Label 10

Home » , , » Ribut Amaran Dari Allah: Muhasabah Diri , Jauhi LGBT

Ribut Amaran Dari Allah: Muhasabah Diri , Jauhi LGBT

Written By AAKJ on Saturday, May 25, 2013 | 1:00 PM

Foto

“Saya nampak lima khemah yang dipasang depan surau terbang dan menghempap bumbungnya,” kata Baharuddin Mat Ayed, 58, saksi kejadian ribut sekitar Pekan Sungai Besi, di sini petang semalam.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Surau Jumaat (sementara) Ibnu Khaldun berkata, melihat khemah diterbangkan ribut itu, dia dan 10 jemaah lain di dalam surau segera menutup pintu dan tingkap surau.


“Hujan lebat bermula jam 4 petang dan selesai solat Asar, jemaah beransur pulang, hanya tinggal saya dan kira-kira 10 jemaah lain.
Foto


“Kira-kira jam 4.45 petang itu, ribut melanda dan menerbangkan lima khemah di depan surau ke atas bumbung surau,” katanya ketika ditemui semalam.


Beliau berkata, akibat kejadian itu bumbung surau dan kuarters imam yang terletak bersebelahan mengalami kerosakan teruk.


Sementara itu, Pengerusi surau berkenaan, Hamzah Abdul Wahab, 64, berkata surau berstatus sementara itu dibina sejak Februari lalu berikutan masjid baru masih dalam proses pembinaan dan dijangka siap dua tahun lagi. Menurutnya, sebaik saja dimaklumkan kejadian dia yang ketika itu dalam perjalanan pulang ke rumah selepas solat Asar berpatah balik ke surau.



“Sebaik tiba, saya lihat lima khemah sudah berada atas bumbung surau selain air hujan turut membasahi belakang surau akibat bumbung berkenaan ranap dihempap khemah,” katanya.


Beliau berkata, kerugian akibat kerosakan itu dianggarkan lebih RM40,000 dan beberapa ahli jawatankuasa bekerjasama menurunkan semua khemah yang sudah musnah keseluruhannya.



Sementara itu, ribut yang melanda turut menyebabkan empat rumah papan dan satu bengkel yang terletak kira-kira satu kilometer daripada Surau Jumaat Ibnu Khaldun, musnah akibat dihempap pokok besar. Pemilik satu daripada rumah terbabit, Mohd Razwan Ismail, 36, menyifatkan ribut kuat itu seperti `puting beliung’ sebelum rumahnya musnah dalam sekelip mata.


“Mujur kawan saya yang ketika itu tidur dalam sebuah bilik tidak cedera akibat dihempap pokok. Dia berjaya keluar daripada celahan pokok dan almari biliknya,” katanya.

-HM
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger