Label 10

Home » , , , , , » #PRU13 : "Haiwan Sembelihan Orang Kristian Halal Di Makan"

#PRU13 : "Haiwan Sembelihan Orang Kristian Halal Di Makan"

Written By AAKJ on Monday, April 8, 2013 | 1:00 PM



Umat Islam terkejut mendengar kenyataan Presiden Pas, Haji Abdul Hadi Awang bahawa sembelihan orang Krisitian dan juga Yahudi boleh dimakan.

Kandungan kata-kata itu terkandung dalam rakaman video yang dibuat sewaktu Haji Hadi menjawab soalan wartawan mengenai kalimah Allah untuk orang bukan Islam, khususnya Kristian.

Wartawan ada menyebut, bukankah bukan Islam tidak boleh guna kalimah Allah sebab “God’ itu dalam Kristian lain..tapi Haji Hadi menjawab boleh dengan alasan....

“Boleh, sebab itu kita (umat Islam) boleh makan sembelihan orang Kristian, sembelihan Yahudi boleh dimakan..kenapa? mereka nak sembelih mereka sebut Allah.”


Mereka berpendapat kenyataan Haji Hadi itu jelas sesat lagi menyesatkan kerana Kristian adalah golongan kafir dan sembelihan orang kafir tidak boleh dimakan oleh orang Islam.

Dulu Haji Hadi menuduh orang Umno kafir, maka dinyatakan berjuang lawan orang Umno adalah jihad dan kalau terbunuh mati syahid lawan Umno.

Malah dengan sebab fatwa Haji Hadi itu ramai pengikut Pas yang tidak sembahyang berimamkan orang Umno, sembelihan orang Umno tidak boleh dimakan dan nikah semula selepas bernikah dengan jurunikah Umno.

“Jadi bagaimana sekarang, Haji Hadi boleh anggap orang kafir Kristian itu boleh dimakan sembelihannya?” itulah yang menyedihkan mereka tentang keterlanjuran Haji Hadi.

Mereka berharap Haji Hadi bertaubat dan kembali ke pangkuan ajaran Islam yang sebenar dan jangan terpengaruh dengan Kristian dalam DAP dan PKR.


SUMBER


Aakj : gambar team kristian yang boleh d makan sembelihannya oleh Islam Malaysia ke Islam Pas..
Share this article :

+ comments + 7 comments

Anonymous
April 8, 2013 at 1:24 PM

Lempang je orang tu. Biar sedar sikit.

Anonymous
April 8, 2013 at 1:59 PM

Rupa2nya balasan Allah itu tidaklah lambat. Sempat juga kita melihatnya bagaimana tuduhan & fitnah yg dilemparkan kpd bukan penyokongnya telah berbalik menimpa tengkuknya.

Anonymous
April 8, 2013 at 2:02 PM

bodo nye... Tak boleh beza ke org kristian dgn ahli kitab..? Ahli kitab x mkn babi tp kristian makan.. Dlm Al Quran x pernah sebut kristian....

Xpas
April 8, 2013 at 2:05 PM

Kristian skrg sembelih sebut nama Allah swt ke ?
Namun begitu, mazhab Syafe'i, sembelihan Muslim dan Ahli Kitab (Yahudi dan Nasara) yg mengamalkan agamanya harus dimakan, walau tak disebut nama Allah swt asal tak disebut nama selain Allah swt dan memenuhi syarat syaratnya. Sila rujuk bab sembelihan fekah As Syafe'i.
Sembelihan Ahli Kitab yg harus dimakan diberi ststus "kosher", spt ststus halal ada syarat syaratnya. Kalau asal disembelih oleh org yg mengaku Yahudi dan Nasara, tp disembelih ikut suka dia aje, sendiri makan sendiri tanggung dan nanti di Akhirat sendiri jawab lah ! Sembelihan Kristian skrg sgt meragukan krn tidak spt Yahudi mrk tidak mengamalkan kaedah kaedah sembelihan spt yg disyaratkan.

Xpas
April 8, 2013 at 2:30 PM

Ahli Kitab zaman Ar Rasul saw juga kufur dan syirik dan tidak bertauhid yg benar. Apa hikmah Allah swt mengharuskan makan sembelihan mrk, adalah dlm KebijaksanaanNya, yg Mengetahui keperluan hamba hambaNya pada setiap zaman dan setiap tempat. WaAllahu'alam.

Anonymous
April 8, 2013 at 6:57 PM

buatlah kajian dan study dengan penuh kerendahan diri, jangan bermegah dengan menganggap kebenaran hanya milik kamu..Kebenaran hanya milik ALLAH sahaja saudara saudari sekalian..penganut-penganut mazhad kristian masehi advent hari ketujuh juga sama sekali tidak memakan khinzir apatah lagi untuk menyentuhnya..sesuai dengan perintah Nabi Musa dalam Kitab Taurat bahawa khinzir adalah haram..ini juga menjadi pegangan penganut-penganut mazhab masehi advent hari ketujuh malahan bersesuaian dengan hukum-hukum pemakanan dalam Kitab Taurat, umat-umat adventist juga tidak memakan ketam,udang, ikan yang tidak bersisik, arnab, itik dan makanan laut jenis kerang-kerangan..malah jika saudara saudara luas pergaulannya dengan masyarakat majmuk di malaysia, anda akan mendapati pemuda dan pemudi advent samasekali tidak mengenakan rantai, anting-anting, emas,cincin kerana ini merupakan lambang berhala ataupun idol dlm bhsa english..anda akan dapat menilai kebenaran umat2 percaya Tuhan daripada gaya hidup mereka..janganlah terlalu menghakimi orang lain kerana hanya ALLAH sahaja HAKIM yang adil..

Anonymous
April 9, 2013 at 12:42 AM

Firman Allah swt melalui pesuruhNya Muhammad saw penghulu segala nabi dan rasul (dinafikan oleh Kristian)
"..tunjukkanlah kami jalan yg lurus, iaitu jalan orang2 yg Engkau redhai. Bukan jalan orang2 yg engkau murkai dan bulan pula jalan org2 yg disesatkan..Amin"
Siapa org yg dimurkai dan siapa pula yg disesatkan. Tak perlu lagi mengangkat mana2 golongan yg telah dicela oleh Allah. Seharusnya umat Islam terus memperbaiki diri utk dijadikan contoh ikutan.

Mulakan dr rumah anda.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger