Label 10

Home » » CERITA DUKA DS ROSMAH, FAZLEY & SITI NURHALIZA...

CERITA DUKA DS ROSMAH, FAZLEY & SITI NURHALIZA...

Written By AAKJ on Thursday, August 9, 2012 | 4:00 PM



Anak yang derhaka, Rosmah pula yang kena?


Satu perkara yang kami cuba elak dalam memainkan isu adalah yang melibatkan hal ehwal dalaman keluarga. Maklumlah kita sebagai orang luar hanya tahu sedikit saja cerita. Walaupun ada fakta yang boleh dikemukakan, sejarah dan susunannya sering diluar pengetahuan awam.

Contohnya, apabila Uncleseeker memainkan isu yang melibatkan faraid keluarga Sultan Johor, itu tak patut. Ia bukan isu melibatkan orang ramai tapi hal dalaman keluarga. Bertambah lagi, ianya maklumat bocor dari mantan peguam Almarhum Sultan Johor Sultan Iskandar, Kamal Hisham yang melarikan diri kerana ada salahlaku.

Lainlah salahlaku hidup songsang Azmin, Anwar Ibrahim dan Shamsidar. Ianya dah jadi terbuka kerana kes mahkamah. Ekoran dari itu, ada pula usaha untuk menutup kisah sebenar dan ini melibatkan institusi awam.

Dengan pandangan itu sebagai pendahulu, kami berbalik kepada cerita video Rosmah puaka yang mana ada disebut mengenai Datin Seri Rosmah tidak meredhai perkahwinan anak keduanya dari suami pertama bernama Azrene Soraya Abdul Aziz dengan Fadzley.

Dalam video itu, Rosmah dituduh oleh anak jirannya yang mulut macam pantek, Ikmal Hisham. Cara dia ngatur cerita tambah-tambah tanpa ada fakta atau cerita yang munasabah tak meyakinkan dia bercerita dengan benar.

Oleh sebab fitnah teruk ini, maka terpanggil kami mendedahkan cerita demi mencari kebenaran.



Dalam hal ini, ada juga rakan-rakan blogger yang tidak tahu cerita sebenar terus berlembut dan meminta Rosmah maafkan saja dan menerima menantunya sebaik Fazley dan Azrene mendapat anak ke 3 pada September tahun 2011 lepas.

Kalau nak suruh berbaik, janganlah kaitkan program Permatanya dengan hal keluarga. Itu tak ada kena mengena. Hal dalaman keluarga tak ada kena mengena dengan urusan kerja, kemasyarakatan atau profeseyenalisma.

Lihat video dan penjelasan d SINI dan anda akan faham bagaimana fitnah terhadap DS Rosmah yang kononnya menganiaya anaknya sendiri !!

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya: “Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa.”

Share this article :

+ comments + 2 comments

August 9, 2012 at 4:43 PM

fitnah orang macam2 sehingga tergores perasaan sampai ke tulang sum sum ingat senang2 nak redakan perasaan? lagi pun ini hal keluarga tak payahlah nak masuk campur hal orang.. orang luar kalau campur bertambah2 buruk jadinya cerita tersebut

August 10, 2012 at 4:34 AM

Astaghfirullahalazimmmm... Ini kan cerita dalaman keluarga..kenapa perlu disensasikan., ianya bukan ada kena mengena dengan salahlaku sumbang mahram dsb.,,

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger