Label 10

Home » , » Contohi Kepimpinan Sabah & Melaka: Utamakan Majoriti Tanpa Menzalimi Minoriti

Contohi Kepimpinan Sabah & Melaka: Utamakan Majoriti Tanpa Menzalimi Minoriti

Written By AAKJ on Wednesday, June 26, 2013 | 4:30 PM


Suara majoriti harus diberi keutamaan.  Kerajaan jangan layan lagi suara minoriti yang bertujuan semata-mata untuk menyusahkan,  merosakkan kepimpinan dan pemerintahan Barisan Nasional.  Langkah-langkah untuk mengekang kebangkitan mereka ini juga harus dikuatkuasakan demi menjaga kesejahteraan Negara dan memastikan pemerintahan Barisan Nasional dapat  berkhidmat  dengan  cemerlang terhadap pengundi yang telah memilih mereka.

Ini bermakna para pengundi bangsa Cina yang telah menolak Barisan Nasional sudah tidak mempunyai keistimewaan suara untuk didengar dan dilayan tuntutan yang merupakan para pemberontak dan petualang negara ini. Seruan untuk mengekang ekonomi dan obsesi bahasa Cina yang telah membawa  semangat kecinaan dan kongsi gelap yang melampau dikalangan bangsa Cina sudah sampai keperingkat wajib untuk dibenteras dengan sekeras-kerasnya.

Tindakan kerajaan Sabah yang menyekat kemasukan pemimpin pembangkang juga harus dipuji. Ini kerana mereka benar-benar mengutamakan suara majoriti rakyat Sabah. Mereka tahu bahawa mereka bertanggungjawab terhadap keselamatan dan keamanan rakyat Sabah setelah berlaku pencerobohan pengganas Filipina di Lahad Datu baru-baru ini. Oleh itu sebarang percubaan dan unsur-unsur negatif telah ditolak bulat-bulat oleh Kerajaan Sabah demi kesejahteraan dan kemakmuran Sabah.

Rentak tari minoriti yang memperbodohkan dan mempermainkan kerajaan harus diabaikan.  Selama ini pembangkang yang merupakan minoriti telah menuntut berkali-kali penggunaan dakwat kekal dalam pilihanraya.

Setelah  kerajaan akur dan laksanakan permintaan mereka maka pembangkang menggunakan isu dakwat kekal pula untuk menghentam kerajaan secara maksima.  Ini adalah antara bukti mengapa sebarang permintaan pembangkang tidak harus dilayan.

Tindakan yang diambil oleh kerajaan Melaka juga harus dipuji. Penutupan sementara Jonker Walk  yang merupakan pusat kongsi gelap Cina juga telah membuatkan DAP yang sememangnya rasis  menjaga bangsa Cina melenting bagaikan anjing gila.  Kononnya penutupan ini  menjejaskan ekonomi  Melaka sedangkan hakikat sebenarnya ianya cuma  menjejaskan  mata pencarian orang Cina di Melaka yang rata-rata menjual barangan tiruan saja.

Apabila “periuk nasi” orang Cina diusik, maka  Cina DAP  akan melenting. Sekarang siapa yang rasis. Pernahkan DAP memperjuangkan nasib peniaga Melayu dan India?   Perlu kita ingat bahawa bangsa Cina di Melaka merupakan suara minoriti yang tidak mengundi Barisan Nasional. Oleh itu suara mereka sememangnya tidak ada harga.  Jangan kita layan kehendak dan permintaan mereka.

Ini bermakna tindakan Datuk Seri Najib  yang telah  memilih pemimpin Sabah dan Melaka ini amat tepat sekali. Mereka tahu mengutamakan suara majoriti tanpa menzalimi minoriti seperti yang berlaku di Myammar dan Thailand.

Kerajaan Barisan Nasional harus menetapkan matlamat dan mengambil langkah drastik untuk mencapai matlamat tanpa menggadaikan nilai-nilai yang boleh menjejaskan agama Islam, bangsa Melayu dan tanahair kita. Matlamat harus jelas, begitu juga cara perlaksanaannya.

Tumpuan yang cukup fokus dan maksima akan menjamin kejayaan Barisan Nasional dalam mentadbir Negara sekaligus akan memastikan kerajaan Barisan Nasional terus meraih undi maksima dalam Pilihanraya Umum ke 14 yang akan datang.

Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
June 27, 2013 at 12:35 AM

setuju berjuta kali setuju..dah peniaga takde lesen jual brg tiruan byk jual brg cina suasana mcm di tempat cina..tapi menggangu org lain.

kat penang org melayu teraniaya takde pulak yg menjerit.. bahkan tanah pun di ambik ni hanya tutup meniaga kerana nak elak trafik parah.. pi la meniaga tempat lain. kat penang boleh pulak org melayu cari tempat sendiri.

tengok tu masa kempen cina kata jika kita menang kita nak buat byk kandang babi.. boleh pulak dia buat suka hati dia...ni kita dah menang suka hati kita la..tapi ni alasan logik bukan mcm penang

nazri jgn layan cina..najib jgn beri muka kat cina. cukuplah dikencing dgn cina aje.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger