Label 10

Home » » woO 12000 MURID D SELANGOR DAPAT LAP TOP !! ALHAMDULILLAH

woO 12000 MURID D SELANGOR DAPAT LAP TOP !! ALHAMDULILLAH

Written By AAKJ on Sunday, August 21, 2011 | 11:17 PM


HULU SELANGOR 20 Ogos - Agihan komputer riba 1Malaysia di Selangor yang memasuki fasa kedua pada Mei lalu berjaya membantu mencapai kadar penembusan jalur lebar 71.3 peratus di negeri itu sehingga bulan ini.

Timbalan Pengarah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) Bahagian Wilayah Tengah, Hairudin Mohd. Zin berkata, kadar itu lebih cepat berbanding sasaran yang ditetapkan iaitu 75 peratus pada 2015.

“Sebanyak 11,198 unit komputer riba 1Malaysia diperuntukkan kepada Selangor bagi fasa kedua berbanding 4,500 pada fasa pertama dalam usaha meningkatkan penembusan jalur lebar.
“Agihan kini ditumpukan kepada pelajar yang kurang berkemampuan khususnya dari sekolah kerajaan dan bantuan kerajaan yang tiada langganan jalur lebar,” katanya ketika berucap pada majlis penyerahan komputer itu di Kelab Golf Bukit Beruntung di sini hari ini.

Hadir sama Ahli Parlimen Hulu Selangor, P. Kamalanathan dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Kubu Baru, Wang Koon Mun.
Seramai 1,588 pelajar dari 16 sekolah menengah di kawasan Parlimen Hulu Selangor menerima komputer riba 1Malaysia pada majlis berkenaan.

Sementara itu Kamalanathan berkata, proses pemilihan penerima komputer riba itu dilakukan melalui sistem yang teratur dengan proses tapisan yang rapi.


 - Utusan
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger