Label 10

Home » , » DAP Pertahan Duta Vatican Ke Malaysia

DAP Pertahan Duta Vatican Ke Malaysia

Written By AAKJ on Wednesday, July 17, 2013 | 1:16 AM

Dr. Edwin Bosi

DAP mendakwa pemimpin UMNO sengaja memberi reaksi berlebih-lebih dalam isu kenyataan Duta Vatican City ke Malaysia, Biskop Joseph Marino berhubung penggunaan kalimah Allah di negara ini.
Setiausaha DAP Sabah, Dr. Edwin Bosi mendakwa, adalah satu perkara yang neutral untuk seorang diplomat dari Vatican untuk memberi pendapat berhubung isu berkaitan gereja tempatan di negara yang mereka wakili.
“Ia tidak boleh dianggap sebagai campur tangan dalam hal ehwal Malaysia seperti yang didakwa oleh beberapa Menteri negara ini termasuk Menteri Luar.
“Kenyataan Marino sekadar mencerminkan pendirian dan pendapat seorang diplomat Vatican yang mempunyai pandangan global dan pengetahuan mengenai isu berkaitan gereja Kristian,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Marino dalam wawancara pertamanya dengan sebuah portal berita di negara ini baru-baru ini menyokong pendirian gereja Katholik di Malaysia berhubung isu penggunaan kalimah Allah oleh penganut Kristian.
Edwin yang juga anggota Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP mendakwa, Ahli Parlimen Malaysia tanpa mengira parti selama ini sentiasa bersuara tentang isu merentas sempadan seperti Israel dan Palestin, Myanmar, Mesir dan sebagainya.
Justeru, dakwanya, pemimpin UMNO tidak sepatutnya memberi reaksi berlebih-lebih berhubung kenyataan Marion kerana ia boleh menjejaskan imej Malaysia sebagai sebuah negara yang sederhana dalam komuniti antarabangsa.
Sehubungan itu beliau meminta pemimpin UMNO tidak menjadi pelampau seperti badan bukan kerajaan (NGO) Jalur Tiga (Jati) dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa).
“Kenyataan melampau bersifat ekstrem bercanggah dengan semangat perdamaian nasional dan menyakiti hati penganut Kristian yang menggunakan perkataan `Allah’ di timur Malaysia,” dakwanya lagi. – mynewshub.my
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
July 17, 2013 at 11:40 AM

KURANG AJAR betul CINABIAWAK RASIS DAP dan sekutunya, Barat-Israel! BUMIPUTERA Melayu/Islam bila pertahan Islam/umatnya dan hak BUMIPUTERA di bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, diHENTAMNYA sebagai rasis - memang dasar bangsa PENDATANG dibawa British laknat! Sekarang dia mempergunakan Bumiputera Bukan Islam untuk diKRISTIANKAN sebagai puak Kristian Zionis, dan menghasut mereka membenci Islam/umatnya serta UMNO/Melayu/Bumiputera lain yang Islam, terutamanya orang Bajau!

Memang DAP asalnya berasaskan perjuangan Komunis (fahaman Komunis MAO di Cina telah diketepikan untuk kemewahan Kapitalisma Barat-Zionis yang amat buas, tamak dan ganas), tetapi disyaki, sekarang telah diambil alih hampir sepenuhnya oleh pertubuhan evangelis Kristian Zionis yang sedang giat MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan yang Islam dan bukan Islam, termasuk penganut Kristian traditional biasa, di Malaysia ini dan seluruh dunia Islam - yang perlu ditundukkan segera. Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAP/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, terutamanya Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger