Label 10

Home » » DUIT RAKYAT SELANGOR BIAYA HIMPUNAN AMBIGA DAN ANJINGNYA !!

DUIT RAKYAT SELANGOR BIAYA HIMPUNAN AMBIGA DAN ANJINGNYA !!

Written By AAKJ on Wednesday, June 29, 2011 | 10:48 PM


dari The Malaysian Insiders, berikut:
KUALA LUMPUR, 27 Jun – Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan menafikan laporan Utusan Malaysia hari ini kononnya perhimpunan anjuran mereka pada 9 Julai ini dibiayai oleh pertubuhan-pertubuhan Kristian luar negara.

Sebaliknya kata beliau, sumber kewangan bagi membiayai Himpunan Bersih 2.0 datang daripada rakyat Malaysia di dalam dan luar negara.

“Dana bagi perhimpunan datang daripada derma awam dan hasil jualan kemeja-T Bersih ... saya tidak pernah mendengar kumpulan (asing) itu,” kata beliau kepada The Malaysian Insider ketika dihubungi selepas disoal siasat oleh polis berhubung Himpunan Bersih 2.0 anjuran mereka, yang turut mencetuskan perhimpunan balas yang akan diadakan oleh Perkasa dan Pemuda Umno pada tarikh yang sama.

Tambah beliau, kerajaan negeri Selangor juga menjanjikan sumber kewangan bagi Himpunan Bersih 2.0.
Bagaimana sebuah kerajaan boleh membelanjakan duit rakyat kepada sesuatu yang menyalahi undang-undang seperti perhimpunan haram yang tidak dibenarkan polis?

Bernama melaporkan berikut:

S’gor govt will not bear legal cost for those detained at rally: MB

SHAH ALAM: Mentri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim said the Selangor government will not bear the legal cost of those who may be detained at the proposed illegal rally on July 9.

"We can't make promises of assistance for fear that we may not be able to deliver them," he told reporters after opening Selangor Book Fair 2011 at Shah Alam Convention Centre here on Sunday.

Khalid, however, said that the Selangor government might assist them in other ways.
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger