Label 10

Home » » TERKINI !! FOTO OSTAK PAS TOLOL BERDOA SELAMATKAN BERHALA DALAM TOKONG AMPANG ?!! gilOO !

TERKINI !! FOTO OSTAK PAS TOLOL BERDOA SELAMATKAN BERHALA DALAM TOKONG AMPANG ?!! gilOO !

Written By AAKJ on Wednesday, March 21, 2012 | 12:30 PM

 

DARI RAKAN FACEBOOK !! TERIMA KASIH !!



SELEPAS STADIUM, PAS BERBIDAAH PULA DALAM TOKONG DI AMPANG!!!Berdoa dalam tokong dan mohon tokong diselamatkan?Hebat sungguh!!



Itulah yang berlaku apabila Timbalan Yang Dipertua PAS Kuala Lumpur merangkap Pengerusi Pertubuhan Pertahankan Tanah Warisan Kita, Ishak Surin, 75, menunjukkan perangai talam dua mukanya terhadap umat Islam. ‘Ajaran’ yang ditunjukkan oleh Ishak Surin nyata merupakan satu bidaah besar yang tidak pernah dilakukan oleh mana-mana pemimpin muktabar Islam, baik dari zaman Nabi s.a.w sehinggalah ke mutakhir ini, kecuali yang melibatkan golongan yang menyokong liberalisme, pluralisme dan moderat keterlaluan.
Ishak Surin telah mengetuai rombongan dua buah bas sekolah yang bernombor pendaftaran  WDD 5358 dan NAD 2317 dalam Jelajah Warisan yang bermula dari jam 8:00 pagi di Kampung Kerinchi, Kuala Lumpur-Jalan Sultan, Kuala Lumpur-Kampung Banda Dalam, Sentul, dan berakhir di Ampang.

detail d sini ; http://sel13.com/archives/1946
 



AAKJ ; SEMUANYA BERPUNCA DARI OSTAK-OSTAK JELMAAN !!

 

 




ISU DAKWAH NABI SAW BUKAN ISU KECIL YANG BOLEH DIPERMAINKAN !!

Pengertian bida’ah dari segi syarak, terdapat banyak ta’rif yang diutarakan oleh para ulamak mengikut fahaman masing-masing, Cuma saya hanya memetik ta’rif yang dinyatakan oleh Syeikh Izzudin bin Abdus Salam didalam kitabnya ‘Qawa’id al hikam’ yang menyebut:

‘Bida’ah ialah pekerjaan (amalan) yang tidak dilakukan dizaman Rasulullah s.a.w.’
Difahamkan dari pengertian dan ta’rif diatas, jelaslah kepada kita bahawa apa jua pekerjaan, perbuatan mahupun amalan yang ada kaitan dengan agama termasuklah segala amalan atau apa jua pekerjaan yang baik-baik sekalipun, asalkan tidak dilakukan oleh baginda Rasulullah s.a.w. atau tidak berlaku dizaman Rasulullah s.a.w., maka semuanya termasuk kedalam erti bida’ah (mengikut pengertiannya).

** “Barangsiapa yang merekacipta sesuatu dalam urusan agama yang bukan daripada (amalan) kami, maka perbuatan itu ditolak (tidak diterima)”. Hadis yang diriwayatkan Imam Muslim
** “Barangsiapa mengerjakan sesuatu amal perbuatan, yang bukan dari suruhan kami, ia ditolak”.diriwayatkan oleh Imam Muslim daripada ‘Aishah r.a


bersambung.....
Share this article :

+ comments + 2 comments

March 21, 2012 at 1:00 PM

kalau dah terlalu pandai jadi bagang,berdoa dalam tokong.

March 23, 2012 at 3:27 PM

..inilah akibatnya bila politik didahulukan, Islam hanya diperalatkan untuk pancing undi..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger