Label 10

Home » , , , » #PRU13 : Manifesto BN Selangor ! 56 Janji !

#PRU13 : Manifesto BN Selangor ! 56 Janji !

Written By AAKJ on Thursday, April 18, 2013 | 11:11 AM

AKU JANJI (MANIFESTO) BN PRU 13

Barisan Nasional (BN) Selangor telah melancarkan aku janji parti itu untuk Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) .
Aku janji tersebut dilancarkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak merangkap Pengerusi BN negeri yang mengandungi tujuh teras iaitu masa depan lebih cerah, masyarakat lebih prihatin, kualiti kehidupan lebih selamat dan sejahtera, dan perumahan mampu milik.
Selain itu aku janji tersebut turut meletakkan teras untuk menjadikan Selangor lebih inovatif, Selangor lebih progresif dan Selangor lebih mesra alam.
1. Memberi bantuan sara hidup sebanyak RM 250 kepada ibu tunggal, warga emas, oku dan rakyat miskin yang layak…
2. Memperluaskan klinik 1Malaysia di seluruh negeri selangor…
3. Menyemak dan menurunkan cukai pintu, tanah dan perniagaan yang telah dinaikan oleh kerajaan pakatan rakyat…
4. Pengecualian cukai pintu kepada pemilik rumah kos rendah dan pemilik rumah PPR yang berdaftar dengan e-kasih…
5. Pemberian peralatan sekolah secara percuma kepada pelajar yang miskin dan biasiswa kecil RM 80 sebulan untuk sekolah rendah & RM 150 untuk sekolah menengah…
6. Menyediakan skim perumahan mampu milik untuk golongan pendapatan rendah dan menyediakan 25 ribu rumah mesra rakyat dan PPRT untuk penduduk pinggir bandar dengan nilai RM 50 ribu, 15 ribu rumah keluasan 850 kaki persegi untuk golongan berpendapatan 3 ribu sebulan…
7. Air percuma 20 meter padu dan membiayai kos menukar meter bekalan air pukal kepada meter individu secara percuma. Bantuan baik pulih rumah untuk rakyat miskin di bawah 1MDB.
8. Penyediaan kuarters untuk kemudahan kakitangan awam negeri dan perumahan awam dan rancangan perumahan tersusun (RPT) untuk masyarakat pinggir/luar bandar dan pekerja ladang.
9. Peruntukan RM 500 untuk setiap kelahiran baru anak selangor sebagai deposit awal tabung SSPN…
10. Menyediakan skim mikrokredit berjumlah RM 250 juta untuk modal perniagaan…Sebagai sokongan kepada Selangor Global Logistic Hub, Pusat Transformasi Bandar (UTC) di kesemua 14 PBT bagi menjana ekonomi dan IKS rakyat setempat. Menubuhkan pusat khidmat setempat BISNES SELANGOR untuk mengurangkan karenah birokrasi berkaitan perniagaan dan industri. Skim Mikrokredit Sayangi Selangor: Dana – RM250 juta untuk modal permulaan perniagaan.

Manifesto BN Selangor dijaya bulan pertama

Manifesto Barisan Nasional (BN) Selangor yang mengutarakan 56 janji untuk rakyat negeri ini akan dijayakan dalam bulan pertama sebaik-baik sahaja parti itu diberi mandat untuk memerintah 5 Mei ini.

Timbalan Pengarah pilihan raya BN negeri, Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed berkata, pelaksanaan manifesto itu tidak memerlukan 'blue print' sejajar dengan komitmen Selangor sebagai negeri pendahulu program transformasi yang digerakkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Manifesto ini dijana berdasarkan maklum balas dari program nurani rakyat anjuran BN negeri dan ini hasil para penyelidik parti berdasarkan tinjauan selama lima tahun ini.

"Tapi yang paling penting, sama ada aku janji ini boleh ditunaikan atau tidak bergantung kepada sokongan rakyat kepada BN pada pilihan raya umum nanti," kata beliau kepada pemberita di sini hari ini.


Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger