Label 10

Home » » 'Burung DAP' RM 60,000 Guna Duit Tabung Lim Kit Siang ?!!

'Burung DAP' RM 60,000 Guna Duit Tabung Lim Kit Siang ?!!

Written By AAKJ on Thursday, July 18, 2013 | 10:00 AM

Burung Ubah

Sabtu lalu 13 Julai, parti DAP dengan gahnya melancarkan satu belon gergasi menyerupai Burung Ubah yang dikatakan berharga RM60,000 ditempatkan terapung di Jelutong Promenade (IJM Promenade) di Sungai Pinang, Pulau Pinang.
Sebuah parti mampu meletakkan sebuah belon terapung di satu kawasan – banyak betul wang mereka kan…
Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mengetahui nilai belon itu mungkin akan dipersoalkan dengan pantas menafikannya dan mengatakan wang itu adalah hadiah dari seorang penyokong parti.
Siapa penyokong parti tu tak tahulah…LHDN kena siasat penyokong tu bayar cukai atau tidak!
Bagaimanapun sejak semalam, kecoh di Facebook apabila Ketua Bahagian MCA Bukit Bendera, Tan Khai Beng memuatnaik gambar terbaru Burung Ubah itu yang telah pun kempis kerana kehabisan angin.

Tan Khai Beng - Mozilla Firefox 17072013 25948 PM

Tan memuatnaik gambar itu semalam namun tidak diketahui bila burung itu iaitu dikatakan sebagai lambang slogan DAP untuk Ubah kehabisan angin.
Gambar itu menarik komen-komen di Facebook yang menyindir tindakan DAP meletakkan burung itu di situ sebagai sia-sia. Tan di dalam salah satu respond menjawab beberapa komen di laman Facebooknya berkata “RM60 ribu masuk longkang,”
Salah satu komen yang menarik ialah dari Datuk Vicknesh Veera yang berkata itulah tanda kerajaan DAP di Pulau Pinang bakal jatuh.
“Macam itu lah akan tumbang kerajaan DAP di Pulau Pinang tidak lama lagi, Ini bukan saya yang bagitahu tapi burung itu telah bagi pembayang seperti seekor sotong yang dahulu bagi pembayang tentang siapa akan menang Piala Dunia,” katanya.
Gambar itu menunjukkan beberapa orang lelaki cuba memperbaiki kerosakan yang berlaku kepada patung Burung Ubah berkenaan.
Sekarang itu burung sudah pancit, bagaimana dengan kos burung itu yang bernilai RM60,000 itu. Tidaklah DAP inginkan penyokong yang menyediakan wang berkenaan turut membiayai proses membaikinya. – Mynewshub
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger