Label 10

Home » , , , , , » Lahad Datu ! Kiram III Istihar Jihad

Lahad Datu ! Kiram III Istihar Jihad

Written By AAKJ on Monday, March 11, 2013 | 12:00 PM



Jamlul Kiram juga bertemu dengan sukarelawan undang-undang yang boleh membantu dirinya menghadapi tekanan keatas tuntutan hak proprietari keatas Sabah di rumah kediaman beliau.

"(Pengakhiran kepada konflik ini) bergantung (tetapi) kita sentiasa berserah diri kepada Allah yang maha kuasa. Membawa maksud, ia adalah beberapa jenis jihad," katanya kepada pemberita antarabangsa.

Abrahan Idrijani, adik ipar Kiram III dengan pantas mencelah dan menjelaskan, Kesultanan Sulu adalah merujuk kepada "pertempuran undang-undang" dalam menegaskan tuntutan pemilikan mereka ke atas Sabah.

Idrijani, yang juga Setiausaha Kesultanan Sulu, menjelaskan bahwa puak Kesultanan Kiram telah memilih jihad dalam bentuk "berjuang untuk hak."


Seterusnya baca d SINI
Share this article :

+ comments + 4 comments

Anonymous
March 11, 2013 at 12:55 PM

JIHAD KEPALA BAPAK KAU..KAU RAMPAS TANAH ORG..KAU BUNUH ORG DGN KEJAM..KAU GUNA TANGKAL..ISLAM KE KAU NI?

Anonymous
March 11, 2013 at 3:22 PM

kena jumpa nik ajis minta fatwa..nk sngt dgr pe kta tua kutuk tu kata nanti..merepek dn merabanlh jwpnnya nanti utk cover tian chua babi..

Anonymous
March 11, 2013 at 4:06 PM

Jihad kimak kau...nak sangat jihad hantar le balaci ko gasak dengan Yahudi, nanti dapat le ko tanah Yahudi tu blh le buat jadi kerajaan sulu anganan ko tu...

Anonymous
March 11, 2013 at 11:39 PM

Jihad abah kao!!!
Anon 4:06... Aku ingat kalu balaci kiram jahanam ni gi ceroboh israel, jangan harap nak runding... Yahudi tu terus bagi bom fosforus je. Baru mangkok tu tau!

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. AAKJ World - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger