Label 10

Home » » SHOCK !! AZHAR IDRUS TAK MAMPU TANDINGI KUMPULAN ROCK HEAVY METAL INI !! FOTO ROCK KAPAK SOLAT !!

SHOCK !! AZHAR IDRUS TAK MAMPU TANDINGI KUMPULAN ROCK HEAVY METAL INI !! FOTO ROCK KAPAK SOLAT !!

Written By AAKJ on Friday, May 11, 2012 | 4:00 PM

Photobucket



Terkesima kejap aku melihat gambar ni, penonton dan kumpulan heavy Metal berhenti solat berjemaah setelah masuk waktu Isyak semasa konsert. Peh, konsert Ramli Sarip dan kumpulan nasyid pun tak buat begini.

Kejadian ini berlaku di Indonesia semasa konsert/gig dari tiga kumpulan heavy metal yang bergabung. Ini bermakna dalam konsert tersebut, penonton yang hadir mesti menutup aurat, tak boleh pakai seluar jeans koyak lutut dan londeh. Mungkin juga tiada percampuran bebas lelaki dan wanita dalam konsert tersebut.


Ini baru dikatakan ‘Rock-rock juga, solat jangan dilupa’. Orang kita kalau tengok konsert,tengok bola ramai yang tinggal sembahyang maghrib kerana nak mengejarkan tempat duduk yang cantek.


Ini kumpulan heavy metal yang menjayakan konsert tersebut, nampak ganaskan?


heavy metal rock 



heavy metal rock

heavy metal rock
TQ BIARBLOGINIBERBICARA




 Pesan nabi SAW berkenaan perkara syubhat:
فمن اتقى الشبهات استبرأ لديه وعرضه ، ومن وقع في الشبهات وقع في الحرام ، كراع يرعى حول الحمى يوشك أن يواقعه ، ألا وإن لكل ملك حمى ، ألا وإن حمى الله في أرضه محارمه
Maksudnya: Barangsiapa yang menjaga perkara syubhat, maka ia telah selamatkan agamanya dan maruahnya. Dan barangsiapa yang terjatuh (melakukan) perkara syubhat, maka ia terjatuh ke dalam perkara haram, sama seperti pengembala yang mengembala berhampiran dengan kawasan larangan, maka mudahlah (gembalaannya) menceroboh kawasan larangan tersebut. Ketahuilah, bahawa sesungguhnya bagi setiap raja mempunyai kawasan larangannya, dan ketahuilah kawasan larangan Allah di bumi ini adalah larangannya (perkara yang haram). Hadis sahih riwayat muslim

Syubhah bermaksud halal dan haramnya tidak jelas. Sabda nabi Saw:
الحلال بين ، والحرام بين ، وبينهما أمور مشتبهات ، لا يعلمها كثير من الناس ،
Maksudnya: Halal itu nyata dan haram itu nyata, dan di antara keduanya terdapat perkara syubhat, kebanyakan manusia tidak mengetahuinya. – Hadis sahih riwayat muslim dan lain-lainnya.




MEHH SINI ;

Share this article :

+ comments + 1 comments

May 11, 2012 at 10:42 PM

mungkin 99% teknologi moden ciptaan barat@ yahudi(mungkin).....adakah syubhat kita menggunakan teknologi ciptaan yahudi untuk kebaikan kita....kereta @ semua jenis kenderaan ciptaan sapa??? radio ,tv komputer dan semua teknologi berkenaan dari mana????

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger