Label 10

Home » » #AnalisaPRU13 : Kakitangan Kerajaan Pusat Sarang Pembelot Dan Pembolot !!? Part 1

#AnalisaPRU13 : Kakitangan Kerajaan Pusat Sarang Pembelot Dan Pembolot !!? Part 1

Written By AAKJ on Tuesday, May 7, 2013 | 2:44 PM





Sudah lama kita suarakan..
Sudah lama kita bangkitkan..
Sudah lama kita minta bertegas..

Akhirnya dah membusuk !! hapak hanyir dan lebih busuk dari apa yang busuk d atas mukabumi ini !

Kakitangan yang berstatus tetap
Kakitangan yang berstatus kontrak
Kakitangan dalam agensi tertentu

Makin lama makin bertambah dan bercambah bilangan yang kerjanya menghasut pekerja lain ataupun menghasut orang awam d luar waktu bekerja..gaji d naikkan..makin galaklah mereka keluar malam pi cedok ilmu ceramah dan balik ke pejabat..mereka pula berceramah !

Walaupun Kerajaan tidak boleh buang mereka..Kerajaan BN boleh minta mereka buat surat alasan kenapa benci Kerajaan BN..panggil sekor sekor..bermula dengan yang berjawatan tinggi yang khabarnya mereka ini ejen pakatan haram jadah !

Apa nak takut..bukan itu je yang berkelayakan..masih ramai d luar sana yang nak gantikan tempat mereka..

Kepada pekerja Kerajaan yang berstatus kontrak..jangan sambung lagi khidmat mereka..buat apa nak simpan dalam Kerajaan kalau mereka ini racun yang bisa membunuh Kerajaan ! Tidak zalim langsung kalau mereka tidak d sambung kontrak !

Buat apa nak simpan kakitangan yang terang dan jelas tidak sokong dasar Kerajaan BN..mereka masuk kerja hanya nak makan gaji je..khabarnya merekalah yang paling mewah..kereta besar..rumah besar..pergHHH aakj akan bongkar satu persatu...!!

Kalau PM tak tegas..yakinlah Putrajaya kita tak mampu pertahankan lagi d PRU14 !


foto hiasan
Share this article :

+ comments + 35 comments

Anonymous
May 7, 2013 at 2:54 PM

RAMAI GURU-GURU DAN KAKITANGAN KERAJAAN YANG PRO PR, INI HAKIKAT YANG PERNAH SAYA UTARAKAN SEBELUM PRU13. MOHON TUKARKAN KE KAWASAN YANG JAUH DARI RUMAH MEREKA TAPI JANGAN HANTAR KE SABAH@SARAWAK SBB ADA ELAUN WILAYAH LAGI BAGUS KE KAWASAN PEDALAMAN.

Anonymous
May 7, 2013 at 2:55 PM

setuju setuju setuju......mmg sakit benar ati sbb kite yg kerje swasta xde byk benefit mcm depa tapi kite ttp setia menyokong kjaan sedangkan mrk byk mndapat kelebihan dan imbuhan namun ttp menyalak mngutok tangan yg mnghulorkn rezeki pada mrk...majoriti yg menyokong pakatan ialah golongan yg pemalas, kaki auta, suke curi tulang n culculative tentang kerja dan agihan kerja...bila bekerja mulut xhenti2 berungut....

Derng igt bila pakatan mmrintah org Melayu yg sokong pakatan akan idop senang..silap aribulan depa akan mnjadi penanam anggor la....

Anonymous
May 7, 2013 at 2:56 PM

Salam, terlalu RAMAI kakitangan awam yg bencikan UMNO BN wpun mereka 'bergayut' bawah dahan dasar BN. Paling ketara ialah kakitangan awam kelas sokongan gred 17-27, gred 41-48, dan paling terang tnpa silu ialah DG-iaitu GURU, tkiralah guru betina atau guru jantan..

sila survey klu xpercaya. Ini kelemhan dokrtin Kerajaan. Tk pek adgn perkembagan sekeliling yg membuatkan dasar Bn dibenci wpun sbnrya berikan kebaikan..

Anonymous
May 7, 2013 at 3:02 PM

Kerajaan mesti ada master plan, gerakkan NGO yng ultra melayu , sebarkan maklumat yg menyokong BN, tanamkan kebencian masyarakat supaya benci pada Parti DAP & PKR, memburuk2kan mereka ni, strategi2 begini lambat laun akan berkesan...

Anonymous
May 7, 2013 at 3:05 PM

Yang paling ramai kakitangan kerajaan pro pembakang adalah yang datang dari negeri cik siti wan kembang!

Anonymous
May 7, 2013 at 3:06 PM

tukar skarg..berlambak dlm guru..setujuuuuuuuu sangatttt

Anonymous
May 7, 2013 at 3:08 PM

Saya cadangkan supaya kriteria naik pangkat diperketatkan. Jangan ikut tempoh khidmat dan prestasi sahaja. Kalau boleh buat secara temuduga supaya panel temuduga dapat kenal pasti siapa2 yang condong ke kerajaan atau condong kpd pembangkang. Kadang-kadang sakit hati bila tengok ada bos2/pegawai2 kanan yang menunjukkan sokongan terhadap pembangkang.

Panel temuduga tersebut hendaklah terdiri dari Ketua Jabatan sendiri. Jgn pulak panel temuduga tu yang condong ke pembangkang.

Anonymous
May 7, 2013 at 3:13 PM

Guru-guru yang kuat menyokong pembangkang inilah yang merosakkan minda remaja2 yang bakal menjadi pengundi dalam tempoh 5 - 6 tahun lagi. Mereka secara tanpa disedari telah menanam benih kebencian terhadap kerajaan yang memerintah kepada anak2 murid mereka.

Anonymous
May 7, 2013 at 3:13 PM

Benar sesungguhnya akujanji yg di beri hanya sandiwara meka tak bersyukur dgn kerajaan lihat pru putrajaya terang2 50% kakitangan putrajaya bersengkongkol ngan PR. Pihak KSN perlu bertegas dan ambil tindakan untuk kakitangan yg belot. Mana kakitangan yg datan dari kelantan dan penang tukarkn mereka ke tempat asal mereka dgn kadar segera.

Anonymous
May 7, 2013 at 3:24 PM

amat setuju...tukarkan ke kerajaan taklukkan mereka ...Pinang & Selangor & Bandar Ipoh.

Anonymous
May 7, 2013 at 3:30 PM

memang benar pun...ade kawan aku yang bekerja di universiti putra malaysia menyokong pembankang...dan chegu2 di kementerian pendidikan dan sekolah2 menyokong pembankang kerana aper ntah lah.....fikirkanlah wahai pemerintah ku.....

Anonymous
May 7, 2013 at 3:31 PM

Hanrar mereka kerja di pulau pinang atau johor baharu. Sekarang gaji besar barang murah. Itu pun tol nak di hapuskan. Kami orang kampung naik lebuh raya pun sebulan sekali. Kerata pun buruk. Kalau pekerja plus diberhebtikan mungkin semua ahli pas pkr dap nak sara hidup meraka. Buat manifasto tak pakai otak.

Anonymous
May 7, 2013 at 3:57 PM

Macam melepaskan anjing tersepit.
dah ada reseki tuan dia di gigit balik
Biarkan ja dia tersepit..

Anonymous
May 7, 2013 at 4:06 PM

@Anonymous
Saya setuju benar, bila nak minta kerja semua nak kerja dengan kerajaan, minta bantuan dari kerajaan tetapi tak pernah sekali berterima kasih. Ini lah melayu yang ada sekarang, tutup semua keistemewaan kepada mereka ni.

Anonymous
May 7, 2013 at 4:06 PM

Me many betul tu brother.die orang ni talk sadar diri cari makan di never I perentah bn Vila undi. Pangkah PR babi punya kelantan

Anonymous
May 7, 2013 at 4:11 PM

SETUJU 1000000 % !!!!

Anonymous
May 7, 2013 at 4:23 PM

Kalu tol hapus...kau ingat Mal takder kerja ka.....bodoh punya manusia otak lembu.....kalu takder kerja ni buat kerja lain...bukan duduk kat kaunter tol dan membesarkan punggung....lebih baik bagi kat OKU kerja tu....bodoh...mmg tak berpelajaran....jgn hantar anak pi belajar tinggi...suruhjer buat kerja umah dan kerja kat kebun..lagi baguskan....lagiX2 bodoh..

Anonymous
May 7, 2013 at 4:25 PM

Salam.Aku ni pegawai kerajaan kump A. Kawan2 panggil peau UMNO tak pernah naik pangkat tapi pasai kerja A dpt banyak penghargaan serta anugerah.Kawan2 junior semua dah naik pangkat tapi semua leh kata dah jd anjing orang kuat PR. Aku sokong kenaikan pangkat mesti dengan temuduga dan rujukan personal ( politik person ). Kalau ini bila PRU senang kita buat kerja.. Ubah cepat Najib dan Mahyudin sistem.......kalau tidak hanyut BN dlm PRU 14. Biarlah kita waris jawatan penting kpd pegawai yg berkorban utk parti dan bersyukur....... mesti tegas dan berani..

Anonymous
May 7, 2013 at 4:28 PM

Memang penjawat awam penyokong PAS dan PKR mereka taiko dan lancang bercakap di pejabat pejabt kerajan.Para penyokong UMNO termasuk saya sendiri terpaksa diam.Tapi bila merembat rumah kos rendah dia orang dulu kedepan.Peruntukan rakyat miskin dirembatnya tanpa segan silu.Pergi cari jabatan berkaitan harta.suruh staffnya declare harta dan bersumpah...menipu dimakan sumpah lah.Kaya dengan rumah sewa kos rendah....waktu selangor ditadbir BN dulu.

Anonymous
May 7, 2013 at 4:37 PM

Maaf ckp....ramai org klntn yg aku kenal dr kolej lg.....termasuk kwn2 aky yg bila ber'laki'@ ber'bini' kan org klntn ni...boleh jadi berubah 100%...bergntung siapa yg lebih 'dominan'....Ada kwn aku siap anak dpt bljr mrsm, msuk asrama penuh.....baru2 ni ank dpt pulak smbung bljr di luar negara....laki pulak pegawai kjaan....aritu siap boleh laki bini ni gi join demo bersih smpai merah mata kena gas pemedih mata...dia sndiri yg crita...

Dulu pernah kami sentuh isu politik....masa tu aku X tahu yg dia anti Kjaan...bertegang urat gak la kami dgn fakta masing2....last2 aku 'surrender'...bukan apa...pd puak2 ni walau apapun fakta sahih yg kita tunjukkan...mrk Xkan percaya...krn doktrin yg Kjaan zalim, korup, kronisma telah menjadi zikir harian mrk....& kini ia diwariskan kpd anak2 mrk yg merupakan generasi Y....

Anonymous
May 7, 2013 at 4:44 PM

Sesungguhnya generasi Y Melayu ramai yg menentang Kerajaan.....sadis betul! Kjaan kena terima bahawa ada perkara yg X kena dlm sistem pendidikan kita baik si sekolah & universiti.....tambah menghancurkan lagi ialah sikap guru & pensyarah sendiri yg lupa makna bersyukur & berterima kasih...

Anonymous
May 7, 2013 at 4:50 PM

Aku tak nak aniaya sapa sapa...tapi demi seorang rakan baik aku, mungkin patut aku mukaddimah kat sini...kenapa aku sokong gomen kita perhatikan la penjawat yg terang terang sokong PR ni..... ALKISAHNYA Sorang penjawat awam ni dianiaya oleh YB DAP yg buat satu tuduhan jenayah, tapi tak dak sapa kat jabatan dia nak tolong kecuali kawan aku ni, semua tak mau masuk campur pasai takut dengan YB DAP tu, nasib baik tak masuk penjara sebab dia bayar ikat jamin rm10,000, mak bapak gadai semua la kat kampung kot...tapi perbicaraan mahkamah tengah berlangsung , tak tau la macam mn kes dia ni sekarang ni...but dah 2 tahun dia kena gantung kerja oleh boss dia..dengan kawan aku ni terlibat sama pasai boss bengang kawan aku membantu rakan ni...kawan aku tak tahan ambik cuti tanpa gaji, sampai skarang belum masuk kerja lagi...yg syoknya kawan aku ni cerita...dua dua orang (maksudnya kawan aku dgn kawan dia yg dianiaya ni) sokong BN...boss depa penyokong anuwar..camna tu ya. Setau aku, kecoh satu negara pasai tu..tapi sebab involve DAP, then semua senyap camtu ja...

Anonymous
May 7, 2013 at 4:50 PM

Betul tu, kalau di sekolah pula waktu belanjawan bukan main sibuk lagi tunggu PM umum bonus, anak murid diabaikan, tapi bila bab mengutuk kerajaan bagi kat dia orang. Cakap bab rasuah no 1. Tapi rasuah dia terhadap murid-murid tak nak pulak kira. Gaji atau bonus tak kira rasuah pulak. Orang macam nie tak layak jadi guru apatah lagi jadi kakitangan kerajaan. Kasi bersih dia orang nie.

May 7, 2013 at 4:51 PM

talibarut penjual bangsa

Anonymous
May 7, 2013 at 4:51 PM

Bermula sekarang salurkan malumat pada pihak berwajip..itu yg patut d lakukan..saya dah mula..anda bagaimana?

May 7, 2013 at 4:57 PM

Agar Datuk Seri Najib terus mengambil langkah2 awal pencegahan dlm isu penjawat awam yg terang2 menyokong pembangkang dlm PRU 13 lepas. Jgn beri peluang lagi, tukarkan mereka2 yg terbabit ke negeri atau kawasan pembangkang yg berkuasa. Dan, mengenai undi kaum cina pula, tidak semua bangsa cina itu yg menolak kerajaan namun demikian, jangan lagi PM beri muka kepada mereka2 ini. BUAT BAIK BERPADA-PADA!! inilah ingatan saya kepada PM dan jentera BN seluruhnya, kepada Isa Samad parlimen Jempol, jangan nak rasa optimis dan beri muka kepada Dun Bahau.. telah jelas pengundinya menolak BN dgn majoriti yg tinggi!! Dan kepada melayu Pas & Pkr, renung kembali.. siapa yg rugi? siapa yg suka hati?

Anonymous
May 7, 2013 at 5:17 PM

Masalah kakitangan kerajaan menyokong PR bukan baru... silapnya kerajaan amat memanjakan org kelantan... cuba lihat jabatan mana yg takde org kelantan... org kelantan kalau di turis kulitnya yang keluar darah hijau... dominasi org kelantan telah menutup org dari negeri lain utk menduduki jabatan-jabatan lain... akibatnya dakyah membenci kerajaan melalui PAS amat mudah meresapi kedalam kerajaan... hasilnya kerajaan menjadi lemah... sepatutnya imbangi kakitangan kerajaan dgn org-org dari Johor, Melaka, Negeri Sembilan dan Pahang dll... mereka ini memang org-org yg setia kepada BN tetapi kehadiran mereka dipinggirkan oleh org kelantan yg berjawatan tinggi dalam kerajaan dan JPA yg rata-rata dikuasai org kelantan menggunakan kuasa mereka utk menidakkan org-org dari Johor, Melaka, Pahang dan N. Sembilan dll... cuba bayangkan sekiranya mereka yg menyokong kuat BN bekerja... tentu selamat kerajaan BN kita... :) peace no war...

Anonymous
May 7, 2013 at 5:53 PM

Patut pihak tertinggi parti membuat post mortem keatas semua ketua2 pengarah parti dan ketua bahagian yang sabotaj dan pecah amanah.. ramai yang pecah amanah sehingga pihak petugas yg bertugas berminggu2 tak dapat apa2... yang ketaqra sekali di P124 (Bandar Tun Razak) ketua pengarah dan kuncu2nya sapu semua dana yang diturunkan utk pilihanraya.. Datuk Seri hendak memeriksanya sendiri ..tolong jangan serahkan pada orang lain..kerana ramai yang munafik dalam UMNO>>

Anonymous
May 7, 2013 at 7:15 PM

setuju, biar die rasa keje dgn pmbkg,lagi bagus hantar sekolah cina

Anonymous
May 7, 2013 at 8:35 PM

aku sokong kalau 5000 pengundi PAS itu hantar balik ke negeri masing2... jangan simpan... buang masa dan tenaga jaga mereka nie...

Anonymous
May 7, 2013 at 8:39 PM

Salam rkn2,saye seorg guru,asal qlate,kerja di brt smnnjung.kali prtme mngundi,

1.xdnfikn mjriti pnjwt awam (guru n ppd) slalu mgutrakn pndpt pro pr
2.saye sring dkllingi org pr dan akui mereka amat baik,wlau tahu saye ore qlate
3.saye mohon mktb n kerja x mlalui org dlm,.kmi org kg hnya ad pljrn utk sara idup(mok ayoh pese doh,xdok reto nk v tinggal)
4.kata2 anti qlate kat atas sgt mgguriskan ati saye,
5.wlau saye undi bn utk 2 2 krusi,saye amat malu dgn kjdian blckout d srata tmpt,tlg la bn,baiki la cara kita nk mnang utk pru14,truskn agenda ug dgn pas,utamakan Islam dan mlayu serta kaum india mulai skrg.
6.mayb slh 1 punca guru mmbrntak sbb bebanan kerja tnpa kwln.guru dah hilang fokus sbnr utk rncg pmbljrn ank2 dgn baik,kaji bbnan setulusnye,kami rela xdnaekkn gaji asal bbnn smsa dikurgkn,jgn smate2 inginkn glmer,plbgai dasar dtrunkn tnpa kaji pruntukan mase guru utk rncg pmbljrn,cuti hujung tahun sahaj yg dpt buatkn pmbluh darah kami segar n kembang smula.
Terima kasih wassalam

Anonymous
May 7, 2013 at 8:55 PM

HARAMKAN KAKITANGAN KERAJAAN MENGUNDIIII!!!!

Anonymous
May 8, 2013 at 12:50 AM

Ini cerita sudah lama kalau Najib dengar tak delah makin teruk kakitangan kerajaan menentang kerajaan macam sekarang.

May 10, 2013 at 3:52 PM

SANGAT SETUJU 100%MEREKA IBARAT 'gunting dalam lipatan' PEMBELOT DAN PENGKHIANAT NEGARA!!! Kita belajar dulu TIADA langsung biasiswa hy dgn bantuan makayah Kerja pun sendiri bkn dgn gomen #BN4Malaysia #JatiDiriMelayu

Anonymous
June 18, 2013 at 8:37 AM

ini belog pro bn ke?maaf mencelah.kamu semua ni pegawai kerajaan kelas apa ya?dulu belajar mana?ada belajar tentang negara demokrasi tak?hak setiap rakyat untuk mengundi itu hak individu.walaupun kerja dalam kerajaan tetapi itu kerjaan MALAYSIA bukan kerajaan BARISAN NASIONAL.perbezaan disitu jelas.kenapa perlu ditindas yang tidak menyokong BN?kalau mahu begitu.boleh la kerajaan PR SELANGOR halau guru2 yg ada di SELANGOR yg mengundi BN?boleh begitu?nak berblog nak mengutarakan pendapat biar dari FAKTA yang betul.bukan ikut sedap mulut berbicara otak letak di punggung.assalamualaikum.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger