Label 10

Home » , , » Hina Agung : Laporan Polis Oleh NGO

Hina Agung : Laporan Polis Oleh NGO

Written By AAKJ on Sunday, June 2, 2013 | 8:00 PM





Sebanyak 10 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) membuat laporan polis berhubung tindakan sekumpulan individu yang menghina Yang di-Pertuan Agong dalam laman sosial Facebook, kelmarin.

Laporan polis itu dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini pada pukul 11 pagi ini.

Antara NGO terbabit adalah Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) dan Kelab Wartawan Muda Malaysia (KWMM).

Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan berkata, laporan itu dibuat bagi menggesa polis bersama Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengambil tindakan tegas menangkap individu terlibat yang secara jelas telah menghina Yang di-Pertuan Agong dan mempertikaikan kedudukan institusi diraja.

"Apa yang disiarkan di dalam blog mengenai perbualan beberapa individu mempersendakan ucapan Seri Paduka sempena Hari Keputeraan baginda, saya sifatkan sebagai amat biadab.

"Ini bukan lagi masa untuk menasihati atau memberi amaran tetapi tindakan tegas perlu diambil seperti menahan mereka yang berani mempersendakan raja kita," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
June 2, 2013 at 8:44 PM

Aku harap ISA DIUJUDKAN SUPAYA HAPUSKAN PENGKHIANAT BANGSA DAN NEGARA.KESIAN RAMAI ANAK MUDA DIPERDAYA DGN HASUTAN JAHAT PUAKA.AKU HARAP PERKATAAN TANAH MELAYU DIKEKALKAN SUPAYA JEMBALANG MENUMPANG SEDAR BUMI MELAYU HAK SIAPA.HIDUP MELAYU.HIDUP ISLAM.HIDUP PERLEMBAGAAN BERAJA.ALLAHHUAKBAR

June 2, 2013 at 8:53 PM

sepatutnya zaman AMARAN sudah berlalu dgn bertukarnya pemegang portfolio yg lalu. KPN dan menteri KDN sudah bertukar, so polisi AMARAN masih digunapakaikah??? melayu sudah semakin marah dan sifat sabar sudah semakin tipis!!!!!

Anonymous
June 2, 2013 at 9:12 PM

Melayu kena berani menentang suara jahat yg cuba melemahkan dan menghapuskan hak melayu ditanah melayu ini.aku kesian dgn melayu penang.melayu singapura.dan melayu selangor.bangsa lain secara halus memberi anak cucu cicit memonopoli ekonomi secara terancang.mereka hidup mewah kaya raya tujuh keturunan tak habis makan.bangsa jembalang tanah ini yg menumpang kini pulak nk memijak kepala org melayu.melayu kena pegang ekonomi .jadikan kawasan bandar dipelopori bangsa melayu.sedarlah anak muda.siapa lagi yg akan tolong bangsa melayu.takbir

Anonymous
June 3, 2013 at 9:06 AM

Hakikat nya melayu di pijak.di hina .dilabel bodoh.sebenarnya ada ramai anak melayu yg pandai tapi dicop oleh jembalang ditanah melayu agar kita akan sentiasa diketepikan.apabila memohon jawatan di syarikat besar. anak melayu sering tidak dipilih.org melayu kena tolong dan pilih melayu memegang jawatan tertinggi syarikat.beri anak cucu cicit memegang dan monopoli ekonomi ditanah melayu ini.pertahankan perlembagaan kita kerana ia memlertahankan hak org melayu.tak perlu takut dengan puak mata sepet.takbir.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger