Label 10

Home » » DEDAH TERKINI !! JADUAL AZHAR IDRUS BERCELOTEH D MASJID TERENGGANU SEPANJANG JANUARY 2012 SIAP D EDAR ?!! BAIK HATINYA KERAJAAN BN GANUNG !!

DEDAH TERKINI !! JADUAL AZHAR IDRUS BERCELOTEH D MASJID TERENGGANU SEPANJANG JANUARY 2012 SIAP D EDAR ?!! BAIK HATINYA KERAJAAN BN GANUNG !!

Written By AAKJ on Friday, January 6, 2012 | 11:57 AM


Hehe aku mulanya terkejut juga bila dapat tahu betapa baik hatinya kerajaan BN Terengganu benarkan azhar idrus buka kitab (aku tak tahu kitab apa yang dia bawa) hampir setiap hari d masjid negeri Ganu kite ni hehe..

Tapi bila aku pikir lagi sekali, mungkin MB Ganung dan sahabat MB dah pikir masak-masak membenarkan azhar yang mana sedikit sebanyak akan pijak UMNO dan keluarkan segala macam hukum betapa hinanya UMNO !!
keh keh fatwa main gitar dia mampus tak berani keluarkan fatwa..heh heh..dia bukan Mufti yang mampu keluarkan fatwa..auta boleh laa hahaha opsss gelok pulops aku ciss hehe..



Terang-terang dia tolak dan kutuk UMNO BN dan terang-terang di buat fatwa tentang kafir yang tidak suci dari najis baca quran hanya berdalilkan kita tak pernah ajak orang masuk Islam kenapa nak marah orang kafir baca Quran ? hehe azhar idrus ni pandai auta ke pandai bagi fatwa ?? dia student mana? tallaqi ?? cukup ke bertallaqi untuk jatuhkan yang mana haram dan halal ? 

Belum kita kira yang syubahat..berani ke dia nak jatuhkan hukum tang 'kesamaran' ini ?


ini Agama ??

Daripada Ibnu ‘Abbas r.a. bahawa Nabi sollallahu ‘alaihi wasallam telah bersabda yang bermaksud: Apabila tiba hari kiamat, Allah Azza wa Jalla berfirman: Mana mereka yang menjauhkan pendengaran dan pemandangan mereka daripada alat-alat permainan syaitan? Asingkan mereka…..(hingga ke akhir hadis)
-Dikeluarkan oleh al Dailami



Aakj ; aku sendiri minat juga dengar live muzik ni hehe tapi kena belajar luahkan yang benar tetap benar..bukannya bila itu selera nafsu kita maka kita cari hadis sipi-sipi utk halalkan apa yang samar !!





 Pesan nabi SAW berkenaan perkara syubhat:
فمن اتقى الشبهات استبرأ لديه وعرضه ، ومن وقع في الشبهات وقع في الحرام ، كراع يرعى حول الحمى يوشك أن يواقعه ، ألا وإن لكل ملك حمى ، ألا وإن حمى الله في أرضه محارمه
Maksudnya: Barangsiapa yang menjaga perkara syubhat, maka ia telah selamatkan agamanya dan maruahnya. Dan barangsiapa yang terjatuh (melakukan) perkara syubhat, maka ia terjatuh ke dalam perkara haram, sama seperti pengembala yang mengembala berhampiran dengan kawasan larangan, maka mudahlah (gembalaannya) menceroboh kawasan larangan tersebut. Ketahuilah, bahawa sesungguhnya bagi setiap raja mempunyai kawasan larangannya, dan ketahuilah kawasan larangan Allah di bumi ini adalah larangannya (perkara yang haram). Hadis sahih riwayat muslim

wallahualam...bersambung pulops



Share this article :

+ comments + 3 comments

January 6, 2012 at 2:04 PM

sbhagian ulamak mngatakan brmain alat muzik harus dn jatuh haram skiranya mlalaikan. Rabiatul Adawiyah sndiri mnggunakan seruling sbagai usaha mnarik minat org ramai ntuk berdakwah.

‎"Aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu tetapi aku pasti kalah dengan seorang yang jahil, kerana orang yang jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu” - Imam Syafie :)

January 6, 2012 at 2:49 PM

nabi ??

January 6, 2012 at 4:29 PM

lu menyalak sangat kuat la brader....bosan...gua kasi youtube ustaz kesayangan lu citer pasal hukum muzik lu bebal taknak dengar... nie... skali lagi gua post... setiap kali lu post psl muzik, gua akan paste youtube link ni...http://www.youtube.com/watch?v=W9fRMoq1sZA

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger