Label 10

Home » » FATWA MAIN GITAR BERSULAM HADIS & FIRMAN SEMENTARA MENUNGGU DETIK 12 MALAM BOLEH DAN DAPAT PAHALA ?! MAMPUKAH STUDENT TALAQI JAWAB ?

FATWA MAIN GITAR BERSULAM HADIS & FIRMAN SEMENTARA MENUNGGU DETIK 12 MALAM BOLEH DAN DAPAT PAHALA ?! MAMPUKAH STUDENT TALAQI JAWAB ?

Written By AAKJ on Friday, January 6, 2012 | 9:00 AM


kalau ikut ustaz, dia ada dua orang suri rumah tangga

Ramai yang nak tahu azhar ni belajar d mana..so ini cerita yang aku dapat dari blog pro azhar :

  • Bersekolah di Sekolah Inggeris Sultan Sulaiman Kuala Terengganu hingga Tingkatan 6.
  • Pernah menjadi seorang guru muzik pada tahun 1985
  • Mulai belajar agama sekitar tahun 1990.
  • Belajar secara talaqqi lebih kurang dengan lapan orang guru dalam tempoh 12 tahun.
  • Antara guru beliau ialah Tuan Guru Haji Muhammad Zin Pondok Lubuk Pandan Wakaf Tapai.
**Aku rasa tak perlulah berlakon tak reti main gitar..ke guane gu..hehe

Antara dalil-dalil yang cuba d letakkan d blog yang malas aku nak siarkan d sini kerana mereka hanya sekadar menulis cerita politik dan bukannya ahli ugama hehe sori derr..ini apa yang d fikir dengan kepala lutut untuk halalkan segalanya !! (SUMBER )


"Let me tell u something.Musik itu suatu perkara yang di tengah tengah,maksudnya tak tahu halal atau haram.Banyak sangat perdebatan,perbincangan mengenai status halal atau haramnya musik itu sendiri.Maka setelah persepakatan dari meja bulat,makan kite boleh simpulkan musik itu halal atau haram berdasarkan" :
- Niat dan tujuan sesuatu Muzik atau Nyanyian dibuat
- Kesan sesuatu muzik atau nyanyian itu kepada pendengarnya
- Isi Kandungan lagu atau nyanyian tersebut
- Cara perlakuan & pelaksanaan muzik atau nyanyian itu
- Keadaan waktu muzik atau nyanyian itu dilakukan

gambar wat hiase jah

Aakj: main gitar waktu malam sambut tahun baru dengan gitar karan dan penonton bercampur lelaki pempuan d sulam dengan bacaan hadis dan firman sepotong dua kira beghehhhhh ??(beres=ok)..hehe bahasa azhar juga tu


Share this article :

+ comments + 9 comments

January 6, 2012 at 9:20 AM

Dari Abdullah bin ‘Amr r.a., katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda: “Demi sesungguhnya akan berlaku kepada umatku perkara-perkara yang betul-betul sama seperti apa yang telah berlaku kepada Bani Israil, sehingga jika ada di antara mereka orang yang berzina dengan ibunya dengan berterang-terang, nescaya akan ada dalam kalangan umatku orang yang melakukan perkara yang demikian; dan sesungguhnya kaum Bani Israil telah berpecah belah kepada tujuh puluh dua puak dan umatku pula akan berpecah belah kepada tujuh puluh tiga puak, semuanya (akan dihumbankan) dalam neraka kecuali satu puak sahaja”. Sahabat-sahabat Baginda bertanya: “Siapa dia puak yang satu itu ya Rasulullah? ” Baginda menjawab: “Puak itu ialah puak yang tetap di atas jalanku dan jalan sahabat-sahabatku.” (Tirmizi)

Menurut hadis Abu Daud, ada tambahan, iaitu: “Dan sesungguhnya akan timbul dalam kalangan umatku beberapa puak yang dijalari oleh bahaya penyakit suka mengada-adakan bid’ah sebagaimana menjalarnya bahaya penyakit anjing gila kepada mangsanya – tidak ada satu urat atau satu sendi tubuhnya melainkan penyakit itu meresap masuk menjalarinya.”

January 6, 2012 at 11:11 AM

hang pi ka dataran kemerdekaan tempoh hari.. ? ka pi Ict berjoget sana sini.. ? berhati-hati bila berbicara.. takut takut termakan diri binasa..

January 6, 2012 at 11:13 AM

Inilah cara puak yahudi ingin menjatuhkan islam dan cara yg sama yg digunakan oleh sebahagian bangsa kita seperti empunya blog ini yang ingin menjatuhkan para ustaz , tuan2 guru & para ulamak semata-mata untuk mencari harta dunia yang sementara & sanggup masuk ke neraka Allah demi menjaga kepentingan & pangkat, bertaubatlah sebelum terlambat..masyaallah

January 6, 2012 at 11:21 AM

ADEHHHH KITA TEGUR PUN KATA KITA SALAH...WOOO HOOO BACA MOLEK DERR..JGN KERANA TAKSUB MAKA SEMUA HALAL ..KIKIKI

January 6, 2012 at 11:28 AM

suka ustaz azhar...dia pelawak hebat..FAHAM??

January 6, 2012 at 11:30 AM

MAAF KITA BUKAN BICARA SOAL RAJA LAWAK NI DERR..NI SOAL AKIDAH

January 6, 2012 at 12:00 PM

1258-48 = 1210... kesiannyer...cari topik lain la brader nak naikkan balik rating... sedih gua tengok blog lu nie... hari hari gua "singgah" masuk... tapi makin hari makin bosan la... mai dengar ceramah Ustaz Fathul Bari... jawapan mantap dah tidak berat sebelah.masing masing decide deh... jangan gaduh2..http://www.youtube.com/watch?v=W9fRMoq1sZA

January 6, 2012 at 12:33 PM

alosssss kira rating? hahahaha kesian..ada juge bahagian nak alih isu kukuku

Anonymous
January 6, 2012 at 5:40 PM

ko pun ad betul jgk aakj...tp compare ngan bn..wt konsert,1 ilmu pun xd..bg aku ni pendekatan dia utk bdk muda mcm aku (aku xlah alim sgt. nak g msjid dgr kuliah pun jrg2 sgt..ad majis camni dapt jgk aku ilmu..sedikit sebyk bg aku ilmu...aku xtau la ko aakj...tp ko xpandai sgt la...haa...ko stiap mlm p dgr kuliah x kat masjid? hehehe...aje tya,ilmu ko mcm byk je dok ckp sedap2...

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger