Label 10

Home » » Perlukah Kita Layan Bangsa Yang Cuma 8% Sokong Kita?

Perlukah Kita Layan Bangsa Yang Cuma 8% Sokong Kita?

Written By AAKJ on Thursday, August 1, 2013 | 3:00 PM


Samada nak tuduh ambo rasis atau tidak terpulang..ini hanya pandangan peribadi dan kalau sesiapa tanya ambo, memang ambo secara jujurnya memang rasis ! tak salah ambo nak bela kaum ambo sendiri..utamakan kaum ambo sendiri..!!

Seluruh rakyat Malaysia tahu keputusan PRU13 menyaksikan dengan jelas, tidak samar lagi bahawa Kaum Cina Malaysia hampir 100% tolak apa yang 'd janjikan' oleh Barisan Nasional kiranya mereka sokong Parti BN semasa PRU.

Jelas, janji BN tidak mampu untuk menyamai janji Pakatan Haram. Kaum Cina tidak mampu atau mungkin sudah muak menoleh kebelakang memikirkan jasa BN kepada kaum mereka selama ini sejak sebelum merdeka, kaum Cina merasakan mereka perlu melangkah setapak lagi dalam PERKONGSIAN KEK KUASA..mereka inginkan kuasa yang lebih..mereka d janjikan JAWATAN KEDUA TERTINGGI DI MALAYSIA !! Timbalan Perdana Menteri !

Bagi Kaum Cina, kebebasan berkongsi KEK EKONOMI sudah mereka kecapi dengan gemilang tanpa sempadan. Bukti amat jelas, siapa antara 10 orang terkaya di Malaysia yang mana hasil dari ACUAN KERAJAAN BARISAN NASIONAL. Dalam 10 orang tu berapa Melayu dan India serta Bumiputera? Kalau Kerajaan BN pilih kasih atau zalim maka dalam senarai 10 yang terkaya di Malaysia takkan ada bangsa lain..hanya Melayu !!

Kalau di lihat sepintas lalu, kalau ditafsir secara kasar angka yang ditunjukkan pada PRU13 yang lepas mengenai KEHENDAK atau bahasa kasarnya NAFSU Bangsa CINA MALAYSIA maka dengan jelas mereka menolak secara total apa yang d tawarkan oleh Parti BN..apakah dengan angka tersebut Pemimpin BN masih terkial mencari formula untuk 'melayan' apa yang Bangsa ini mahu selepas ini?

Nampak sangat gelojohnya Bangsa Cina Malaysia, dengan mudah lupa apa yang Nenek Moyang mereka berjanji dengan Melayu dan India dan mereka seolah-olah tak ingin lagi tahu apa yang Bangsa Melayu berjanji dengan Nenek Moyang mereka..Janji Melayu masih kekal..jaga Cina dan India selagi meraka ingin bersama !

Sudah sampai masanya Kepimpinan Malaysia mengkaji semula apa yang pernah 3 Bangsa Utama ini berjanji sebelum Merdeka..Janji Melayu ketika itu hanya satu, jaga bangsa Cina dan India..dan bagi aakj ianya dah d laksanakan..buktinya Cina dan India mampu hidup senang d Malaysia..siapa yang berusaha lebih maka mereka senang dan kaya raya !!

Bangsa Melayu melalui UMNO dah jaga dan tunaikan amanah ini..kini masanya UMNO sebagai tonggak BN terus pandang ke depan..TAKKAN MUFLIS MALAYSIA TANPA CINA !! yakinlah ! Kaji semula keistimewaan yang Kerajaan BN berikan pada mereka..alihkan keistimewaan ini pada Melayu, Bumiputera dan India sahaja...maaf ini hanya pandangan ambo..kalau tak setuju pun ambo tak marah hehe..

Cukup cukuplah..dah banyak kita korbankan..korbankan perasaan..korbankan nama Tanah ini..dulu namanya Tanah Melayu..

Teringat arwah abah cakap :

"Tukarlah berapakali nama Tanah ini pun, ianya tetap Tanah Melayu dan wajib ingat..Tanah ini masih bertuan..!!" 

Aakj juga teringat kata salah seorang guru aakj :

"..bila kawan kita dah mula berkawan dengan musuh kita maka kita wajib berhati-hati.."

Tamak dan Haloba..itu saja yang boleh aakj katakan pada Cina Malaysia..kita dah jadikan mereka kaya raya..kini mereka mengejar KUASA !! Apakah benar mereka guna kekayaan untuk MEMBELI KUASA ?!

UTAMAKAN SUARA MAJORITI !!

..bersambung..

Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger