Label 10

Home » » FOTO !! INTERVIEW KHAS DENGAN GRO D KELANTAN !! NIK AZIZ NAK KOMEN APA ?!!

FOTO !! INTERVIEW KHAS DENGAN GRO D KELANTAN !! NIK AZIZ NAK KOMEN APA ?!!

Written By AAKJ on Saturday, June 9, 2012 | 12:30 PM


Majoriti pusat hiburan tumbuh di bandaraya di Malaysia seperti Kuala Lumpur, Johor Bahru, Johor, Pulau Pinang, Kuching, Sarawak dan Kota Kinabalu, Sabah.

Menghubungkaitkan pusat hiburan dan Kelantan, dianggap taboo.

Pun begitu, fakta tetap fakta dan tidak dapat disangkal. 

Kini dilaporkan, pelayan pelanggan, GRO dari Thailand juga mula menyeberang dan menawarkan perkhidmatan mereka di Negeri Serambi Mekah itu.

Sila baca kes berhubung operasi pihak berkuasa membanteras GRO di Gua Musang, Kelantan, klik di sini.

"Umur saya 25 tahun, berasal dari Kuala Krai, Kelantan. Di Kuala Lumpur saya tinggal serumah dengan boyfriend saya. Kakak dia pun GRO juga, bekerja di pusat hiburan sama dengan saya," ujar 'Dania'.

'Dania', bukan nama sebenar.

"Boyfriend awak orang Kelantan?," soal saya.

"Bukan, dia dari Tangga Batu, Melaka," balasnya.

"Mengapakah datang dari Kelantan dan menjadi GRO? Banyak lagi kerja lain di Lembah Klang ini, kan?" tanya saya.

"Kalau kita tengok, ramai GRO di pusat hiburan berasal dari Kelantan. Macam saya, sewaktu remaja menetap di Kuala Krai dengan keluarga. Ayah meninggal, cuma ada ibu sahaja. Hidup di kampung susah, air di sana pun keruh! Nok mandi lagu mano?," guraunya sambil tertawa.

Tiba-tiba saya terimbau aduan pembaca blog ini berhubung kualiti bekalan air di Kuala Krai, klik di sini.

"Menarik, GRO warga Thailand bekerja di Kelantan manakala gadis dari Kelantan bekerja sebagai GRO di Kuala Lumpur," kata saya.

"Menjadi GRO, kerja mudah. Menyanyi sambil melayan pelanggan, saya tidak minum alkohol. Kalau masa happy hours di antara jam 5 petang dan 9 malam, saya berkebarangkalian melayan lebih daripada seorang pelanggan di bilik berasingan. Selepas itu kalau pelanggan book saya, saya hanya akan melayan dia seorang sahaja dengan bayaran RM250 sehingga jam 2 pagi. Kalau pelanggan hendakkan layanan 'ekstra', itu boleh dibincangkan dengan bayaran tambahan. Apapun, purata pendapatan harian saya, RM300," jelasnya.

Sewaktu di Kelantan, saya beberapa kali menyertai operasi bersama pihak berkuasa tempatan, Majlis Perbandaran Kota Bharu, MPKB.

Bilik di rumah dijadikan pusat karaoke diserbu, pondan dan rakan wanitanya terkejut. Peralatan karaoke dirampas oleh penguat kuasa MPKB.


Baca kisah serbuan itu, klik di sini.

Kisah kegiatan GRO Melayu di Kelantan, saya kongsikan di sini.

Diringkaskan, gelaran nama negeri dan kepemimpinan ternyata bukan penjamin negeri terbabit bebas maksiat. Jika tidak boleh bergiat di negeri sendiri, mereka berpindah ke negeri lain untuk mencari rezeki secara lebih mudah, memperdagangkan tubuh.

Sesekali tidak salah jika pemimpin di negeri Cik Siti Wan Kembang turun bersama penguat kuasa MPKB untuk melihat sendiri kegiatan GRO di negeri sendiri.

Biar dilihat dengan mata kepala.

Andai dilaporkan sepenuhnya oleh media arus perdana, nanti dikatakan berat sebelah pula.


MazidulAkmal 
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
April 6, 2013 at 6:02 AM

nampak sangat crita ni rekaan smata-mata..tp akui ia ada kenamengena yg hidup ataupun yg dh jd arwah.
aku percaya,admin ni xsgup ikut cdngn aku..cdngn aku,admin xlayak jd penulis blog(sama cm aku) n tklayak jd pengumpul cerita utk djdkn full story.bek jd pengumpul stem

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger