Label 10

Home » » CINA DENGKI KEDAI RUNCIT 1MALAYSIA ?? tuiHHH

CINA DENGKI KEDAI RUNCIT 1MALAYSIA ?? tuiHHH

Written By AAKJ on Sunday, June 26, 2011 | 12:24 AM


Macam yan aku tulis hari tu klik sini, belum pun sampai sebulan lagi kedai rakyat 1malaysia beroperasi, cina-cina yang iri hati dengan kedai rakyat 1malaysia dah mula sebarkan cerita untuk burukan kedai tu.

Aku dah kata beb... cina-cina ni memang dengki giler dangan kedai tu, pasal? pasal kedai tu lantik syarikat pemborong dan peruncit milik 100% orang islam dan kedai tu membantu penusaha IKS (industri kecil dan sederhana) yang kebanyakannya orang melayu.

Semalam puak-puak cina ni arahkan malaysiakini mengeluarkan cerita pasal kualiti produk yang di jual di kedai rakyat 1malaysia kononnya tak ada kualiti, porahh... macam la barangan yang di jual kat kedai cina tu ada kualiti sangat, ini semua pada aku salah satu cara nak sabotaj kedai rakyat 1malaysia yang semakin mendapat sabutan.

Bayangkan je semalam, orang dari kl pun sanggup singgah di stesen lrt kelana jaya pasal nak shopping kat kedai rakyat 1malaysia, makcik tu kata kat aku, masa aku dok menempel kat kedai tu tengok gelagat orang, harga barang kat sini murah, kualiti setanding barangan yang di jual di pasaraya, dia mintak kerajaan perbanyakan lagi outlet kedai rakyat 1malaysia ni.

Aku nak tengok, lepas ni apa pulak lagi tomahan yang di buat oleh puak-puak peniaga cina ni pada kedai rakyat 1malaysia.
 
sumberdarulehsan
Share this article :

+ comments + 1 comments

June 26, 2011 at 12:59 AM

pniaga dh start goyang beb..pas ni kita lak mjd kuasa ekonomi suatu 1 ari nnt...juz 1 je aku mntz kt org2 malu kita ni...klu bgsa kita iaitu melayu nk b'jaya tolng la jgn dgki n iri hati sesama sndri..bnr bisnss kita leh maju mcm pniaga cina 2 ha!!....

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger