Label 10

Home » , , , , , » "Saya Juga Mahu Bunuh Mahathir" - Ustaz Saidi

"Saya Juga Mahu Bunuh Mahathir" - Ustaz Saidi

Written By AAKJ on Tuesday, March 26, 2013 | 1:05 PM



"Saya tidak pernah kejar duniawi.." itulah luahan pertama keluar dari mulut Ustaz Saidi  Hussin ketika menerima kunjungan aakj satu ketika dulu di rumahnya di Pasir Puteh Kelantan.

Kunjungan aakj ketika itu kerana teringin sangat mendengar sendiri dari mulut  orang yang sangat dipercayai Nik Aziz satu ketika dulu, ketika beliau menjawat jawatan Ketua Unit Keselamatan dan bertanggungjawab menjaga pergerakan Nik Aziz terutama ketika Nik Aziz hadir dalam mana-mana ceramah dan mana-mana program bersama rakyat Kelantan.

"Selama hampir 18 tahun saya berkhidmat dengan penuh taat setia kepada Nik Aziz dan Pas, selama itulah saya tidak pernah ambil peluang apa-apa untuk kepentingan diri" tegasnya Ustaz Saidi yang mendapat pendidikan ugama di beberapa pondok di sekitar Kelantan.

Lihatlah foto di atas, aakj sendiri terkejut bila mula-mula sampai ke rumah beliau, rumah papan, rumah kampung dan amat terkejut bila kaki ini melangkah masuk, subhanallah, inikah rumah insan yang pegang jawatan "Ketua" dalam jemaah Nik Aziz ? 

Dalam hati terdetik, Nik Aziz sendiri pun belum tentu sanggup tinggal di rumah sebegini zuhud. Ceramah keliling kampung, syarahan agama tentang zuhud tetapi lihatlah bagaimana kehidupan Nik Aziz dan anak menantu serta cucunya seramai lebih dari 50 orang itu.

Duduk bersila saja, Ustaz Saidi terus hidangkan minuman, "Air bujang saja ni.." ujar beliau, santun orang Melayu, walau apa jua keadaan hidup kita, tetamu kita wajib muliakan sekadar yang kita mampu katanya tersenyum menerima kehadiran kami.

Aakj menerangkan tujuan kedatangan berhubung isu yang mana beliau sendiri menjadi saksi, bukan saksi mata tetapi orang yang bertanggungjawab menangkap sendiri Adun Pas dan isteri Ketua Cawangan Pas dalam Gerabak KTM di hentian Keretapi Kuala Krai Kelantan.

Raut wajah Ustaz Saidi nampak agak muram bila menceritakan saat tangkapan itu dan bagaimana bila pasangan tersebut di bawa berjumpa Nik Aziz untuk diadili, Ustaz Saidi terkejut bila Nik Aziz ternyata gagal untuk menunaikan apa yang beliau selama ini berceramah di pentas politik dan juga di surau dan masjid tentang peranan Pemimpin Islam.

Ustaz Saidi amat terguris dan kecewa bila Nik Aziz yang selama ini di anggap bapa, ketua malah seorang Tok Guru yang sangat bersih rupanya melepaskan pasangan yang terang-terang berada dalam keadaan yang amat memalukan begitu saja. " Allah dah maafkan.." itulah ayat yang keluar dari mulut Nik Aziz demi untuk selamatkan maruah parti yang labelnya Islam.

Bermula saat itu, Ustaz Saidi membuat keputusan yang drastik, TINGGALKAN parti yangselama ini dipuja melangit. Beliau pasrah pada Yang Esa. Hajat hati ingin bersama Pas membina Negara Islam, rupanya apa yang ditanam dalam fikiran ahli parti selama ini adalah pembohongan semata-mata. Pemimpin kenyang, ahli merempat ujar Ustaz Saidi.

Malah isteri beliau juga yang aktif dalam program muslimah turut berundur dari sebuah perjuangan yang akhirnya PALSU.

Mengenang kembali bagaimana taksubnya beliau terhadap Pas kerana LABEL yang digunakan. Beliau tertarik kerana wadah perjuangan parti ini kerana satu-satunya parti yang kononnya perjuangkan ISLAM di Malaysia. Malah satu-satunya parti yang kononnya menjanjikan HUKUM ISLAM tertegak di Malaysia kiranya diberi peluang memerintah.

Beliau sanggup tinggalkan kesenangan duniawi demi mengejar kehidupan ukhrawi yang kekal, kerana itulah intipati ceramah-ceramah Pas di segenap pelusuk negara. Beliau juga sanggup 'bertempur' dengan ahli UMNO atau siapa saja yang cuba rosakkan nama baik Pas ketika itu, tegas Ustaz Saidi.

Kemuncak dari segala ketaksuban terhadap 'Parti Islam", beliau sanggup tawarkan diri untuk membunuh Tun Mahathir yang ketika itu Perdana Menteri Malaysia. Semuanya kerana taksub yang melampau hasil dari kemuncak doktrin yang diterapkan dalam pemikiran ahli Pas melalui Amanat Hadi Awang.

Kami merancang ingin menculik dan menamatkan riwayat Tun Mahathir !!!

Nekad sekali saya ketika itu kerana apa yang ada dalam kepala saya hanya satu, JIHAD !!

Menentang UMNO dan BN ketika itu kalau mati, maka mati saya dikira mati SYAHID dan Allah akan tempatkan saya bersama syuhada yang lain di syurgaNya nanti. Apa yang tertanam dalam hati saya hanya satu, UMNO dan BN perlu dihapuskan kerana mereka membawa pemerintahan jahiliah dan sesat.

Kenduri atau kematian orang UMNO pun saya tak pergi, sayu aakj lihat raut wajah Ustaz Saidi ketika menceritakan perihal memboikot apa saja yang dibuat oleh orang UMNO kerana ada di antara mereka adalah ahli keluarganya sendiri dan saudara maranya sendiri. Bila dikenangkan balik, saya terasa amat berdosa kerana memutuskan silaturrahim sesama saudara, apalagi saudar seugama. "Nabi saw ajar kita lain, pemimpin Pas ajar kita lain..' sambung Ustaz Saidi.

Alhamdulillah, beliau panjatkan kesyukuran kerana Allah swt beri dia peluang kedua. Ustaz Saidi nyatakan, kalaulah saya terukan niat saya, entah di mana tempat saya di akhirat kelak kerana membunuh nyawa seorang manusia yang juga punyai Kalimah Tauhid sama seperti saya.

Syukur sangat-sangat, rupanya kejadian tangkapan Adun Pas Selising dengan Isteri Ketua Cawangan Pas merupakan asbab atau hikmah tersendiri. Asbab untuk saya lihat sendiri dan untuk saya kenali siapa pemimpin pas sebenarnya. Allah swt buka HIJAB untuk saya keluar dari parti yang selama ini berselindung sebalik nama ISLAM !!

Ustaz Saidi juga menyatakan selama ini beliau hanya ambil sikap 'tutup telinga' bila moral Adun-adun Pas mula diperkatakan, sifat tamak mengumpul harta kekayaan dengan himpunan kawasan balak juga beliau tidak ambil kesah, baginya ketika itu mungkin untuk kegunaan parti maka Adun- adun pas di beri tanah balak. Kumpul isteri itu biasa bagi yang ada duit, sinis Ustaz Saidi bila aakj usik isu ramai YB Pas kawin lebih dari satu dan ada di antaranya nikah dengan orang luar negara.

Malah ketika cerita Mat Sabu ditangkap dengan isteri orang juga beliau beranggapan itu semua mainan kotor ahli UMNO dan BN !! sambil menggeleng kepala, bodohnya saya....taksub sangat-sangat katanya.

Kini setelah beliau keluar dari parti yang bertopengkan Islam, beliau mulakan usaha untuk 'tebus balik' segala kesilapan dan kealpaan beliau. Ustaz Saidi kini menjadi ahli UMNO Pasir Putih Kelantan dan sebagai menebus kesilapan lampau, beliau setiap hari akan pergi dari rumah ke rumah saudara mara, sahabat handai dan jiran sekeliling, meminta maaf atas kekhilafan lampau dan mengajak mereka meninggalkan Pas !

Alhamdulillah, dengan berkat doa dan usaha beliau bersama dengan Kumpulan Pendita, Ustaz Rujhan, kini telah lebih dari 3000 ahli Pas telah tinggalkan Pas dan masuk UMNO. Malah Ketua Muslimah Pasir Putih sendiri tinggalkan Pas kerana pendedahan kesesatan Pas oleh beliau dan Kumpulan Pendita.



Semalam, Ustaz Saidi ketika ceramah di Himpunan Selamat Tinggal PAS, Gaal, Pasir Putih malam tadi lagi sekali menyatakan hasrat ingin bertemu dengan Tun Mahathir.."Saya ingin mohon maaf dengan Tun.."

Share this article :

+ comments + 17 comments

Anonymous
March 26, 2013 at 1:53 PM

Apakah akan datang semudah itu doktrin yg diterapkan buat membunuh saudara satu kalimah tauhid. Yg dah lepas tak pa lah. Kira perkara lepas. Yang akan datang, tidak mustahil berlaku lagi.
Hafallah dan bacalah alkahfi itu. Agar tidak terpedaya dgn fitnah dajal. Ada hadis telah beritahu.
Diakhir zaman, ada orang alim berdepan dengan dajal. Dikiranya dia akan dapat menguasai dajal itu. Tetapi akhir sekali dia lah yang menuruti dajal itu.
Allah Maha Kaya Allah Maha Besar.
Apakah ingin sangat dunia yang tidak pun senilai sebelah kepak lalat, lalu mempergunakan untuk tujuan dunia dan keakuan diri sendiri.
Tetapi tidak untuk menegakkan kalimah yang haq. Apakah kita akan ada peperangan sesama kita akan datang ini atas dasar beza politik atau atas beza pegangan. Jadilah alat Allah. Jgn jadi alat dajal.
Sampaikanlah. Walau satu ayat. Kerana Allah. Semata mata Allah. Segala gala Allah.

Anonymous
March 27, 2013 at 2:12 AM

Lepas ni cantiklah rumah kau tu nanti.

Anonymous
March 27, 2013 at 8:57 AM

"Saya tidak pernah kejar duniawi..". Tak payah lah main politik kalau macam tu. Jadi ustaz bagi ceramah ugama lagi bagus dari cakap benda bukan2 ni. Tentu dapat pahala kalau mengajar ilmu agama.

March 27, 2013 at 1:52 PM

Yelh dlu xad pluang nk kye.ha....skrg ko bleh jd kye.bleh pnye umh bsar

Anonymous
March 27, 2013 at 3:32 PM

bodoh nya yg komen kat ats ni... dia masuk UMNO sbb nk tegakkan balik apa yg dia dah lakukan... tebus balik apa yg dia dah buat dgn memberi khidmat kpd yg benar... bukan korang semua yg tngkap mat sabu tu, tu yg korang tak rasa apa yg dia rasa..... kesian, masih ada yg ditipu oleh PAS...

Anonymous
March 27, 2013 at 4:04 PM

Pemikiran penyokong pihak pembangkang,asal ada yg mengeluarkan kenyataan membidas diorang,inilah ayatnya"Kena sogok berapa?","Dapat projek kat mana?","Kaya lah lepas ni",kalaulah orang UMNO/BN yang bersalah,tudia canang melangit tak ingat dunia,rasa mcm dunia ni diorang yg punya,ingat ye sedara,manusia semua maksum kecuali Nabi dan Rasul,jadi mana-mana pemimpin boleh buat salah/silap,jgn taksub dan bertaklid membabi buta,sekian.

Anonymous
March 27, 2013 at 4:50 PM

haha dpt rumah besar? rumah baru? otak pembangkang, semua duit je hahah sama bodoh dgan pemimpin

Anonymous
March 27, 2013 at 7:51 PM

bagaimana pula dgn apa yg pemimpin umno perjuangkn? siang malam dok edit video porno..nk PRU dh la katakan..lucah dan kotor..aurat bini pon xreti jaga..inikan nk tegak syiar islam. konsert sana sini..

Anonymous
March 27, 2013 at 7:59 PM

udah2 la nk burukkan pas..org bodoh je yg percya..iaitu org umno bn..member aku bpk dia bekas adun kt taiping.(kalah pru 12)..baru2 ni aku tanya knp najib lambt sgt bubar parlimen?..dia sendiri ckp BN xboleh nk menang PRU 13 nh..so najib dinasihatkan utk jgn bubar lg. ni mst ada nk guna tektik kotor...iaitu buat video lucah yg terbaru. iaitu video anak anwar pulak..dgn harapan makin ramai akan sokong umno bn..hahaha!

Anonymous
March 27, 2013 at 8:36 PM

Wallahualam..hanya Allah S.W.T yg mengetahui dan kita seharusnya tidak mempolitikkan AGAMA ISLAM..

Anonymous
March 28, 2013 at 1:32 AM

Wahai orng2 melayu islam amnya....jauhi dari tuduh menuduh. Benci mmbenci diantara kalian. Kita bersaudara....walau tdak knal dn tidak pernah bersua muka tp kita bersatu dn bertemu didlm setiap kali kuta ber doa. Rendahkn hati, putih dn jernihkn nawaitu agar kita berada dilandasan Allah swt...Allah mngajar kita untuk berkasih syng diantara kita sesama kaum. Pernahkah umno melarang anda berpuasa?pernahkah umno melarang anda bersolat dimasjid2...?....pernahkh umno melarang anda anda memeluk ugama islam? Pernahkah umno memalukn rakyat dn bangsa nya dimata dunia?bukalah mata..buka lah hati dan bukalah hijab unt menerima yg baik...berpecah belah kerana kefahaman yg berbeza...ttp kemudahan yg ada rakyat juga yg menikmatinya......bersyukurlah kerana malaysia mempunyai pemimpin yg berjuang dmi unt bangsa dan negara...negara amn rakyat hudup selesa..tk gitu? Wassalam

Anonymous
March 28, 2013 at 1:40 AM

Umno is the Best unt mentadbir malaysia...tk kn kocar kacir...negara akn berada didlm amn dn makmor..dn dipndang tinggi dimata dunia! Yesss! Malaysia bolih...!

March 28, 2013 at 1:41 PM

Rasa nk pindah negara lain..aku xtaw la nk sokong parti mana..kalau salah sokong,berdosa pulak.kalau buat xtahu pn,x elok...kalau lari mcm tu je,org kata pengecut...

Anonymous
March 28, 2013 at 2:17 PM

kita xtau mne satu yang betul..berserah kepada Allah je..jangan main politik..islam x ajar nak ugut2 bunuh ni..

March 28, 2013 at 6:31 PM

Apa2 pun buat istikharah la untuk mengetahui kebenaran yang sebenrnya dari Allah...dari asik nak salahkan orang je.dan menyimpan perasaan dengki dan mengutuk sesama sendiri.

Anonymous
March 29, 2013 at 1:15 AM

@Anonymous nk tegak kan benang yg basah pn berpada2 la..mkin dkt dgn pru ni mkin mnjadi2 plak. kotor btol politik

Anonymous
April 14, 2013 at 12:57 AM

Gua kenal la ini orang..... Dia marah kat tok guru sbab tok guru tgur pasal dia suka judi laga ayam..... Woi saidi bleh blah la lu.... Hari2 dok mlalak depan rstoran awanis... Bknnya org x tau.. Jmaat pn kdg2 pgi kdg x!! Ko nk ckap soal islam ke?Aku knal la kau.. Dgn brpkaian jeans htam n jaket htam, kau jlajah ikut prgram cramah umngok kau tu smbil brtmankn tablet made in cina trhoyong hayang dpn org... AKU KENAL KAU....... MANGKUK!

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger