Label 10

Home » , » Sindiket "Ibu Daif" Menular Di Malaysia !!

Sindiket "Ibu Daif" Menular Di Malaysia !!

Written By AAKJ on Friday, July 5, 2013 | 9:30 PM

Peminta Sedekah

Semalam wartawan MyNewsHub terserempak dengan seorang wanita yang kelihatan sangat daif.
Dicelah-celah kesesakan jalan raya di persimpangan Lebuhraya Persekutuan berhampiran Hotel Hilton, Petaling Jaya, wanita tua ini berjalan dari satu kereta ke satu kereta menjual tisu.
Aktiviti tersebut boleh mengancam nyawa wanita itu kerana jalan tersebut dilalui ribuan kenderaan setiap hari.
Apakah kadar kemiskinan dan gelandangan di Malaysia ini masih berada di tahap tinggi?
Hinggakan masih ada golongan yang perlu menjalani kehidupan sebegitu.
Bagi penulis, imej tersebut tidak harus di bawa dalam negara yang semakin maju ini apatah lagi di tengah kota raya.
Bayangkan apa yang akan orang luar atau pelancong fikirkan terhadap tahap pembangunan sosial di negara ini.
Menjadi persoalan penulis, adakah wanita tersebut benar-benar daif untuk mencari rezeki atau itu merupakan satu taktik sendikit pada masa kini?
Jika benar wanita tersebut berada dalam keadaan daif, kenapa tidak ada agensi atau kementerian bertanggungjawab memainkan peranan mereka dalam menangani isu ini?
Tetapi, jika ia merupakan sebuah sendikit yang menggunakan kaum wanita sebagai satu taktik meraih simpati orang ramai, ia harus ditangani segera
Yang pasti, isu sebegini bukan pertama kali terjadi.
Justeru, pihak berkuasa harus memandang serius isu sebegini kerana kita tidak mahu golongan sebegini menjadi mangsa golongan di luar sana yang mementingkan diri.
Pernah anda melalui perkara sebegini?
Kongsikan pendapat anda bersama kami.

Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
July 5, 2013 at 10:59 PM

Bangsa Melayu/Islam makin jadi PENGEMIS/PENUMPANG MEREMPAT di bumi kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain! Bakal kita jadi BUMIPUTERA Melayu/Islam di Singapura dan Palestin!

Sila lihat bagimana bumi pusaka kita, termasuk P. Pinang, Selangor dan Johor (juga Kota Kinabalu, Sandakan, Miri, Kucing, Labuan dsbnya) makin TERGADAI kepada si PENJAJAH GELOJOH Cina Singapura – dahlah Bumiputera Melayu Singapura dah dijahanamkan hak mereka, termasuk dengan membawa jutaan imigran Cina dan Kristian! Sila lihat
http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/07/05/KL-Trillion-residential-units-unveiled-The-39storey-apartment-will-be-one-of-two-identical-residenti.aspx, KL Trillion residential units unveiled, By LIZ LEE, published: Friday July 5, 2013:

KUALA LUMPUR: Singapore-based developer Sim Lian Group Ltd has launched the second portion of its maiden project KL Trillion – a block of luxury serviced residences located along Jalan Tun Razak.

The 39-storey apartment will be one of two identical residential towers which have a combined gross development value of RM864mil. There will be 168 units of apartment in each block in eight different configurations.…The company’s subsidiary, Perumahan SLG Central Sdn Bhd, will be overseeing the construction of both towers.

……“We intend to acquire more land in Malaysia. Kuala Lumpur is always a good choice but we’re open to opportunities in Penang and Iskandar Malaysia, which is all the rage with Singaporeans now,” construction subsidiary SLC (M) Sdn Bhd director Lau Cheng Piw said…..

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous
July 6, 2013 at 12:03 PM

Di kelang pun ada..yang saya jumpa bukan penduduk asal sini..org import. Bawa masalah yg diimport juga..

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger