundik baru hahaha..pandai puok taik ni berlakon..

'..Cik Yah...mung tu dok rumoh jago anok2 laa..abe sibuks nok jago rakyat..."

Tu dialog aakj reka..akhirnya tambah bini sorang lagi hahaha ..Mat sabu pun d tangkap dengan bini orang..bini dia simpan dan d tipu sepanjang hayat !!

ok..sambung lagi dehhhs !!

Share this article :

+ comments + 8 comments

August 4, 2012 at 1:28 PM

terbaekk bro!!

August 4, 2012 at 4:48 PM

Datin Seri mesra alam.. Bini Nik Aziz?? Haha

August 5, 2012 at 1:23 AM

Mie,hang awat tak banding bini nik aziz dgn bini khir toyo masa toYo memerintah selangor dulu?apa sumbangan bini dia? Berapa kekayaan khir toyo dpt kumpul masa jadi mb?kadang2..untk jadi blogger ni kalau sekadar cari makan baik awak keja makan gajilah.gerenti halal,saya tengok kat blog awak ada kalimah Allah,awak islamkah?mintak awak turunkan kalimah Allah di blog tu kalau awak tak boleh jawab soalan yg anak saya darjah satu boleh jawab,apa nama penuh ibu Rasullulah? Tak boleh jawab? Awak nilaikan sendiri diri awak.

August 5, 2012 at 12:45 PM

DS Rosmah terbaik memjaga kebajikan rakyatnya dan membantu mereka yang kesusahan.bini nik aziz dop umah tidor bersma nik ajis hahaha

August 5, 2012 at 1:31 PM

we r not talking about who is islam here....we r talking about the contribution towards the society...we believe and we can see for ourselves that Datin Paduka Seri Rosmah is contributing for the society....so pls accept the fact

August 5, 2012 at 3:06 PM

Datin Seri Rosmah is way more better the opposition guys

August 5, 2012 at 10:47 PM

terbaik bro!!ak yakin lepas ni msti pencacai2 pmbgkang akn meroyan thap gila babi punya lah!!DS Rosmah terbaik!!wlaupun sering dikutuk,dicerca oleh pmbgkang,itu smua tidak mematahkan semangat beliu utk terus mmbntu rakyat yg memerlukan..we love u Datin!!

August 11, 2012 at 11:33 AM

hahaha mini nik aziz tu macam barang pameran kat muzium je

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger