Label 10

Home » » ISU DAKWAH GITAR KARAN !! ULAMOK PAS PUSAT TERPAKSA BUAT CERAMAH KHAS NAK HALALKAN ?!! AZHAR IDRUS CUBA D SUCIKAN ??

ISU DAKWAH GITAR KARAN !! ULAMOK PAS PUSAT TERPAKSA BUAT CERAMAH KHAS NAK HALALKAN ?!! AZHAR IDRUS CUBA D SUCIKAN ??

Written By AAKJ on Wednesday, February 1, 2012 | 10:10 AM


Kadang-kadang bila gelaran "ustaz" dapat dengan mudah bila menyertai parti pas maka segala firman dan hadis ditafsir hanya menggunakan kepala lutut dan logik akal..subhanallah..dengar elok-elok apa yang Tuan man, ketua penerangan pas pusat tafsir hukum dakwah dengan alat muzik ! :

Tuan Man : "...muzik adalah hiburan..dalam Islam tak haram..asal benda ni harus, melainkan ada benda yang mengharamkan dia.."

Adakah masuk akal bila dirujuk kepada bilal yang azan dan ayam berkokok ?
Dari kitab mana Tuan Man rujuk bahawa "hanya dengan tukar senikata maka semuanya halal.." ??

senikata yang ini HALAL ke HARAM ??!!


keh keh lagu UMNO MAMPUS dari boria MULUT PUAKA


Tuan Man : "...muzik yang d gunakan untuk mendekatkan diri kepada Allah maka jadi baik..."

-dari mana ketua penerangan pas pusat ni ambik nas pun aku tak tahu..adakah sepanjang kehidupan Nabi saw berdakwah..Nabi saw dok usung gitar atau rebana ?? ke hulu ke hilir dok main gitar supaya orang datang berkerumun dan mulakan Dakwah pada Allah ?? apakah Tuan Man sudah mabuk ke apa ??


Wahyu Allah swt cuba d pesongkan !!



Dengar alunan gitar sambil hayati hadis dan firman..cuba..cuba test..kalau anda tak lalai dari ingat Allah maka anda menghampiri tahap wali hehe



Daripada Ibnu ‘Abbas r.a. bahawa Nabi sollallahu ‘alaihi wasallam telah bersabda yang bermaksud: Apabila tiba hari kiamat, Allah Azza wa Jalla berfirman: Mana mereka yang menjauhkan pendengaran dan pemandangan mereka daripada alat-alat permainan syaitan? 
Asingkan mereka…..(hingga ke akhir hadis)

-Dikeluarkan oleh al Dailami


Tuan Man : "...Nabi sampai ke Madinah..orang Madinah orang minat muzik..orang minat hiburan..Nabi sampai Nabi d sambut dengan nasyid, melayu panggil nasyid..arab panggil lagu..serupa je.."

-dengan mudah Tuan Man terjah dan fitnah kaum Ansar bahawa mereka minat hiburan dan muzik, sedangkan itu hanya adat menyambut pembesar..mereka sambut dengan gendang..

-Tuan Man lupa atau sengaja tak nak cerita apa kata Nabi saw setelah habis gendang dan nyanyian sambut ketibaan Nabi saw ?? lupa atau nak aku jelaskan d sini atau aku bagi kesempatan Tuan Man rujuk kepada kitab yang dia pelajari ??..aku ambik keputusan aku beri peluang untuk Tuan Man cari sikit lagi ILMU berhubung peristiwa hijrah ini..kalau aku nyatakan di sini apa kata Nabi saw selepas itu maka nampak sangat aku nak ngajar Tuang Man..hehe

Sudah dijelaskan sebelum ini tiada khilaf yang besar jurangnya antara 4 Mazhab, kenapa Tuan Man masih nak kona nak lepaskan perbuatan azhar idrus yang terang-terang " dakwah cara yahudi " !!

Mazhab Hambali.

Haram: Segala alat muzik yang ditiup dan bertali seperti seruling dan gitar serta lain-lainnya.

Mazhab Shafie.

Haram: Segala alat muzik bertali, bertiup dan segala alat muzik yang dipalu melainkan kompang. Seperti seruling dan gitar serta lain-lainnya.

Mazhab Maliki. 
Haram: Menggunakan alat-alat muzik yang bertali seperti gitar dan lain-lainnya.

Mazhab Hanafi.

Haram: Semua jenis alat muzik kecuali kompang.




Tuan Man : "..tarian..tarian halal ke haram ?..HALAL..tak pe..yang haram tu bila campur benda haram..zaman dulu.." (tang sini tuan man makin boddo dan sesat..aakj harap anda semua dengan dengan hati yang tenang dan lapang..dengar berulang kali lagi bagus..dan anda tahu ini saja level ostak politik yang dilantik oleh Parti Adat dan Sukan !!

Yang lain tu sahabat semua dengar sendiri yee VIDEO CERAMAH Tuan man boddo tu..susah kalau ostak lantikan parti nih hehe...


Ni gaya yang halal bagi Tuan man ? sebab tak bersentuh antara lelaki dan wanita ?? :


Ni gaya haram sebab bersentuh ?


gaya ini ?


VIDEO KHAS SEBAGAI BAHAN RUJUKAN TUAN MAN :


Share this article :

+ comments + 3 comments

February 2, 2012 at 1:18 AM

minta share kat badut rakyat untuk malam nanti yer..

February 2, 2012 at 11:58 AM

BERESS BOSSS

February 2, 2012 at 10:28 PM

terbaik,,minta nak share juga

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger