Label 10

Home » , » #PRU13 : Sentimen Anti Melayu Membuak Di Kalangan Cina !!

#PRU13 : Sentimen Anti Melayu Membuak Di Kalangan Cina !!

Written By AAKJ on Monday, May 6, 2013 | 12:00 PM


Bina Negara bukan semudah yang d sangka !!

Keputusan PRU13 kali ini menyaksiakan Cina tolak BN secara terang-terangan.

12 kali PRU, hampir 60 tahun Cina Malaysia menunggu masa yang sesuai untuk hancurkan 'kepimpinan Melayu' dan akhirnya bermula pada PRU12 bila ada anak anjing yahudi yang bernama Anwar bin Hj Ibrahim secara terang-terangan MEMBERI TAWARAN HARGA MURAH kepada kaum Cina tentang JAWATAN dan KEKAYAAN maka melompatlah Cina yang selama ini bersikap TUNGGU MASA yang sesuai !!

Sejak dari awal penubuhan Malaysia..Kerajaan BN terlalu manjakan kaum Cina yang suatu waktu dulu hanya d bawa ke Malaysia sebagai BURUH KASAR d lombong bijih timah ! Datang sebagai Kuli..tidak lebih dari itu !

Maaf bukan luahan rasis namun semua kena terima hakikat bahawa kaum Melayu terlalu lembut..terlalu percayakan bangsa lain dan akhirnya Melayu bakal d kuburkan tanpa Nesan !

Ibarat Tuan tanah memberi sedikit ruang kepada kuli atau hambanya untuk d bina pondok sekadar berteduh bagi keluarga..akhirnya kuli atau hamba d beri hak atau d beri percuma tanah dan pondok tersebut kerana mereka adalah kuli atau hamba yang ikhlas membantu Tuan Tanah selama ini..akhirnya..Tuan Tanah hilang segala apa yang ada kerana hamba dan kulinya ambil sedikit demi sedikit MILIK Tuan Tanah !!

Samalah seperti Cina dan India yang d bawa sebagai 'pekerja' d Tanah Melayu ini suatu ketika dulu !

Samalah saat ini Bangladesh, Myamar, Nepal yang datang ke Tanah Melayu yang telah d tukarkan namanya kepada Malaysia sekarang ini..Bangla, Myamar dan Nepal bukan datang sendiri..mereka d bawa untuk bekerja d beberapa sektor..yang pastinya bukan lombong bijih timah atau ladang getah !

Kenapa Cina dan India yang rasis nak melompat macam anjing semalam ? kenapa marah sangat dan sanggup hantar SMS berantai kononnya BN akan bawa bangla ke pusat mengundi dengan bas ? Kenapa benci dengan Bangla ? sedangkan mereka juga d bawa ke Malaysia untuk bekerja..seperti kita bawa Cina dan India dulu !! SAMA SAHAJA !!

Apakah Cina dan India yang rasis takut Bangla d beri warganegara seperti mereka juga dapat ?

Adakah anda nampak apa yang aakj nampak tentang Cina, India dan Bangladesh ?

Kenapa tidak jadi sawan babi tentang isu GRO atau pelacur yang d import khas dari Cina atau Taiwan untuk bekerja d Malaysia ?

PRU semalam menunjukkan dengan jelas bahawa Cina rasis menghantar isyarat bahawa mereka menolak kepimpinan Melayu..mereka hanya sokong Melayu yang boleh mereka jadikan ANJING !!

Kepada sahabat-sahabat aakj..usah takut berbicara soal HAK MELAYU !!

Tunggu..aakj akan bongkarkan..kenapa lapuran kematian bangsa Cina khabarnya menunjukkan bahawa Cina Malaysia tak ramai yang mati setiap tahun !

Share this article :

+ comments + 31 comments

May 6, 2013 at 12:05 PM

kebangkitan perkaunan cina adalah punca dari orang melayu gak.... tak bersatu dan berlembut. contoh terdekat PAS. sanggup share kalimah Allah.. mengkafirkan islam lain semata2 kerana pakatannya dengan dap. PAS lebih sayangkan kafir dap... kalau umno tak ada.. sape yang akan membela melayu? adakah PAS boleh membela melayu? kalimah Allah pun die nak share...

Anonymous
May 6, 2013 at 12:10 PM

Dulu-dulu kaum cina x memikirkan sangat pasal politik kerana mereka sibuk bina kekayaan untuk bangsa mereka yang diterjemahkan hari ini.
Setelah kekayaan yang dikumpulkan dari dulu hingga hari ini dan apabila telah banyak hak milik telah mereka kuasai maka sekarang ni la masanya mahu kuasai politik malaysia kerana mereka tak memerlukan pertolongan kerajaan kerana mereka dah memiliki kekayaan yang dikumpul bertahun. Maka mereka menunjukkan kepada orang melayu mereka telah ada segalanya dan yang paling utama mereka mengajar bangsa mereka merapatkan kekuatan mereka dengan kekukuhan mereka bersatu atas apa yang mereka telah lihat iaitu MELAYU telah berpecah sesama MELAYU dan tidak bersatu dalam menjaga KAUM MELAYU.

Anonymous
May 6, 2013 at 12:17 PM

AYUH KITA CADANGKAN AGAR PM KITA GERAKKAN SEMULA 'MAGERAN' UNTUK MENGAWAL POLARISASI KAUM CINA YANG BEGITU TIDAK MAHU MELIHAT KESATUAN. MUNGKIN NAMA 'MAGERAN' NI BOLEH DI LUNAKKAN LAGI AGAR TIDAK DI PANDANG SERONG OLEH RAKYAT...NAMUN APA SAJA GERAKAN YANG MENYERUPAI MAGERAN INSSYA ALLAH BOLEH MEMULIHKAN PENYATUAN MASYARAKAT. MELAYU MASIH KUAT TAPI APA GUNANYA KITA KUAT KALAU HIDUP DI PANDANG REMEH OLEH BANGSA LAIN. KALAU MAGERAN DI TUBUHKAN DI SEBABKAN OLEH PERISTIWA 13 MAY UNTUK MEMBINA PERPADUAN, KALI INI BIARLAH IANYA MENJADI PENGGERAK KENEGARAAN. JIKA KERAJAAN MEMILIH UNTUK MEMIKIRKAN SESUATU YANG LEBIH KERAS, SUDAH TENTULAH MELUMPUHKAN JENTERA ANASIR SUBVERSIF YANG TIDAK HENTI-HENTI MENIUPKAN SENTIMEN PERKAUMAN DAN API KEBENCIAN KEPADA PEMERINTAH. CANTAS KEPALANYA MAKA MATILAH EKOR DAN BADANNYA. BAK IKAN KALAU MEMBUSUK DAH TENTULAH BERMULA DARI KEPALANYA. GERAKKAN ' MAGERAN ' DEMI KEDAULATAN NEGARA , BANGSA, DAN ISLAM.

Anonymous
May 6, 2013 at 12:18 PM

Pukimamak punya bloger..buat penat Umno harbi bagi korang upah je..buat kerja mcm babi..lansung tak berguna pada Umno.Puak bloger celaka inilah yg meruntuhkan sokongan rakyat pada Umno..lain kali kerja pakai otak la..ni bangang tak habis2...korang pikir guna video lucah tu boleh pancing undi ke?....buat habis duit umno je..mampos lagi baik...

--Enchek Ibraheemm Aleee---

Anonymous
May 6, 2013 at 12:26 PM

Saya setuju

Anonymous
May 6, 2013 at 12:28 PM

Kerajaan perlu menyatakan perkara penting ini supaya di fahami oleh rakyat terbanyak:

Harga barang adalah dibawah monopoli kaum mata sepet, sekiranya harga barangan meningkat selepas ini, ia adalah perbuatan monopoli ini. Jangan benarkan mereka menuding jari kepada kerajaan setiap kali harga barang meningkat.

Pecahkan monopoli kaum cina dalam perniagaan..mereka lah sesungguhnya yg menaikkan harga barang-barang seharian..dan juga harga rumah sebab mereka yg kawal semua bahan binaan..dan sebahagian besar barangan di negari ini.

Setiap hari ratusan juta RM yg mereka sebat melalui monopoli ini keatas rakyat MAlaysia..mereka adalah pengkhianat kepada bangsa Malaysia.

Tidak ada penyelewengan yg lebih besar yang dilakukan di Malaysia ini yg melebihi penyelewengan monopoli kaum ini..

Hapuskan monopoli ini, dan dapatkan kembali duit Rakyat!!!

Anonymous
May 6, 2013 at 12:29 PM

bila la BAPAK segala rasuah , penipuan ,peliwat, penzina, pemfitnah ni nak mampos. yes BAPAK ANWAT BIN IBRAHI ni nak mampos. kau memang sial la BABI

Anonymous
May 6, 2013 at 12:35 PM

Mudah saja nak hancurkan kekayaan org Cina,kita galakan Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya kejalan raya,biar terjadi 'Arab spring'.Agak-agaknya berapa nilai kekayaan org Cina akan hangus?.

Anonymous
May 6, 2013 at 12:37 PM

Mak engkau tak ada puki ke?
Engkau keluar dari jubor Mak Engkau ke ? Atau kau keluar dari puki babi?
Inilah pencacai Aljuburi

Anonymous
May 6, 2013 at 12:53 PM

@Anonymous

Setuju 100%

May 6, 2013 at 12:59 PM

Bila bangsa melayu selalunya lebih kurang,timbang rasa inilah jadinya. Satu lagi melayu pentingkan diri senmdiri dari bangsa mereka.

Anonymous
May 6, 2013 at 1:04 PM

Itu pun MElayu masih x sedar..dab beberapa kali PRU mereka terus menerus bergerak, Kita Melayu terus menerus berpecah..hurmmm...

Anonymous
May 6, 2013 at 1:34 PM

come 2018 malay tsunami will wipe out all DAPIGS chinese voters.

Anonymous
May 6, 2013 at 3:27 PM

jadi kalau cina tak ramai yang mati..kenapa pulak angka angka tu semakin meningkat? mungkin gRO atau cina yang dibawa dari taiwan cina hongkong melalui singapore...JPN dan imigresen harus pastikan dan alert benda ni...

Anonymous
May 6, 2013 at 3:30 PM

setuju dengan Tun M..buat siasatan diraja pasal isu IC sewaktu negara kita belum merdeka..sapa setuju??

Anonymous
May 6, 2013 at 3:44 PM

Orang China ni lain takdak.
Menipu menipu menipu
Dia tipu pun dia kata orang lain tipu
mana boleh percaya

Tokong dia pun dia tipu

Anonymous
May 6, 2013 at 4:20 PM

Anjing kaki liwat tu kan anak haram - ibu dia hanyalah tukang sapu berdarah tuannya... Malang sungguh hj ibrahim ambil dia jd anak angkat...

Anonymous
May 6, 2013 at 5:00 PM

Buy Chinese last!!! Kuburkan cita-cita tamak diorang!

Anonymous
May 6, 2013 at 5:40 PM

org melayu perlu bertindak bukan menyalak...

Anonymous
May 6, 2013 at 6:08 PM

Hhmmm...

Anonymous
May 6, 2013 at 6:10 PM

dulu ada1bangsa yg hampir pupus dkejekan HITLER tlh declare sebuah TANAH yg bukan milik asal mereka sebagai tanah mereka..sebagai hak mereka..sebagai negara mereka yg merdeka kononnya.mereka survive sehingga kehari ini malah menentukan pencaturan ekonomi dunia ddlm tgn mereka.rakyat asal..pemilik asal dhalau..tiada kemudahan medikal..pendidikan..malah ada dbunuh dgn kejam..selain dsiksa..arini asa sebuah tiny island nation yg tersepit dtgh2 yg dkelilingi oleh lebih drpd 200juta penduduk/umat islam.tis tiny island bcome the protege&learn fr their mentor hw2survive..now..thy r movin4ward byond thn their nit2survive..infact thy pernah ckp yg1hari nnt thy terpaksa masuk blk m'sia..thy r engaging in2it now..infact thy hv engaged much2 earlier..tekcontrol witout any physical colonisation..2day it's clear..!!..kalau umur kita pjg..thn we'll witness wat come nex in future..cuma jgnla kita terkejut..atau menggaru kepala..bertepuk kepala..ataupun menyesal..masa itu bukanla jauh lg..utk1lg BUMI PALESTIN wujud dbenua sbelah sini..
kalau mau tau selanjutnya..carila sebuah BUKU BERJODOL
LORD OF THE RIMS
authored by
STERLING SEAGRAVE
not by TUN..

Anonymous
May 6, 2013 at 6:16 PM

Sekarang ada pula satu bangsa di negara ini yang mula lupa asal usul tok neneknya dulu hanyalah pecacai angkut tong taik...

La ni baru menang sikit kerusi dah mula tunjuk samseng....China mudah lupa

Anonymous
May 6, 2013 at 6:36 PM

Kita boikot beli barang kt kedai cina...nak beli ubat cari farmasi melayu...upah baju kat tailor melayu..servis kereta kt kedai melayu..aku dh bertekad aku takkan pergi kedai mata sepet lg..aku takkan pergi econsave lg..kita beli brg kat maidin mart...at least diorg nih bayar zakat..tp kita kene bertekad..cina ni pandai....nanti diorg buat sale...org melayu yg sibuk shopping...

Anonymous
May 6, 2013 at 10:19 PM

Ya...sepatutnya cina tolak BN dan sepatutnya juga orang-orang melayu sokong calon-calon PR...apesal melayu masih termakan racun agen2 umno?...Dah berapa kali ceramah2 politik PR mengajak sama2 memilih calon dari PR?...so masyarakat cina sudah memilih mengikut telunjuk PR...kenapa melayu masih terkial2 mencari jalan setelah ditunjuk? dan sekarang anda semua nampak kesilapan orang melayu tidak sokong calon2 melayu....salah sendiri lah beb...jangan dok tiupkan sentimen perkauman lagi. Orang2 melayu memang lambat untuk bertindak...masih dan diberi BRIM? KRIM dan sbagainya?...

Anonymous
May 6, 2013 at 10:26 PM

Sampai bila pun Melayu tidak akan berjaya jika sentimen kaum ini ditiupkan....Orang Melayu perlu berhenti mencela kaum lain....Sebagai pemegang tampuk pemerintahan, orang melayu perlu satukan semula bangsa Malaysia, bukan bersatukan Melayu...Perkembangan Politik akan menjadi lebih tidak sihat jika berterusan mengamalkan racist melampau...Lain kali kalau nak mengundi kaji dahulu berapa ramai penyatuan bangsa yang ada dalam parti yang akan dipilih...sekarang dalam BN melayu tidak sekuat mana. Jadi hentikan menunding jari kepada bangsa cina. Mereka tidak bersalah menolak BN sebab itulah saranan Pakatan Rakyat tetapi si melayu tetap jadi kura-kura.

Anonymous
May 6, 2013 at 10:34 PM

HAPUSKAN SRJK/SMJK CINA SEMUANYA AKAN MEMBENTUK JATI DIRI RAKYAT MALAYSIA. CUBA TENGOK DI US,INDON,UK,SINGAPORE DLL. INSYALLAH INI AKAN BERJAYA MENYATUKAN RAKYAT. TAK SKOR BM TAK LAYAK MASUK IPTA/IPTS.

Anonymous
May 6, 2013 at 10:42 PM

Cuba kita lihat dan fikir sama ada racist sangat ke cina ni sehingga memberi kemenangan kepada Khalid Ibrahim yang melawan cina BN? atau racist juga kah si cina ni memberi kemenangan juga kepada Rafizi di Pandan juga melawan cina BN?...Tuan-tuan....kaji selidik dulu sejauh mana benar tohmahan tuan-tuan pada masyarakat cina? Sebenarnya ada dalang yang menjadi batu api untuk menghuru-harakan Malaysia. Sudah lebih 50 thun merdeka hanya pada 3 tahun kebelakangan ini isu racist hangat dimainkan...

Anonymous
May 6, 2013 at 11:11 PM

Aakj, bongkarkan siapa pengundi hantu yg dah mati tuh? Their terms of pengundi hantu that they created themselves are true after all? Hantu cina lah! Aiyooo, dia mati, kan ke bako je? Takyahlah mintak permit tanam?

Anonymous
May 7, 2013 at 12:16 AM

Klu tak racist apa salahnya undi melayu dalam BN atau undi cina dalam MCA, kami dan transform kearah yg lebih baik..dan telah dilaksanakan seperti persepsi yg anda katakan pada pru 2008 untuk good governance, sudahla beri undi pada melayu sebab ada agenda tersirat, senang jer nak baca hampanya strategi x perlu masuk universiti.

Anonymous
May 7, 2013 at 10:27 AM

kalau melayu cakap pasal satukan bangsa..semua tuduh racist...apa jenis melayu camni...

Anonymous
May 7, 2013 at 11:22 AM

BAHASA JAWI HAMPIR MUSNAH,SRJK TAK BOLEH SEBUT LANGSUNG.NAK JADI APA MALAYSIA NI!

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger