Label 10

Home » , » Akhbar The Star Ejen RedBean Army ?

Akhbar The Star Ejen RedBean Army ?

Written By AAKJ on Monday, July 8, 2013 | 12:00 PM


Tindakan kolumnis akhbar The Star, Joceline Tan yang dilihat sengaja mahu melaga-lagakan Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dengan Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee menimbulkan persoalan.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, artikel Joceline itu seolah-olah memperlihatkan kemungkinan akhbar tersebut mempunyai agenda untuk mewujudkan 'publisiti negatif' terhadap pemilihan UMNO akan datang.

"Apakah pihak The Star mempunyai niat untuk mewujud dan mencorakkan persepsi buruk terhadap UMNO?

"Kita juga meminta pengurusan The Star menjelaskan mengenai perkara ini benar atau tidak. Setahu kita ada pihak terutamanya pakatan pembangkang yang cemburu terhadap kestabilan dalam UMNO justeru mereka cuba menggunakan pemilihan parti akan datang untuk mewujudkan provokasi bagi memecah-belahkannya," kata beliau kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Joceline dan seorang lagi wartawan The Star dalam artikel bertajuk Give up post, Shahrizat told yang disiarkan akhbar berbahasa Inggeris itu hari ini menyentuh kenyataan Syed Ali yang meminta Ketua Wanita UMNO itu memberi laluan kepada muka baharu menerajui pergerakan tersebut.

Dalam pada itu tambah Mohd. Puad, pihaknya yakin terdapat dalang dalam kalangan pakatan pembangkang yang cuba mencetuskan huru-hara dalam UMNO.

"Kita harap kepimpinan UMNO akan ambil tindakan tegas terhadap dalang-dalang yang mahu mencetuskan huru-hara dalam proses pemilihan parti yang akan datang ini," katanya.
Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
July 8, 2013 at 12:33 PM

Kau orang baru tau ke .Aku dah lama tau dan dah dapat menghidu tindak tanduk wartawan tstar sejak dulu lagi .Apa guna berbolg kalau tak tau dan tidak dapat membaca .Orang MCA adalah ketua read bean army ......caya tak?

Anonymous
July 8, 2013 at 5:09 PM

rakyat bawah melayu umno dah dpt baca dr dulu sebelum pru 13.. gerakan mca dap rba punahsihat semua tu satu jajaran.. kata org kg penuh plan dr sebelum pru 12 dr zaman pak lah hingga pru 13... main jarum jolok.. jarum dr luar dr semua arah.. jolok dr dlm melalui punahsihat..

semua dpt cina nak apa semua dpt...dr zaman pak lah.. tender projek bisnes GLC biasiswa pangkat kedudukan jawatan.. beri kat cina.. takut kalah dlm pru takut tak dpt sokongan cina undi cina... pru 13 telah membuktikan semuanya..

org bawah boleh baca yg tersirat dan tersurat tapi najib dan jajaran hanya melihat tersurat kerana terpedaya dgn mainan dan nasihat punahsihat.. terpesona dgn lakunan..

nasib baik melayu bawah umno masih ada hati nurani kerana sayangkan kan agama bangsa negara.. melihat tingkah najib jajarannya yg menyakitkan hati melayu ditambah lagi kebodohan pas melayu pkr yg berfikir.mcm tak berpijak di bumi nyata.. mudah benar ditipu hanya dgn sehelai kain dan janji manis dap sesedap mulut sesedap rasa dap..

jika tak dah bungkus melayu ni mcm singapork dan penang.. baru pijak dibumi nyata.. ada rupanya negara cina di tanah melayu..

Anonymous
July 8, 2013 at 5:22 PM

ramai org sedar tstar kiblat ke dap.. dr ulasan dan ruang yg diberi ke pro dap aje kita dah tau.. sama ada yg atas tau atau pura pura tak tau atau memang bongok.. jija tak tau nampak betul mereka berbohong.. mereka melayu elit liberal ooo bahasa ing dahsyatttt.. org kg ya la cakap melayu aje...

sebab terhegeh nak sgt dpt undi cina.. abis tergadai bangsa.. org cina dap sikit aje.. bermcm cara dia org buat.. dap menang byk..pas corot..

belum bukak mata najib dan atasan tu... masih ambik org kuat pro dap regina... apa nak jadi kj atau memang kesitu... jika dlm umno sape yg nampak khianat ke parti akan diambil tindakan.. biasa di pecat.. la yg regina apa citer...??????
mamposss umno jika ada pemimpin yg dah lupa jati diri melayu dan perjuangan melayu utk agama bangsa negara... yg ada hanya utk duit harta dan kuasa.

tunggu imam mahdi ajelah??!!!!

Anonymous
July 8, 2013 at 9:20 PM

Jika star yg jadi milik mca sokong dap. Kita kena check:
1) apakah ini dgn restu mca?
2) jika ya .... Bos2 mca mmg teruk ... Baling batu sembunyi tangan
3) jika tidak ... Beranikah bos2 mca ambil tindakan ataupun bos2 ni masih tidor
4) jika ya atau tidak...... Boikot & give them some " good lessons"
Yg benar
Ore kelate

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger