Label 10

Home » , » Akhbar Tamil Osai Menipu Jumlah Anak Kera Berhimpun ! Memalukan !

Akhbar Tamil Osai Menipu Jumlah Anak Kera Berhimpun ! Memalukan !

Written By AAKJ on Tuesday, May 28, 2013 | 12:00 PM



Semalam, akhbar Tamil, Makkal Osai melakukan kesilapan besar bila cuba menipu pembaca Tamil dengan memaparkan gambar ribuan manusia hadir d perhimpunan anak kera hitam bersama anwar d Petaling Jaya..kantoi !! bukan semua yang baca Makkal Osai bodoh dan mudah tertipu.

Di mukasurat 2, akhbar tersebut menggunakan gambar kehadiran pengunjung d Festival Belia 2013, d superimposekan kononnya itulah peserta himpunan blackout 505 yang d buat d Amcorp Mall, Petaling Jaya.

Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Saravanan sendiri terus membuat panggilan kepada pemilik Makkal Osai supaya meminta maaf kerana cuba menipu rakyat Malaysia dengan 'perang persepsi' bodohnya itu.

"..jadilah pengamal media, samada media cetak atau media maya yang bertanggungjawab, bukan mewujudkan persepsi yang negatif d setiap artikel yang d keluarkan.." - Datuk Saravanan.

Beliau kesal dengan sesetengah penggiat media yang tidak pernah memikirkan kesan kepada pembangunan insan dengan mengeluarkan berita yang berbentuk persepsi, bukannya berita yang membina insan terutama warga belia.

"..politik sekarang menjurus ke arah politik persepsi, bukan politik yang membawa kebaikan kepada rakyat.." tambah Datuk Saravanan.

Mengulas tentang akhbar tersebut, Datuk Saravanan menggesa agar Makkal Osai membetulkan tentang kesilapan yang amat memalukan kerana "mencuri" gambar kejadian d Festival Belia 2013.

"..ini satu bentuk penipuan atau kesilapan yang memalukan" - tambah beliau lagi.


gambar festival belia 2013

hiasan

Datuk Saravanan juga memohon agar media internet atau media sosial membantu menangkis serangan persepsi kerana golongan muda adalah sasaran yang amat mudah d tipu oleh berita yang tidak bertanggungjawab dan golongan inilah yang bakal mencorakkan PRU14 nanti.




Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
May 28, 2013 at 3:57 PM

Lama lama gambar ufo turun pun dimuat.. Penuh piring terbang atas stadium dgr ceramah

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger