Label 10

Home » » Guan Eng Ketawakan Mangsa Ribut ?!!

Guan Eng Ketawakan Mangsa Ribut ?!!

Written By AAKJ on Friday, June 14, 2013 | 10:04 AM



Kalau dah namanya chinabeng, perangai chinabeng memang tidak akan dapat dilekangkan dari tubuh badannya. Hati perutnya memang busuk, hitam, berdanur dan bernanah. Segala kebaikan yang cuba ditonjolkannya selama ini, cukup mudah hilang dan akhirnya tembelang sebenar terdedah.

Bukan main seronok lagi Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang apabila ribut melanda dan merosakkan sebahagian bangunan Ibu Pejabat UMNO Pulau Pinang. Para pecacai Pakatan Rakyat turut melaporkan kejadian tersebut dan cuba menimbulkan persepsi bahawa ribut yang telah membuatkan Pulau Pinang mengalami kesesakan trafik yang teruk serta kemusnahan yang agak besar, hanya berkisar di sekitar bangunan UMNO dan kawasan sekitarnya.

Walaupun ada kecederaan dan kematian, bahkan turut melibatkan seorang lelaki dan wanita Cina, yang sungguhpun tidak mengalami sebarang kecederaan tetapi kerosakan teruk pada kereta mereka akibat ditimpa pokok yang tumbang, langsung tidak menimbulkan kesedaran mahupun perasaan tanggungjawab Lim Guan Eng.

Malah kematian seorang lelaki Cina di Empangan Air Itam akibat ditimpa pokok ketika ribut melanda, juga nampaknya tidak menarik perhatian Lim Guan Eng.

Yang Lim Guan Eng sibukkan adalah ‘MENARA IBU PEJABAT UMNO YANG LUNTUR’ yang kemudian dibetulkan menjadi ‘LENTUR’. Tiada sebarang rancangan Lim Guan Eng dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk menyalurkan sebarang bantuan atau memikirkan sesuatu bagi mengatasi penderitaan serta kepayahan yang dialami oleh rakyat dan penduduk Pulau Pinang, terutama sekali yang terlibat dalam bencana tersebut.

Dari kes susur keluar jambatan kedua Pulau Pinang runtuh sehinggalah ombak berketinggian 3.5 meter melanda Pulau Pinang dan kemudian yang terbaru adalah ribut yang telah mencederakan dan mengorbankan rakyat Pulau Pinang, Lim Guan Eng sekadar bergelak tawa dan bergurau senda tentang bangunan Ibu Pejabat UMNO yang menurutnya telah melentur kerana ribut.

Adakah itu sahaja yang bermain-main dalam fikirannya?

Mana dia laungan slogan kononnya DAP adalah sebuah kerajaan yang bertanggungjawab? Keseronokan melihat runtuhnya antena di puncak bangunan Ibu Pejabat UMNO Pulau Pinang itu sahaja yang mahu diperkatakan?


Selanjutnya baca d SINI
Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
June 14, 2013 at 12:56 PM

Jadi kita wajib ikut..kalau ada kawasan penang atau kawasan pakatan dilanda musibah..kita jgn peduli..biar aje..jgn terhegeh hegeh nak bantu biar org dap pakatan urus semua..

Cina kurang ajar..kita Melayu akan balas lagi biadap.boikot teruss brg cina sampai lunyaii..

Manusia setan..jambatan penang tak beri org pakatan komen hah hah hah..ribut sapu penang menara Umno yg disibukkan hah hah hah.. Gamaknya tempat lain tanah setan bukan tanah dap..hah hah hah..

Ini olang dap pakatan mykkkk bodoh..tak lama lagi tsunami melanda penang dan mayat cina dap bergelimpangan..mayat lge tersangkut atas pokok kelapa..mayat lksial tersangkut atas komtar... Anehnya umatnya Islam terselamat dr musibah yg dahsyat..Aminnnnn

June 14, 2013 at 4:42 PM

Ya ALLAH Kau musnahkan bangsa kapir laknat CINA Pulau Pinang.........

Anonymous
June 15, 2013 at 5:30 AM

aku doakan ALLAH TUNJUKKAN KEKUATANNYA MELAUI TENTERA DIA KPD BINATANG RUPA MCM MANUSIA BERMATA SEPET IAITU SELURUH CINA DAP TERUTAMA PEMIMPIN2 DIA YG DI PENANG ITU.....PI NERAKA SEMUA

Anonymous
June 15, 2013 at 1:25 PM

Jangan libut-libut (ribut-ribut)

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger