Label 10

Home » , » DAP Kini Parti Kedua Terbesar Di Malaysia ?

DAP Kini Parti Kedua Terbesar Di Malaysia ?

Written By AAKJ on Saturday, June 29, 2013 | 11:27 AM


Parti DAP merupakan parti kedua terbesar di Malaysia berdasarkan jumlah wakil rakyat daripada parti itu pada waktu ini, dakwa Pengerusi Interim DAP Kedah, Zairil Khir Johari..
Beliau mendakwa DAP kini mempunyai 145 orang wakil rakyat iaitu 38 Ahli Parlimen dan 107 Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN).
Sehubungan itu beliau berharap pakatan pembangkang memberi lebih kerusi yang akan ditandingi parti itu di Kedah pada PRU14 atas kejayaan luar biasa DAP pada PRU13.
“DAP mencapai kemenangan dalam dua kerusi DUN Kedah iaitu Derga dan Kota Darul Aman pada PRU13.
“Ini merupakan kemenangan 100 peratus kerana DAP Kedah hanya bertanding dalam dua kerusi. Walaupun kejayaan ini cemerlang, kami berharap bilangan kerusi yang ditandingi ditingkatkan memandangkan DAP sudah menjadi parti kedua terbesar di Malaysia dari segi jumlah wakil rakyat,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Zairil Khir yang juga Penolong Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan berkata, pihaknya berharap DAP Kedah akan bertanding dalam lapan kerusi termasuk dalam kerusi Parlimen pada PRU14.
Beliau dalam pada itu memaklumkan beliau akan melantik beberapa pemimpin dari luar Kedah bagi membantu memantapkan organisasi dan jentera DAP Kedah.
Katanya, tumpuan beliau adalah untuk membina keahlian serta menambah jumlah cawangan bagi memperluaskan pengaruh DAP di luar Alor Setar seperti Gurun dan Sungai Petani.
 – mynewshub.my
Share this article :

+ comments + 2 comments

Anonymous
June 29, 2013 at 5:36 PM

bangsanya kecil tapi menang byk..ditunggang melayu abis abisan..org kafir guna cara islam pakai baju melayu selendang janji masuk islam beri duut sikit menumpang guna fatwa dalil.. bila menang org melayu tu dulu ditindas.. disekat peniaga melayu dihalau dirampas tanah putar belit hukum buat byk kandang babi kedai arak urut pelacur bertambah..buto mata penyokong melayu pakatan.. buto mata ulamak pas..

nabi saw dihina agama dihina..laluan mudah murtad.. nak buat masjid surau disekat...azan bising ganggu tido.. ooooo beribu cerita ... buto ka mata org melayu beragama islam.. buto ka ulamak yg menyokong org nak buat kandang babi beri laluan mudah murtad sokong lgbt.

Pemimpin muslim pakatan boleh berpakat dgn cina dap nak buat kandang babi sebeso besonya di selangor tapi tuduh org Umno tuduh Datok Khir..depan rakyat dialah islamik..tuiiiii puiiii

Allah juga berkuasa...teresa sendiri membuka mulut..mengapa begitu mudah dan terbelit dirinya sendiri... kerana Allahlah yg menggerakkan bibirnya.... mungkin teresa sendiri merasa pelik kenapa ia boleh terbelit dgn mulutnya sendiri¿¿¡¡¡¡???!!

Anonymous
June 29, 2013 at 5:38 PM

di gambar tu pegang apa????????

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger