Label 10

Home » , » Hukum Bunuh Sesuai Pada Yang HIna Sultan Atau Raja !! Gani Patail Should GO !!

Hukum Bunuh Sesuai Pada Yang HIna Sultan Atau Raja !! Gani Patail Should GO !!

Written By AAKJ on Thursday, June 13, 2013 | 6:25 PM



Tanya diri anda..bila Sultan atau Raja kita d hina..apa perasaan anda ?
Kalau rasa panas..tandanya anda sayang dan faham apa makna Sultan atau Raja itu..
Kalau anda tak rasa apa-apa maknanya "Melayu" anda makin terhakis !

Sultan atau Raja bukan setakat untuk Bangsa Melayu saja..ianya Ketua Negeri untuk semua bangsa dan Yang Di Pertuan Agong adalah Ketua Negara..juga untuk semua kaum. 

Tak perlu aakj nak huraikan peranan dan tanggungjawab Agong, Sultan dan Raja d sini..semua dah tahu dan jangan kata "ohh saya tak tahu "

Kepada yang masih dungu dan buat-buat tak tahu..baca apa ada dalam 7 wasiat Raja-Raja Melayu dan anda akan tahu tanah ini tanah siapa..jangan dok berangan kononnya anda boleh buat apa saja pada Ketua bagi negeri atau negara ini.

Kini, bukan sekali dua penghinaan terhadap Sultan dan Raja ini..dan setiap kali penghinaan itulah maka undang-undang yang ada seolah-olah "tiada undang-undang"..kalau ada pun hukuman yang d kenakan terlalu ringan..kenapa ? Apakah kerana Sultan atau Raja itu berdarah dan berketurunan Melayu maka boleh d hina begitu saja ?

Aakj sendiri sudah muak..jelak dan panas satu badan tiap kali Sultan atau Raja d hina..yelah apa yang tak muaknya bila yang menghina boleh kata dia tak tahu bahawa itu adalah ayat yang menghina dan d tambah lagi "tiada niat" dalam penghinaan itu..tuuuiHHH kalau menghina maka niat tu memang nak menghina lah !!

Senario wabak seolah "takut pada bangsa cina"..maaf aakj terpaksa tulis straight je..wabak takut ini dah mula menular ke merata jabatan yang sepatutnya melindungi Sultan dan Raja.

Cuba tenung elok-elok : Polis Di Raja Malaysia..RAJA d 'bawa' bersama dalam nama rasmi Anggota Keselamatan...sama seperti Askar Melayu Di Raja..

Kenapa yang terang menghina Sultan atau Raja d lepaskan begitu saja ?
Cukupkah hanya ambil keterangan dan sepi selepas itu..siapa yang ampunkan kesalahan itu ? atau tak cukup bukti nak dakwa ? Penghinaan datang dengan bukti BERTULIS..bukan cakap lepas..TULIS !!

Nak tanya Gani Patail dan Gani wajib jawab :

"Ringan sangat ke hingga tak boleh nak dakwa manusia yang menghina Ketua Agama Islam Malaysia ni ?"

Aakj nak nasihat..jangan sampai rakyat yang sayangkan Sultan atau Raja bangun dan tegakkan hukum sendiri..nauzubillah !! minta jauhkan ini semua...


Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger