Label 10

Home » » BILA AHLI POLITIK SURAU BERFATWA !! MOHON PENCERAHAN..FATWA BUKAN BOLEH BUAT SESUAIKAN DENGAN NAFSU KITA DERR !!

BILA AHLI POLITIK SURAU BERFATWA !! MOHON PENCERAHAN..FATWA BUKAN BOLEH BUAT SESUAIKAN DENGAN NAFSU KITA DERR !!

Written By AAKJ on Monday, January 16, 2012 | 10:29 AM


“Daripada Bahz bin Hakim daripada bapanya daripada datuknya r.a, kata beliau : 
Aku mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda : Celakalah bagi orang yang berkata-kata dengan suatu cerita bertujuan membuat orang ketawa, lalu ia menipu, maka celakalah dan celakalah baginya”.

(Riwayat Abu Dawud, al-Tirmizi)


Agama Islam adalah sesuatu yang serius , bukan untuk seronok-seronok, main-main dan bukan untuk dapat wang atau harta. Penyampaian ceramah agama juga kenalah serius, tidak boleh banyak lawak jenaka dan gurau senda. 

Riwayat Ibnu Abbas, tertawa dalam masjid menyebabkan gelap dalam kubur. Hendaklah masuk ke masjid dengan rasa hormat dan takutkan Allah. 
Baqarah [114]….tidak sepatutnya masuk ke dalam masjid-masjid itu melainkan dengan rasa penuh hormat dan takut kepada Allah

Daripada Hassan Basri, tertawa itu ada 2 bahagian. Satu bahagian, tertawa yang disukai Allah iaitu diberi pahala untuk org yang tertawa. Tertawa sayang yang disukai Allah ialah senyum seorang di hadapan saudaranya bertujuan untuk menyukakan hatinya. Dan tawa yang dimurkai Allah ialah tertawa kerana perkataan atau percakapan orang lain. 


PIKIR SENDIRILAH..AZHAR BUKAN ULAMA FATWA !! NGAJAR BAB KITA BELAJAR DAH LA DERR HEHE
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger