Label 10

Home » , » Himpunan Anak Kera 505 : Provokasi Nak Serang Polis

Himpunan Anak Kera 505 : Provokasi Nak Serang Polis

Written By AAKJ on Saturday, June 22, 2013 | 11:00 AM

Beberapa lakaran yang disebarkan melalui laman Facebook oleh penyokong pembangkang berhubung cara-cara untuk melakukan provokasi ke atas anggota polis ketika menyertai perhimpunan haram tajaan Anwar Ibrahim di Padang Merbok, Kuala Lumpur.


Pakatan pembangkang semakin ghairah melancarkan provokasi dengan tujuan untuk mencetuskan huru-hara dalam perhimpunan haram tajaan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Padang Merbok, esok.

Perbuatan itu dikesan dilakukan melalui laman-laman blog, Facebook dan Twitter yang antara lain mahu peserta perhimpunan melakukan provokasi ke atas polis.

Dalam status akaun Twitter, seorang aktivis pembangkang secara terbuka menyatakan kejayaan perhimpunan tersebut adalah apabila tiga trak polis berjaya diterbalikkan, dua kenderaan water cannon berjaya ditumbangkan dan tiga bas Unit Simpanan Persekutuan (FRU) berjaya dipunahkan.

Kemudian, aktivis itu turut memuat naik satu lagi status yang menyebut, ‘jika tidak, himpunan esok adalah gagal.’

Selain itu, turut disebarkan dalam laman Facebook adalah beberapa kaedah berserta lakaran gambar yang perlu dilakukan oleh perusuh sekiranya berhadapan dengan polis.
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger