Label 10

Home » , » #PRU13 : Bukti Blogger Milosuam Di Bayar Rafizi Ramli

#PRU13 : Bukti Blogger Milosuam Di Bayar Rafizi Ramli

Written By AAKJ on Saturday, May 4, 2013 | 12:30 AM



Pakatan memang lantang memperjuangkan kebebasan bersuara. Malangnya, Pakatanlah yang kerap menghalang & mengherdik mereka yang mengamalkan kebebasan bersuara. Tindakan cybertroopers Pakatan terutamanya Red Bean Army naungan DAP mengherdik dan membuli penyokong-penyokong BN adalah contoh betapa mereka sendiri tidak menghormati kebebasan bersuara orang lain.

Mereka adalah golongan hipokrit paling besar di alam maya. Blogger Milo Suam yang ditahan polis di bawah OSA juga dikatakan menerima bayaran dari Rafizi Ramli & PKR. Dia yang sebelum ini ditahan berhubung penyiaran dua artikel beserta gambar, dokumen rasmi Polis Diraja Malaysia (PDRM) berkaitan Ops Daulat dan dakwaan anggota PDRM mengundi lebih awal dari tarikh sepatutnya, baru-baru ini.
Dua artikel itu adalah berhubung penyiaran satu dokumen rasmi Polis Diraja Malaysia (PDRM) berkaitan Ops Daulat dan dakwaan anggota PDRM mengundi lebih awal dari tarikh sepatutnya, baru-baru ini. Lelaki berusia 29 tahun atau nama sebenarnya Yusuf Al Siddique Suratman itu ditahan di pekarangan sebuah pasar raya di Setia Alam, Klang, pada pukul 12.07 tengah malam tadi.
"Penyiaran artikel pertama bersabit perutusan polis berhubung pencerobohan pengganas di Lahad Datu pada 6 Mac lalu. Kes disiasat mengikut Seksyen 8(1) Akta Rahsia Rasmi 1972 kerana dokumen yang disebarkan diklasifikasikan sebagai rahsia.
"Sementara satu lagi yang bersabit laporan dari Balai Polis Jalan Tun Razak pula disiasat di bawah Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan.
Bukan perkara baru untuk pemimpin PR membiaya blogger bagi meningkatkan imej mereka di dunia siber, sedagkan pada hakikatnya mereka setakat cakap berhabuk.

Hanya pandai mencipta isu dan memporak perandakan negara tanpa mengambil kira konteks keseluruhan demokrasi menjadi punca mereka begitu taksub membantu pemimpin mereka. Blogger-blogger itu juga dibayar dengan jumlah yang besar bagi memastikan mereka terus kekal berkhidmat dan tidak berpaling tadah.

Fitnah-fitnah terus dicipta untuk menipu rakyat sedangkan berita yang disalurkan mereka adalah palsu dan tempeelan semata-mata. Tanpa fakta, blogger seperti ini akan menghina, mencaci dan membuat dakwaann tidak berasas ketika menyerang  BN demi memastikan penyalur dana terus membeerrikan dana untuk mereka.

Begitu mudah menjadi blogger PR,  cukup dengan skill kuat menipu dan berbohong serta mencipta fitnah baru, mereka akan diupah untuk berkhidmat kepada pemimpin mereka. Dan apabila disiasat,  mereka akan mendakwa Malaysia tidak menjalankan  prinsip demokrasi secara keseluruhannya.

Namun ketika memfitnah mereka tidak pernah pun fikir semua itu, apatah lagi menjaga batasan agama.


Teliti transkrip perbualan di antara Rafizi Ramli dan blogger MiloSuam :








Jelas terbukti bahawa Rafizi Ramli membeli dokumen yang didakwa penyelewengan PM daripada seorang kakitangan hotel dengan nilai RM5000 di mana blogger kaki kelentong MiloSuam bertindak sebagai perantara.
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
May 4, 2013 at 1:49 AM

Kampung kami dah tak macam dulu. Semangat BN membuak melimpah-limpah. Undi BN adalah usaha selamatkan bangsa, agama dan Negara.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger