Label 10

Home » , » PRK Kuala Besut : Pas Celaka Mula Mencari Alasan Bodoh

PRK Kuala Besut : Pas Celaka Mula Mencari Alasan Bodoh

Written By AAKJ on Saturday, July 6, 2013 | 1:00 PM

PRK Dun Kuala Besut

Syndrom cari SALAH orang dah mula sebati dengan Pas Celaka..dah mula mengikut rentak kepala taik mereka..'ulama terulung politik' atau 'sifu babi politik' mereka, Anwar..semua nak d salahkan orang atau mulakan persepsi awal dengan salahkan semua orang supaya bila kalah nanti, penyokong atau ahli bodoh dan bingai mereka percaya bahawa pemimpin mereka tak pernah salah walaupun berzina depan mata..tuuuiHH !!

Samalah terjadi dengan PRK Besut bila puok celaka ni dah mula lontarkan persepsi SALAH SPR kerana pilih SALAH hari dengan alasan yang kononnya cukup bijak..Terengganu tidak pernah buat pilihanraya pada hari RABU atau JUMAAT..kononnya SPR tidak sensitif dan macam-macam alasan..

Hari penamaan calon jatuh hari Jumaat dan ini kononnya ganggu tugas Pemimpin mereka cari makan kerana hari tersebut mereka ada buat kuliah politik dan tin milo akan berjalan untuk sesuap nasi bersama ahli keluarga..entah berapa puluh tahun puok kera ni dok cari makan dengan jual ilmu dan masih tak cukup cukup untuk kaut dan kaut dan kaut..

Tok guru taik apa kalau 'salahkan hari'..seolah tak tahu Perang Badar, perang umat Islam pertama dalam sejarah hidup Nabi saw dan Sahabat r.a jatuh hari apa..apakah Nabi saw merungut sebab bukan saja kuliah agamanya terpaksa d batalkan dan juga jatuh hari puasa ? puok kera Pas Celaka cuba nak peningkan pendengar atau peminjam telinga setia ceramah taik mereka bahawa SPR cuba zalimi Pas..tuuuiHHH alasan bodoh !

Hari Rabu hari mengundi, kononnya bakal membebankan pengundi luar untuk balik mengundi..Pas Celaka dok ingat yang dok kat luar Terengganu semuanya pengundi mereka..bingai !

Lupakah puok kera ni Pilihanraya Umum baru ni d buat serentak dan ada pengundi ambil cuti untuk balik dan ada negeri bagi cuti ? kalau rasa nak balik mengundi dan ianya satu tanggungjawab penting maka pulanglah mengundi untuk tunaikan amanah..kena ingat tidak semua orang cuti Sabtu dan Ahad !

Aakj rasa tak perlulah buat alasan kononnya tukang kempen tak dapat berkempen dan sebagainya..

Cerdik sungguh alasan Pengarah Pilihanraya Kecil Pas Celaka Besut..cerdik buoh pelior kata orang Perak..kata orang Kelantan..boddo serupo kore nyor !!




Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
July 7, 2013 at 3:24 AM

tu dah jadi makanan sehari hati org pas...fitnah tuduh reka citer putar belit caci maki dm masjid tu perkara biasa... yg luar biasa jika tak mencarut... hehehe.. serban tin milo

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger