Label 10

Home » , » #PRKKualaBesut : Azhar Idrus Antara Punca Pas Kalah ?

#PRKKualaBesut : Azhar Idrus Antara Punca Pas Kalah ?

Written By AAKJ on Saturday, July 27, 2013 | 4:00 PM


Nok sukko wehHHH !! kah kah kah !! kononnya hebat dalam gelanggang politik..kononnya mampu tarik undi bagi pihak Pas..rupanya semua LebooOONG !! tanya orang Ganu apa maksud lebong tu..

Menurut sumber Bilik Gerakan Pakatan, dari awal lagi mangkok taik Dap ni d katakan bawa masalah besar bagi Pas d Pilihanraya Kecil Kuala Besut..bermula saat nak namakan siapa calon Pas d Kuala Besut. Ada 'ulat' kononnya cuba nak jolok nama mangkok ni dengan harapan nama besar beliau dalam 'industri' ceramah  mampu memenangkan Pas d Kuala Besut.

"..nama dia bukan saja tak popular d Kuala Besut d tambah lagi dia berbini 3 baru ni lagi laa tak laku.." - penyokong Pas Kuala Besut

"..kita pun kenal siapa azhar ni, lebih kurang Calon Pas yang kalah je..latar belakang buruk.." - pemuda Kuala Besut

Itu antara komen yang aakj dapat bila dapat tahu Azhar Idrus, Ustak Cari Makan tiba-tiba muncul d hari mengundi baru-baru ini. Walhal kecoh d malam akhir ceramah, nama beliau ada sebagai penceramah 'Grand Finale' bersama NIk Aziz. Aakj tunggu juga kemunculan mangkok ni..akhirnya hanya gebang Jentera Pas Kelantan sahaja. Jual nama untuk orang datang d ceramah akhir yang memang tak dapat sambutan sejak dari awal Pas buka gelanggang ceramah.

Kalau tak silap aakj, mangkok taik Dap ni ada d Shah Alam pada hari yang sepatutnya beliau ada d Kuala Besut bagi membantu Jentera Husam Kambing yang dah lembik..bukan kerana bulan puasa sebagai faktor lembik tapi yang nyata strategi Husam bawa Pas Kelantan sebagai Jentera Utama adalah punca utama kalahnya Che Long D Kuala Besut.

"..Dia sibuk dengan acara korporat, orang Kuala Besut mana mampu nak hulur duit banyak dalam tabung ceramah.." - Warga Kuala Besut.

Lama dah aakj royat..mangkok ni memang handal bab cari dan pilih 'lubuk'..cuma tak pasti alasan apa dia nak bagi kali ni..apakah alasan Bini dah 3 maka dapur kena utamakan..atau alasan apa aakj pun masih tertanya-tanya diri sendiri..mungkin alasan terbaik adalah alasan bini dah bertambah maka kena cari duit lebih sikit laa..

Yang jelas aakj harap semua pihak yang nak jemput mangkok ni berceloteh bab soal jawab tanya dan jawab sendiri ni perlu tahu bahawa beliau adalah Penceramah politik pakatan haram jadah dan bukannya Penceramah Bebas seperti yang tertulis d mana-mana jemputan..tolonglah ada beza antara Penceramah Politik dan Penceramah Agama yang tidak berparti.

Kalau nak jemput ustaz yang betul-betul ada Ilmu yang bermenafaat..pilihla yang kita tahu latarbelakang Ilmunya..d mana dia belajar, pengkhususannya apa dan tahap tertinggi dia belajar..bukannya Penceramah yang boleh buat kita pecah perut dengan ketawa gaya iblis dalam Rumah Allah kerana kelakar yang d buat. Nauzubillah !

Kalaulah Nabi saw jenis yang edar tong milo kutip duit d setiap ceramah atau kuliah agama beliau maka Nabi saw dan Sahabat-Sahabat ikram ajmain takkan hidup dalam keadaan lapar..dan lapar mereka bukan separuh hari lamanya..

Kalaulah Nabi saw jenis yang edar tong milo kutip duit..Nabi saw dan isteri-isteri Baginda saw takkan pakai pakaian yang bertampal sepanjang masa..

Cu perati..Ulamak-ulamak ciptaan Pas celaka..perati gaya hidup mereka..!! perati kereta apa puok taik ni pakai..rumah berapa biji dan berapa harga..bini berapa ramai dan perati perhiasan bini-bini mereka !! sorrylah malas nak reka cerita..u allz tengok sendiri..

..bersambung..








Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger