Label 10

Home » » DEDAH BERBISA !! AZHAR IDRUS HANYA BERANI TEGUR CIKGU SHIDA !! WANITA PAS MULUT PUAKA DIA TAK BERANI !! bolOO !!

DEDAH BERBISA !! AZHAR IDRUS HANYA BERANI TEGUR CIKGU SHIDA !! WANITA PAS MULUT PUAKA DIA TAK BERANI !! bolOO !!

Written By AAKJ on Tuesday, January 24, 2012 | 1:06 PM



AKHLAK WANITA PAS NI AZHAR TAK NAK TEGUR KE ??

keh keh lagu UMNO MAMPUS dari boria MULUT PUAKA

Daripada Ibnu ‘Abbas r.a. bahawa Nabi sollallahu ‘alaihi wasallam telah bersabda yang bermaksud: Apabila tiba hari kiamat, Allah Azza wa Jalla berfirman: Mana mereka yang menjauhkan pendengaran dan pemandangan mereka daripada alat-alat permainan syaitan? 
Asingkan mereka…..(hingga ke akhir hadis)

-Dikeluarkan oleh al Dailami



Wahyu Allah swt cuba d pesongkan !!



Dengar alunan gitar sambil hayati hadis dan firman..cuba..cuba test..kalau anda tak lalai dari ingat Allah maka anda menghampiri tahap wali hehe


Tak sangka blogger-blogger tahap jamban pro pas cuba terjemah hadis dan firman ikut nafsu iblis dan semata-mata nak sucikan perbuatan ostak politik mereka !!

Ini firman Allah swt yang maha suci yang ditafsirkan dengan otak bebal level jamban oleh blogger-blogger taik yang kononnya alim..(hishhh rasa nok ludoh wehh) :

Firman Allah di dalam Surah al-Anaam ayat 32

**Maksudnya: Dan tidaklah kehidupan dunia ini melainkan mainan( yang sia-sia) dan hiburan yang melalaikan.

Tafsir si mangkok jamban :-

Istinbat dari ayat di atas:

Allah SWT menggambarkan penghidupan dunia ini seluruhnya ibarat permainan dan sukaria (al-laywu) kedua-duanya harus.



Firman Allah di dalam Surah al-Anbia” ayat 16-17

**Maksudnya: Dan (ingatlah) kami menjadikan langit dan bumi serta segala yang ada diantaranya, secara main-main (16) Sekiranya kami hendak mengambil sesuatu ntuk hiburan, tentulah kami akan mengambilnya dari sisi kami, kami tidak melakukannya (17)

 Tafsir si mangkok jamban :-

Istinbat dari ayat di atas:

Kedua-dua ayat di atas menyentuh dua perkara: i-mainan dan ii- kegembiraan (lahwu). Kefua-dua perkara tersebut tidak diharamkan. Ianya diharuskan (difahami dari gaya ayat).



Nauzubillah..apa jenis manusia sanggup halalkan segalanya demi poket dan gelaran ustak politik !!

Bagi puok pas boddo ni nyanyian dengan gitar karan sambil bertazkirah adalah HARUS !! kerana mereka rasa anak-anak muda mereka ramai yang datang bila buat cara begini.

Cuba kalau UMNO/BN buat, keluarlah hukum HARAM dan SESAT !! aku harap azhar jangan rasa diri wali dan tak boleh ditegur hanya kerana dapat sokongan dari penafsir ayah Allah swt yang tafsir dengan kepala lutut...keh keh batuk wehh !!


Hukum Muzik Dalam ISLAM -  Azhar Idrus


Mazhab Hambali.
Haram: Segala alat muzik yang ditiup dan bertali seperti seruling dan gitar serta lain-lainnya.

Mazhab Shafie.
Haram: Segala alat muzik bertali, bertiup dan segala alat muzik yang dipalu melainkan kompang. Seperti seruling dan gitar serta lain-lainnya.

Mazhab Maliki. 
Haram: Menggunakan alat-alat muzik yang bertali seperti gitar dan lain-lainnya.

Mazhab Hanafi.
Haram: Semua jenis alat muzik kecuali kompang.




 Pesan nabi SAW berkenaan perkara syubhat:
فمن اتقى الشبهات استبرأ لديه وعرضه ، ومن وقع في الشبهات وقع في الحرام ، كراع يرعى حول الحمى يوشك أن يواقعه ، ألا وإن لكل ملك حمى ، ألا وإن حمى الله في أرضه محارمه
Maksudnya: Barangsiapa yang menjaga perkara syubhat, maka ia telah selamatkan agamanya dan maruahnya. Dan barangsiapa yang terjatuh (melakukan) perkara syubhat, maka ia terjatuh ke dalam perkara haram, sama seperti pengembala yang mengembala berhampiran dengan kawasan larangan, maka mudahlah (gembalaannya) menceroboh kawasan larangan tersebut. 
Ketahuilah, bahawa sesungguhnya bagi setiap raja mempunyai kawasan larangannya, dan ketahuilah kawasan larangan Allah di bumi ini adalah larangannya (perkara yang haram). 
Hadis sahih riwayat muslim

sambung pulops...aku akan keluarkan video yang azhar keluarkan fatwa bahawa dalam syurga ada hiburan dan bila dalam syurga boleh maka kat dunia ni boleh..hahaha tu je lah tahap azhar bila dia berani tafsir santai guna otak lutut...kenapa tak cakap arak halal sebab dalam syurga bukan ada kilang arak..ada sungai arak tu derr...adusss rasa nak ludoh weyyy !

Wassalam...


Share this article :

+ comments + 2 comments

January 24, 2012 at 1:52 PM

Salam, minta pautkan blog saya. terima kasih . www.dhanyaraam.blogspot.com

January 24, 2012 at 2:04 PM

DAH TUAN...

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger