Label 10

Home » » Lemang Perisa Katak & Ular Kapak !! Apakah Benar Cerita Ini !!?

Lemang Perisa Katak & Ular Kapak !! Apakah Benar Cerita Ini !!?

Written By AAKJ on Saturday, August 10, 2013 | 8:30 PM

http://drinksnacks.com/wp-content/uploads/2012/12/lemang1.jpg


Kisah wanita wanita hamil yang didakwa meninggal dunia selepas memakan lemang dipercayai mengandungi ular di dalamnya, tersebar luas didaerah sik, Kedah.  Mengikut cerita, selepas dibelah, batang buluh tersebut mengandungi seekor ular kapak yang dibakar bersama lemang.

Walaubagaimanapun Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Mohd. Ismail Ibrahim berkata, berita itu disebarkan oleh pihak tidak bertanggungjawab di sekitar Sik dan negeri ini sejak seminggu lalu itu adalah tidak benar sama sekali.

Sehubungan itu, Mohd. Ismail mengingatkan orang ramai agar tidak terpengaruh atau terus menyebarkan berita palsu tersebut.-blog santai




Tapi pastikan buluh lemang tersebut anda potong hingga ke pangkal, kalau tak 'penghuni' seperi katak atau ular berada di bawah nasi pulut tersebut.

Sebelum ini kes seorang ibu yang mengidam makan lemang maut apabila lemang tersebut mempunyai racun ular di mana ular tersebut berada di dalam buluh lemang sebelum dimasak atau dibakar.-blog rilekslader



Aakj ; Kalau berita ini palsu maka kesianlah peniaga lemang..sapa yang hati busuk ni..nak bubuh pasir dalam periuk nasi orang !!
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger