Label 10

Home » , » Himpunan "BlackOut505" Hanya Himpunan Cina Minta Nyawa ?

Himpunan "BlackOut505" Hanya Himpunan Cina Minta Nyawa ?

Written By AAKJ on Friday, June 7, 2013 | 3:36 PM


Malaysia sudah hampir ‘lali’ atau ‘mangli’ dengan demonstrasi anjuran pembangkang.   Ramai di antara kita sudah belajar menerima hakikat bahawa ada sekumpulan rakyat yang gemar membazir masa berjuang entah apa-apa.   Demonstrasi yang diadakan mereka pula selalunya bermusim dan dalam setiap siri demontrasi, kita melihat golongan paling ramai ialah anak-anak muda selain golongan yang taksub buta tuli.  

Dari rekod sejarah kita mendapati pada satu ketika anak-anak muda tersebut akan semakin matang lalu meninggalkan hobi berdemo dan ‘kerja’ berdemonstrasi ini akan digantikan oleh generasi muda yang baru.   Kini setelah beberapa generasi berlalu kita dapati, hampir semua musim dan siri demonstrasi anjuran pembangkang, pesertanya adalah terdiri dari 95% bangsa Melayu. 

Namun, sesuatu telah berlaku sejurus selepas PRU-13 yang membawa kepada perubahan dari segi ‘bangsa’ para peserta demonstrasi.  Siri baru demonstrasi pembangkang yang dinamakan Blackout 505, peserta demonstrasi nampaknya terdiri dari 95% Cina. 

Pihak PAS yang menjadi pembekal utama tenaga demonstrasi pembangkang selama ini, kini secara terbuka menolak himpunan Blackout 505.    Justeru, yang tinggal untuk memeriahkan himpunan ini hanyalah segelintir Melayu PKR dan selebihnya anak-anak Cina produk SJKC.   

Maka kita tertanya-tanya, apakah yang berlaku sehingga membawa kaum Cina yang selalunya enggan bersusah payah mengharungi hujan panas, untuk sanggup turun ke himpunan Blackout 505 yang sesak dan tidak selesa, menghadapi cabaran cuaca?   Jika dulu kaum Cina memandang rendah tugas berdemo yang dipikul oleh balaci-balaci mereka di dalam PAS tetapi kini mereka sanggup memikul tugas itu sendiri. 

Kenapa sampai begitu sekali? 

Salah satu sebabnya ialah mereka tidak sanggup menerima tamparan kekalahan setelah memperjudikan segala-galanya dan yakin bahawa mereka pasti menang.   Kaum Cina dari DAP, MCA dan Gerakan telah benar-benar bersatu hati untuk melonjakkan kedudukan kaum mereka dalam politik negara melalui Pakatan Rakyat. 

Bayangkan, bukan sedikit usaha mereka untuk memastikan kemenangan sehinggakan beberapa calon mereka memperolehi majoriti yang hampir tidak masuk akal seperti 40,000 – 50,000.   Malah di beberapa kawasan yang sukar sekali dilihat kaum Cina tiba-tiba mencatatkan pengundi kaum itu dalam peratusan sehingga 30% - 40%. 

Ini adalah bukti jelas yang mereka begitu giat dan bersungguh-sungguh menukar dan menambah pengundi untuk memastikan kemenangan mereka melalui apa cara sekali pun. 

Oleh kerana itu, himpunan Blackout 505 adalah tidak lebih daripada melepaskan geram selain meneruskan sisa-sisa semangat untuk menjatuhkan kerajaan.  Lebih dari itu, ia merupakan satu reaksi spontan untuk mengelak dari diserang akibat mengkhianati toleransi dan kepercayaan kerajaan terhadap mereka. 

Ya lah, apa lagi yang mampu kaum Cina lakukan setelah sikap tikam belakang mereka terdedah dan penipuan mereka terkantoi?   Kini terbukti sudah bahawa kaum mereka tidak pernah ikhlas, tamak serta tidak boleh dipercayai.  

Mereka kini sedar bahawa kerajaan pasti akan lebih bertegas dengan mereka selepas ini.  Kerana itulah Tun Mahathir menyatakan Blackout 505 merupakan himpunan untuk kaum Cina, bukan untuk rakyat Malaysia.  Objektifnya adalah untuk menyelamatkan kaum mereka yang kini tersepit, dengan cara menafikan keputusan PRU sekali gus menukar kerajaan agar diterajui oleh pihak yang dapat memberi keuntungan maksimum kepada mereka. 

Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
June 8, 2013 at 7:47 AM

Betul..ianya adalah himpunan kaum cina.dlm fb pon ada cina ajak melayu utk join blackout dgn alasan pemimpin sekarang bodoh (well of course la melayu kan).syg bila ada melayu pkr n pas yg menyokong.sedih

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger