Label 10

Home » , , » #PRU13 : DS Rosmah Sibuk Bantu Suami, Wan JIjah Sibuk Nak Bertanding Sendiri !!

#PRU13 : DS Rosmah Sibuk Bantu Suami, Wan JIjah Sibuk Nak Bertanding Sendiri !!

Written By AAKJ on Sunday, April 14, 2013 | 3:00 PM


Usaha memupuk generasi yang berkualiti seharusnya bermula dari rumah dan dilaksanakan secara berterusan bagi menghadapi cabaran semasa yang pelbagai dan begitu kompleks.
Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor, berkata institusi kekeluargaan merupakan komponen penting dalam proses pembentukan masyarakat dan seterusnya negara.
Katanya, tanpa institusi keluarga, kewujudan negara tidak akan sempurna malah Islam itu sendiri memandang sesebuah keluarga memainkan peranan cukup penting dalam membentuk peribadi individu yang baik kerana dari peribadi yang baik akan membentuk keluarga yang baik.
“Cabaran semasa yang perlu ditempuh juga amat pelbagai dan sungguh kompleks dan di sinilah institusi keluarga begitu terdedah kepada gejala sosial yang boleh meruntuhkan akhlak generasi muda dan mengancam kualiti kehidupan mereka.
“Kejayaan sesebuah negara bukan semata-mata diukur atas landasan pertumbuhan ekonomi yang rancak mahupun pembangunan fizikal negara yang pesat. Ia sebenarnya lebih daripada itu kerana pertumbuhan atau kemajuan di sudut fizikal dan lahiriah mestilah terbina di atas paksi kekukuhan nilai moral dan kekeluargaan yang tinggi,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Memori Kasih Warga Emas Parlimen Subang bertemakan Memori Indah Bersama Tersayang di Kelab Golf Seri Selangor, dekat Kota Damansara, hari ini.
Selanjutnya d SINI
Share this article :

+ comments + 9 comments

April 14, 2013 at 11:50 PM

bagi aku sesebuah keluarga mesti memainkan peranan cukup penting dalam membentuk peribadi individu yang baik kerana dari peribadi yang baik akan membentuk keluarga yang baik dan bahagia....jd anda smua pun boleh tahu la mcm mana peribadi jijah omega dan laki dia yg suka mengutuk dan mengata orng....jika nk badingkan peribadi mereka ngan ds najib dan rosmah jauh beza beb ds najib dan rosmah kedua-duanyer manusia yg penyabar dan tabah....

April 15, 2013 at 12:06 AM

kak jijah tengah dok pilih2 kerusi mana yang dia nak bertanding kat selangor,maklumlah kak jijah kan bakal MB Bayangan selangor...pilih kak jijah,jangan tak pilih,baru lah menggelupur Azmin Ali...

jam omega mana jijah woi????

sally
April 15, 2013 at 12:40 AM

btl apr yg rosmah cakap anak2 kecil seperti kain putih yg harus dibentuk oleh ibu bapa supaya mereka menjadi insan berguna di masa akan datang, barulah blh menghasil insan yg berkualiti bila didikan cukup diberi kepada mereka..aku x paham dgn kak jijah blh berangan nak jadi mb selangor tp xpernah aku tgk die buat kebaikan selain sentiasa tutup kesalahan suami

dol mat
April 15, 2013 at 12:45 AM

seorang ibu amat besar tanggong jawapnya untok mendidik anak2 dari kecil lagi tapi ayah juga memainkan peranan penting dlm pembesaran mereka tu, btllah apa yg rosmah katakan tu anak2 perlu ada kualiti diri dan hormat menghormati sesama sendiri..salah didik jadi mcm anwar...yg laki sibuk nak jd pm yg bini lak nk jd mb sng cite tpm bg kat anak jer kn satu keturunan gila kuasa

adik 80
April 15, 2013 at 12:49 AM

bg aku lah kn rosmah adalah isteri contoh yg buat segala keja amal bkn utk kepentingan beliau tp utk memberi sokongan pada suaminya...die langsung xde kena mengena dlm politik tp tetap dihina dan dicaci...yg si jijah sibuk nak jd MB lah nak jadi itu lah xde org ckp ape lak kn pelik sunguh

kelly eng
April 15, 2013 at 12:54 AM

selalunya anak2 akan mewarisi perangai mak bapak kerana mereka yg mendidik ank2 dan mereka akan belajar dgn persekitaran yg ada sama ada jiran tetangga yg baik atau sebaliknya...begitu jgk dgn pemimpin kt perlukan pemimpin yg blh memimpin kt ke arah baik seperti ds najib bkn seperti anwar yg sentiasa dgn gejalah yg x elok

AMIRA FATIN
April 15, 2013 at 12:56 AM

MEMANG BENAR SALASIAH SESEORANG BERGANTUNG DGN DIDIKAN YG DIBERI OLEH KELUARGA MEREKA SEPERTI YG DIKATAKAN OLEH ROSMAH. JIRAN2 JUGA MEMAINKAN PERANAN YG SGT PENTING DGN MENUNJUKKAN SIKAP YG BAIK DAN BARULAH ANAK2 KITA DAPAT JADI INSAN YG BERGUNA..JGN HANYA GILA KN KUASA MCM PEMBANGKANG

kak bedah
April 15, 2013 at 1:00 AM

bukan mudah untok membimbing anak-2 pada zamam sekarang ibu bapalah yang akan menjadi peranan pada mereka didikkan dan penbesaran mereka mestilah dikelilingi dgn budaya yg baik barulah dapat kita jadikan anak2 kita seorang insan yg berkualiti...

Anonymous
April 21, 2013 at 4:16 AM

Bila menilai hanya pada zahir semuanya pasti kelihatan samada baik atau buruk. Adakah hanya zahir cukup untuk dinilai. Dan kalaupun sudah dapat penilaian batinnya apakah bermakna kamu layak untuk menghukum. Usah terlalu mudah menghukum, sedangkan kita semua sama sahaja iaitu baharu pada sang Empunya. Simpan sendiri hasil penilaian kamu usah ditentukan hukumnya...siapalah kita berbanding Dia.

Seburuk-buruk si kafir buruk lagi sang munafik.

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger