Label 10

Home » , , , , , » Orang Sabah Tunggu Tian Chua !!

Orang Sabah Tunggu Tian Chua !!

Written By AAKJ on Wednesday, March 20, 2013 | 2:00 PM



Menuduh sesuatu sebagai ‘sandiwara UMNO’ merupakan ayat ‘standard’ Pakatan Rakyat bagi melepaskan diri apabila terbelit perangkap sendiri.   Ayat ini digunakan tanpa mengira tempat dan keadaan, termasuk dalam isu kedaulatan negara serta nyawa manusia.  Seolah-olah, seluruh kejadian alam ini adalah berkisar kepada politik sempit UMNO-PAS atau BN-PR semata-mata.  

Tragedi berdarah Sauk suatu ketika dahulu yang menyaksikan kumpulan pengganas AlMaunah yang termakan hasutan pembangkang bahawa kerajaan adalah kafir dan wajib ditentang, turut dituduh sebagai sandiwara semata-mata kerana enggan mengaku bahawa ia berpunca dari doktrin mereka.  

Dan kini, pencerobohan Sulu pula dituduh yang sama.  Walaupun pasukan keselamatan kita telah terkorban, malah dibunuh kejam dan disiksa oleh pengganas Sulu, tetapi puak pembangkang tetap berdegil menyifatkannya sebagai sandiwara.   

Tian Chua, Naib Presiden PKR yang menjuarai tuduhan sandiwara ini telah pun didakwa kerana beliau tetap enggan menarik balik tuduhannya dan enggan meminta maaf.   Apa yang dikesalkan lagi ialah tiada seorang pun dari pemimpin PR lain yang menempelaknya, sekali gus bermakan mereka merestui tindakannya.  

Baca seterusnya d SINI
Share this article :

+ comments + 1 comments

Anonymous
March 21, 2013 at 1:50 AM

Ini cina pandai cakap saja...entah2x dia ngan kroni dia yg bayar pd jahanam sulu untk buat ona kat sabah...vangsat ko sepet!

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger